Jedno od nasmijanih lica koje će dočekati kupce u dubrovačkoj prodavaonici dm-a u Gružu ono je Pamele Pušić. Za sigurno najpoznatiji trgovački lanac počela je raditi prije sedam godina, isprva kao studentica, a onda se javila na interni natječaj i započela put u dm-u.
Edukacije i usavršavanje
Raditi je počela u trgovini na Pilama gdje je bilo dosta gužve jer se radilo o vrlo prometnom mjestu, posebno sa strancima, ali ističe da je tamo i puno toga naučila i da joj je to iskustvo jako korisno. Nakon Pila i kratkog rada u dm-ovoj prodavaonici u DOC-u, došla je na sadašnju grušku adresu, u najveći dubrovački dm.
Radi se dvosmjenski, jutarnja smjena je od 6 do 14, a popodnevna od 14 do 20 sati.
- Utorkom i subotom radni dan počinje u 8, a ostatak tjedna u 6 sati. Naime, prije otvaranja prodavaonice za kupce punimo police robom, izlažemo promotivne materijale za aktualne kampanje, a od otvaranja prodavaonice u 8 sati, kao i u popodnevnoj smjeni sam više zadužena za dekorativnu kozmetiku. Bavim se promoviranjem, prodajom i savjetovanjem oko asortimana dekorativne kozmetike, kaže Pamela koja radi i na blagajni, pomaže kolegama, na usluzi je kupcima, a kad nema poslovođe, vodi smjene, obrađuje dnevne mailove i rasporede.
- Tijekom rada u dm-u imamo dosta mogućnosti za edukacije i usavršavanje na temu zdravlja i proizvoda iz asortimana. Izdvojila bih da sam pohađala make-up Akademiju Ministry of Beauty u Zagrebu, otkriva Pamela.
Kupci prate trendove, uvijek žele probati nešto novo, posebno oni mlađih generacija vole iskušati neki novi proizvod.
- Kupci uglavnom traže preporuku za puder. Savjetujem im da stave kremu prije pudera i ponudim korektor, znaju pitati što se najviše prodaje, što je najbolje, koliko preparata treba nanijeti na kožu, što prvo staviti... Kad vide naše reklame, traže proizvode koje su vidjeli i pitaju jesmo li dobili neki novi proizvod koji je izašao na tržište. Volim raditi s ljudima jer je zanimljivo i izazovno. Kad uspijem pomoći kupcu, kad vidim njegov osmijeh, onda sam i ja automatski sretna i zadovoljna. Kupac zahtijeva vrijeme i pažnju, a izazov mi je prepoznati njegove želje i zahtjeve. Imam dosta strpljenja, ponudim kupcu ono što smatram da je dobro, a onda se najviše veselim kad se vrati i kaže: "Super mi je to bilo, zadovoljna sam s tim!" - kaže Pamela koja redovito pomaže i muškarcima koji se nađu u 'škripcu' jer ne znaju što bi kupili boljim polovicama.
No, primijetila je kako su i muškarci sve upućeniji te da je kozmetika za muškarce isto tako tražena. Osim što napamet zna gdje koji proizvod stoji, naučila je i sastojke proizvoda i njihova svojstva.
- Naravno, lakše je kad kupac proba određeni proizvod i ispriča nam svoja iskustva. Potičemo ih da nam ispričaju ta iskustva jer ih onda mi možemo još bolje preporučiti drugim kupcima. Pritom treba imati na umu da svaki proizvod ne odgovara svakome, neki kupci nas upozore da su alergični na određeni sastojak pa im preporučimo zamjenski ili se recimo koža zasiti određenom kremom za lice pa potražimo alternativu, kaže Pamela.
Za neke kupce je već napamet naučila što vole.
- Imamo stalne kupce čije navike već poznajemo, znaju što kupuju, s njima smo već postali prijatelji. Oni su uglavnom vjerni jednoj marki, a bude i ljudi koji žele probati nešto novo i vidjeti odgovara li im ili ne, priča sugovornica koja napominje kako se sve više traži prirodna kozmetika.
Jedini dm s covid testovima
Mlađi kupci su odvažniji i žele isprobati nešto novo, a stariji se drže provjerenog. S obzirom da radi s kozmetikom, vesele je novi proizvodi i praćenje trendova na tržištu. U dm često dolaze ljudi koje očekuju važni životni trenuci i proslave.
- Jednom nam je došla gospođa koja je išla na proslavu, htjela se sama našminkati, ali nije imala potrebne proizvode pa je trebala apsolutno sve kupiti. Došla je kod nas i pomogli smo joj s odabirom i savjetima, priča djelatnica dm-a.
Prije korone u ovom dm-u je bila dostupna i usluga šminkanja, a Pamela se nada kako će smirivanjem epidemije ova usluga ponovno biti dostupna jer joj je šminkanje velika strast. Tijekom dana strogih 'lockdowna' među rijetkima su radili.
- Imali smo edukaciju oko korone i bili smo potpuno zaštićeni tako da smo radili cijelo vrijeme, malo skraćeno, ali kad je dobra ekipa, nije bitno što se okolo događa. Sve je dobro prošlo i u to vrijeme nitko od nas se nije zarazio! Zaista smo pazili jedni na druge i na kupce, kao što to uvijek radimo, istaknula je Pamela.
I sad im kupci dolaze radi kućnih testova.
- Jedini smo dm koji ima kućne covid testove jer imamo odjel bezreceptnih medicinskih proizvoda, a nudimo i proizvode osviještene prehrane i prirodne kozmetike te hranu za kućne ljubimce, dječju kozmetiku, sve za njegu muškaraca..., nabraja djelatnica dm-a.
Ipak, ljudi je ne mogu iscrpiti.
- U početku, kad bih došla u nešto nepoznato i što god bi mi netko rekao, bojala sam se je li ok, ali s godinama sam naučila na sve gledati pozitivno. Strpljiva sam, što svakako pomaže, kaže Pamela kojoj nije stresno raditi ni na blagajni.
- Jako sam zadovoljna svojim poslom jer mi se svi radni zadaci sviđaju, sada još i više zbog toga što sam savjetnica za šminkanje. Kad vidim osmijeh kupca, kad znam da sam mu uspjela pomoći i da sam ga savjetovala i kad mi se vrati taj kupac, to mi je najveće zadovoljstvo, govori Pamela koju i prijatelji i poznanici znaju pitati za savjet.
Slobodno vrijeme provodi u druženju s prijateljicama ili sa zaručnikom, a s osmijehom će opet dijeliti savjete zlata i povratka u dm vrijedne.