StoryEditorOCM
DubrovnikNA PROSTORU PREPARANDIJE

Dubrovački glazbenici o izgradnji koncertne dvorane: Ako budemo s njom dobro upravljali, dvorana se ne bi ‘gasila‘. Dobili bismo glazbeno-kulturni centar koji bi Dubrovnik kulturno osnažio barem još trostruko!

Piše Bruno Lucić
7. siječnja 2022. - 19:27

U medijima je objavljena vijest kako Grad Dubrovnik namjerava graditi koncertnu dvoranu s parkingom na prostoru Preparandije. Navedeno je kako bi se tamošnji skladišni prostor Dubrovačkih ljetnih igara premjestio u Komolac.

image
Koncert DSO-a na platou Lazareta, srpanj 2020.


 
Tonći Plazibat/Cropix

Na planove izgradnje osvrnuo se ravnatelj Dubrovačkog simfonijskog orkestra, kontrabasist Damir Milat.

- DSO već godinama ukazuje na nužnost gradnje koncertne dvorane, koja nedostaje Gradu Dubrovniku u segmentu kulture i ovom prigodom ističemo svoju zahvalnost da je potreba prepoznata. S navedenim stavom suglasno je Stručno vijeće Orkestra, Sindikat, strukovna udruga HUOKU, kao i mnogobrojni umjetnici. Razvojni tim Orkestra, na čelu sa prof. Denisom Ajdukovićem, još je 2016. godine ukazao na stav DSO-a u vezi ovog predmeta i nadamo se promjenama upravo u tom smjeru. Orkestar treba i mora djelovati u primjerenim uvjetima, kako za svakodnevni redovan rad, tako i za održavanje koncerata našoj publici. Dvorana je potrebna za održavanje koncerata prvenstveno u zimskom periodu, za razne koprodukcije s ostalim kulturnim ustanovama, kao što su Kazalište, Linđo i mnogim drugim svjetskim umjetnicima koji upravo priznaju naše stoljetno postojanje i kvalitetu. Upravo zbog neadekvatnog prostora u kojem DSO radi, godinama nije u mogućnosti kvalitetno održavati edukativne koncerte, rad na publici, održavati odvojene probe dionica, snimanja i sl., ističe Milat napominjući zbog čega je dvorana još potrebna:

image
Ravnatelj Dubrovačkog simfonijskog orkestra, kontrabasist Damir Milat
Tonći Plazibat/Cropix

- Dvorana je potrebna i u ljetnim mjesecima u slučaju loših vremenskih prilika, ukoliko se koncert organizira na otvorenom. Dvorana je potrebna jer Grad i njegovi građani to zaslužuju i trebaju. Raduje nas blizina stare gradske jezgre, kao i izgradnja parkinga, koji je itekako potreban. Prostor na kojem je planirana izgradnja je slabo iskorišten i ovim bi kvalitetno rješenje dobio Grad i DSO. Nadamo se uspješnom i uspješnijem partnerstvu s Gradom Dubrovnikom koji je stavio predmet našeg problema u rješavanje, zaključuje Milat.

Novost je prokomentirao ravnatelj Umjetničke škole Luke Sorkočevića, umjetnički voditelj Kvarteta Sorkočević i član Dubrovačkog gudačkog kvarteta, violinist Slobodan Begić.

- Mislim da je to u svakom slučaju lijepa vijest. Jako to podržavam, ali moram priznati da sam malo skeptičan jer dok ne vidim da se stvarno počelo raditi na tome onda ću početi vjerovati. U glazbi sam dugo, skoro sam pri kraju radnog vijeka i to je bilo otvoreno pitanje i prije i poslije Domovinskog rata, to je goruće pitanje koje se nije rješavalo dosad. Ovo jako pozdravljam, to mi je velika vijest, s velikim je zadovoljstvom primam na znanje, ali moram priznati da imam određenu skepsu jer ipak dugo mi to već čekamo, nije se ništa događalo i daj Bože da to sad bude ono što očekujemo. Ako budemo znali gospodariti, a vjerujem da imamo i sposobnih i kreativnih mladih ljudi, ta se dvorana ne bi 'gasila'. Dakle, tu bi svih sedam dana u tjednu trebala biti događanja, a imali bismo što tu prirediti: imamo veliki glazbeni opus tako da mislim da bi dvorana bila svrsishodna i da bi jednostavno u prvim godinama opravdala svoje postojanje, uvjeren je sugovornik.

image
Božo Radić/Cropix

Naveo je na što bi se prilikom izgradnje buduće dvorane trebala obratiti pažnja i što će za dubrovačke glazbenike značiti njezina izgradnja.

- Najprije bi se trebao riješiti akustični 'problem' dvorane koji mora imati određene zakone, nadam se da će svi oni koji planiraju izgradnju angažirati prave stručnjake koji će riješiti to pitanje jer neke dvorane nisu uspjele u akustičnom smislu, imamo takav slučaj 'Lisinskog': kad je napravljen nije bilo dobro pa se to malo ispravljalo i popravljalo, a 'Lisinski' ima puno veći kapacitet nego što će, pretpostavljam, imati naša dvorana. Pozicija buduće dvorane je fantastična, ne može biti bolja, osobito ako se riješi parking i pristup. Kod nas gosti dolaze različitim autobusima, kad su grupe u pitanju, ne moraju doći baš do dvorane, ali se mogu iskrcati u Ulici branitelja Dubrovnika ili na Pilama pa će publika otići pješke. Znači, imamo sve uvjete da to bude jedan glazbeno-kulturni centar koji bi Dubrovnik mogao kulturno osnažiti barem još trostruko nego sad. Jer, otvorili bi se ideje, govori Begić te dodaje:

image
Ravnatelj Umjetničke škole Luke Sorkočevića Slobodan Begić
Tonći Plazibat/cropix

- Tamo gdje imate koncertnu dvoranu, imate raznorazna razmišljanja, možete se oformiti ovakav ili onakav orkestar, možete angažirati umjetnike, organizirati recitale, pozvati umjetnike izvana jer imate 'obraz' da ih dovedete u nešto što apsolutno odgovara europskim standardima koncertnog prostora. Znate li koliko bi gostovanja mogli realizirati?! Znam, sve bi to koštalo, ali mislim da bismo mogli to realizirati i da u Dubrovniku vidimo orkestar europske kvalitete. To znači i razmjenu iskustva, našem Orkestru bi to značilo puno, a da ne govorim za cjelokupnu kulturu grada! Nisu samo Ljetne igre bitne, bitna je zima. Kad prestane korona, vjerujem da će uskoro zima biti važniji faktor i turizma i kulture u Dubrovniku nego ljeto. Nova godina je pokazala da ima interesa, i pored ovakve korone, ljudi nas posjećuju i mi to možda i ne primjećujemo, ali kudikamo bismo bili više posvećeni kad bismo imali kulturna događanja u koncertnoj dvorani. Jer, mi zimi ne možemo raditi apsolutno ništa, do 1. studenog do Uskrsa mi ne možemo napraviti niti jedan jedini 'normalan' koncert koji iziskuje uključenje orkestra, zbora... jer to nemate gdje smjestiti. Zahvaljujem crkvama, one su nam dosta pomogle. Ali, ako Orkestar smjestite u 'franjevaca' to je preakustičan prostor, ta akustika ne odgovara potrebama, zaključuje Begić.

26. travanj 2024 06:38