
Iako je primila tri doze cjepiva protiv covid-19, 86-godišnja Mara Raguž danima nije mogla doći do svoje covid potvrde! Tek nakon novinarskih upita na više adresa, članovi njezine obitelji u utorak popodne javili su nam kako se njezina covid potvrda iznenada ipak pojavila u sustavu. Od nadležnih institucija i službi odgovori na naša pitanja o slučaju gospođe Raguž još uvijek nisu stigla.
Gospođa Raguž rođena je 15.05.1935. i ne služi se kompjuterom, ali je umjesto nje to učinio njezin sin, koji nam se obratio nakon što nije uspio majci izvaditi covid potvrdu. Zatražio ju je, kaže, u jednoj ljekarni, gdje su mu rekli da mu je ne mogu izdati jer podaci njegove majke nisu u sustavu i za njih ona nije cijepljena.
Mara Raguž primila je, prema evidenciji liječnika s kojom raspolažemo, 24. veljače 2021. cjepivo protiv covid-19 Astrazeneca; druga doza istog cjepiva, koje se tada već zvalo Vaxzevria, uslijedila je 30. travnja iste godine, da bi booster dozu primila 11. prosinca, i to cjepivo Comirnaty, proizvođača Pfizer/BioNTech.
Kako bismo saznali 'gdje je zapelo', obratili smo se na više adresa. Iz središnjice Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, kojoj smo pisali na e-mail hzjz@hzjz.hr, dobili smo tzv. 'automatski odgovor', kojim su oni ispunili formu, ali zapravo nisu odgovorili na postavljeno pitanje. Po svom već uvriježenom običaju, iz HZJZ-a pošalju link s odgovorima na najčešća pitanja, iako vaše nije među njima. Već viđen scenarij od kojeg u konačnici nema ništa, odnosno nema odgovora, a niti rješenja za slučajeve kao što je ovaj.
Obratili smo se i adresi covidpotvrde@hzjz.hr, odakle je stigao sljedeći 'odgovor':
- Ovo je automatska poruka. Molimo Vas da je zanemarite ako se ne odnosi na Vas – pisalo je, i ponovo su pogodili: nije se odnosila na naše pitanje.
- Poštovani, državljani Republike Hrvatske bez prebivališta u Republici Hrvatskoj te strani državljani bez reguliranog boravka u RH EU digitalnu COVID potvrdu mogu dobiti isključivo za cijepljenja koja su primili u RH – stajalo je u nastavku odgovora na pitanje koje im uopće nismo postavili. Možda izvlače odgovore iz šešira, pa ima nade da jednom i pogode?
Isti upit poslali smo i dubrovačkoj podružnici HZJZ-a i njegovu ravnatelju dr. Matu Lakiću, ali od njih nismo dobili nikakav odgovor.
S broja mobitela 0914683074 koji je Danko Raguž dobio od djelatnika ljekarne, ali i liječnice kako bi se raspitao zašto mu majka ne može dobiti covid potvrdu iako je cijepljena s čak tri doze cjepiva protiv covida 19, već danima odgovara automat sa snimljenom porukom. Poruka glasi 'osoba koju ste nazvali trenutno ne može odgovoriti na Vaš poziv'. 'Trenutno' se otegnulo na dane.
S adrese info@hzjz.hr, koja bi trebala služiti kao komunikacijski kanal službenika za odnose s javnošću s novinarima, također nismo dobili nikakav odgovor.
Ne zna čovjek bi li se smijao ili plakao. A prije da bi plakao, jer što ako 86-godišnjakinji zatreba ulazak u neku ustanovu u koju je neće pustiti bez covid potvrde? Ovisit će o milosti zaštitara koji joj može i ne mora vjerovati.
Na stranicama Ministarstva zdravstva RH savjetuju da se, 'ukoliko primijetite da nemate evidentirano neko od cijepljenja, javite svom izabranom liječniku obiteljske medicine ili liječniku koji je izvršio cijepljenje, odnosno nadležnom Zavodu za javno zdravstvo radi provjere i možebitne korekcije podataka u bazi'.
U slučaju Mare Raguž oba su načina zakazala.