StoryEditor
Turizam i gospodarstvoVELIKO PRIZNANJE |

VEDRAN KUNICA Europskom zaštićenom oznakom izvornosti, dobili smo veliki tržišni potencijal, snažniji i prepoznatljiviji brend malostonske kamenice

Piše Bruno Lucić
15. listopada 2020. - 07:26
Vedran KunicaCROPIX
„Malostonska kamenica“ dobila je europsku zaštićenu oznaku izvornosti, objavila je to Europska komisija u Službenom listu Europske unije od 13. listopada.

Time je „Malostonska kamenica“ upisana u registar zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla te zaštićena na području cijele Europske unije, a potrošaču jamči kupnju autentičnog proizvoda. Malostonska je kamenica tako postala 28. hrvatski proizvod zaštićenog naziva u Europskoj uniji, a Vedran Kunica iz Udruge Stonski školjkari ne krije zadovoljstvo.

image
CROPIX


- Nakon pet godina trajanja projekta, prikupljanja dokumentacije i borbe s nacionalnom i europskom administracijom - uspjeli smo! Ovo je jedna važna i značajna potvrda za ovaj proizvod. Ali, ovo nije kraj, ovo je tek temelj i početak za jednu kvalitetnu promidžbu i stvaranje snažnijeg i prepoznatljivijeg brenda malostonske kamenice, a sve u cilju stvaranja bolje gastronomske ponude, stvaranja održivih uvjeta za školjkarstvo u Malostonskom zaljevu i na kraju jedan dodatni poticaj za posjetitelje ovog područja, posebno Malostonskog zaljeva, započinje Kunica.

Osvrnuo se i na sam put do dobivanja oznake.

- Najizazovnije je bilo stvoriti jedan balans između zahtjeva administracije i potreba proizvođača. Ako se ta takozvana specifikacija, taj temeljni dokument napravi kompleksno, on zapravo onda postaje teret proizvođačima. Morali smo naći nekakav točan balans zahtjevnosti, kompleksnosti te dokumentacije, onaj minimum koji administracija traži, a opet s druge strane da je maksimalno prihvatljivo samim proizvođačima jer proizvođači su ti koji su nositelji te oznake i ta oznaka bi u krajnjoj liniji njima trebala donijeti benefite, a osim njih, i lokalnoj zajednici, turističkoj i gastronomskoj ponudi, dodaje Kunica.

image
CROPIX


Objasnio je i koji bi to benefiti za proizvođače trebali biti i što to znači za školjkarstvo tog područja.

- Ono što je temeljni cilj zapravo svakog posjetitelja ovog kraja, a na to ga treba i potaknuti, jest to da proba  ovaj proizvod, a time se zapravo povećava potrošnja. Povećanje potrošnje na neki način znači sigurnost prodaje proizvoda, a polako, s većom potražnjom, podiže i cijenu tog proizvoda. Dugoročno ova oznaka stvara isplativije uvjete samog uzgoja, dakle, razlika od pola kune ili kune po komadu kamenice, školjkarima znači gotovo sve. Dakle, znači praktički isplativost proizvodnje jer ako ta proizvodnja nije isplativa, školjkarstvo će izumrijeti, nestati. Moramo stvoriti uvjete da tržišna cijena bude isplativa i da školjkari zadrže tu proizvodnju i da potaknemo mlade ljude da se time počnu baviti, upozorava Kunica.  

image
CROPIX


Oznaka je veliko priznanje, ali ona donosi i obveze.

- Priznanje obvezuje proizvođače da se drže standardima koji su propisani samom specifikacijom, ali ona obvezuje i lokalnu zajednicu, sve nas zajedno da nastavimo dalje raditi i da stvaramo još značajniji, još snažniji i još prepoznatljiviji brend, govori Kunica koji napominje kako će se uzgajivači i dalje nositi s dosadašnjim izazovima:

- Oznaka praktički ne može utjecati na neke probleme, a jedan od temeljnih problema je do sada bio predator, a to je bila orada. Definitivno ne može utjecati na to, ali utječe na onaj jako važni tržišni segment. Jer, školjkari će naći načina, izborit će se s drugim problemima, ako imaju dobru tržišnu poziciju, ako imaju dobru cijenu i prepoznatljiv proizvod.

image
CROPIX


- Oznaka ne mijenja ništa u nekom kratkom vremenskom periodu, ona dugoročno znači veliki potencijal za tržišne pomake, što je dokazala Europska komisija jer je radila jednu iscrpnu analizu svih proizvoda koji su zaštićeni u Europskoj uniji i dokazala je da proizvodi s oznakom izvornosti radi geografskog podrijetla postižu do čak dva puta istu cijenu nego isti proizvodi koji nemaju oznaku. Naglašavam, ovdje nije kraj procesa, tek sad ovu oznaku treba koristiti i dalje promovirati da bi se postiglo ono što želimo, a to je snažniji i prepozntaljiviji brend, veću potražnju i veću cijenu proizvoda, naravno, uz zadržavanje kvalitete, zaključuje Kunica.   


 
loading...

Izdvojeno

15. listopad 2020 13:53