StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvotomas istraživanje 2022./2023.

U čemu su turisti najviše uživali u Dubrovniku, a što im je zasmetalo tijekom odmora? Iako su ocjene za ukupan boravak visoke, mana ima

Piše Silvia Rudinović
23. prosinca 2023. - 11:27
Vrlo visoke ocjene posjetitelja ovdašnja su turistička odredišta dobila za ukupan boravak (93,5 posto), prirodne i ljepote mjesta u kojem su gosti boravili, ugođaj, osobnu sigurnost, smještaj,...Bozo Radic/Cropix

Među gostima koji posjećuju Dubrovačko-neretvansku županiju, najveći udio je onih u dobnoj skupini između 30 i 49 godina (59,6 posto), visoko obrazovanih koji putuju u paru, čak 93,2 posto njih ovdje dolazi radi odmora, 62,4 posto ih stiže zrakoplovom, a po gradu se koriste taksi uslugom. Na ovom području najveći je udio onih koji se na odredištu zadržavaju četiri do sedam dana, pokazalo je TOMAS istraživanje za 2022./2023. godinu, koje je objavio Institut za turizam. Prosječan broj noćenja u Dubrovačko-neretvanskoj županiji je 6,1.

image

Najveći udio ovdašnjih gostiju je u dobnoj skupini između 30 i 49 godina

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

Vrlo visoke ocjene posjetitelja ovdašnja su turistička odredišta dobila za ukupan boravak (93,5 posto), prirodne i ljepote mjesta u kojem su gosti boravili, ugođaj, osobnu sigurnost, smještaj, čiste plaže, gostoljubivost i gastronomsku ponudu. Stupanj zadovoljstva najniži je za promet i biciklističke staze, a mjesta za napredak ima za lokalni javni prijevoz, mogućnosti kupovine, noćni život, sportske sadržaje, manifestacije i prilagođenost osobama s posebnim potrebama. Najviše su im smetale gužve, a manji dio nije bio sretan načinom odlaganja smeća i nemogućnošću razdvajanja otpada.

image

Stupanj zadovoljstva najniži je kad su u pitanju promet i biciklističke staze

Bozo Radic/Cropix

Samo 3,1 posto posjetilo je dubrovačko područje i županiju radi posla, 2,5 posto došlo je u posjet rodbini, 0,7 posto iz zdravstvenih razloga, 0,4 posto radi obrazovanja, baš nitko iz vjerskih razloga.

Što je to što turiste najviše privlači u Dubrovačko-neretvansku županiju na odmor? Istraživanje pokazuje da je za 50,9 posto njih glavni motiv more, slijede razgledavanje (16,3 posto), priroda (10,4 posto), sam grad (10,1 posto), kultura i umjetnost (6,5 posto), zabava i festivali tek 1,7 posto, gastronomija (1,1 posto), ostali sportovi i rekreacija (1 posto), cikloturizam (0,2 posto), ruralna područja (0,1 posto),...

Od aktivnosti, istraživanje je pokazalo da turisti na području ove županije najviše odlaze u restorane, kupaju se, razgledavaju i posjećuju povijesne građevine, pješače i koriste wellness usluge. Od svih hrvatskih regija koje su obuhvaćene istraživanje, upravo u ovoj je najviše gostiju koji su naveli odlazak u restorane, a ovdje su daleko najviše išli u razgledavanje i posjete povijesnim znamenitostima te uživali u wellnessu. Noćni život je tek na 19,2 posto, manje od većine jadranskih regija.

image

Turistima su smetale gužve

Bozo Radic/Cropix

Natpolovična većina mjesečno zarađuje više od 3.500 eura, a među njima je više od 20 posto turista kojima su mjesečna primanja veća od 5.001 eura. Većini je to bio prvi posjet gradu, a zanimljiv je podatak o 9,5 posto inozemnih posjetitelja koji su tu dolazili sedam ili više puta.

Kako se informiraju? Najviše preko interneta!

Informacije o posjetu Dubrovniku i županiji, najveći udio ispitanika dobio je preko online turističkih agencija, kao što su Booking.com, Expedia, Holidaycheck.de, i slično. Na ovo pitanje je bilo moguće dati više odgovora pa su u vrhu popisa još preporuke rodbine ili prijatelja, objave korisnika na društvenim mrežama poput Instagrama, Twittera, Facebooka, blogovi, forumi i portali o putovanjima, mrežne stranice i mobilne aplikacije smještajnih objekata, itd. Većina smještaj u odredištu rezervira mjesec do tri mjeseca prija dolaska, a vrlo malo ih (4,8 posto) koristi uslugu paket aranžmana.

image

Turisti informacije prikupljanje preko interneta, nerijetko preko društvenih mreža kao što su Instagram, Facebook, Twitter

Bozo Radic/Cropix

Tijekom samog putovanja, turisti su o svom odredištu najviše informacija dobili preko mrežnih tražilica (65,5 posto), dosta su koristili aplikacije za navigaciju (41,2 posto), online turističkih agencija (36,4 posto), društvene mreže, samo 6,9 posto od turističkih informativnih centara.

02. svibanj 2024 21:46