-Nećemo premještati postojeću proizvodnju u SAD. Ali veća je vjerojatnost da ćemo iduće tvornice izgraditi u SAD-u – poručio je Klaus Rosenfeld vodeći čovjek Schaefflera, četvrtog po veličini njemačkog proizvođača automobilskih dijelova s više od 80.000 zaposlenih širom svijeta. Preseljenje proizvodnje u Ameriku nedavno su najavili Audi i Ford, piše DW.
- Glavni razlog preseljenja su skupi energenti, jer cijene struje u EU-u je dva do tri puta veća nego u SAD-u. Razlog su i stroži regulatorni zahtjevi kojima je industrija izložena u EU-u, posebice u Njemačkoj te subvencije koje se trenutno nude u SAD-u iako su povezane s klimatskim tehnologijama kao što je elektromobilnost- rekao je za DW Stefan Schneeberger, menadžer u konzultantskoj firmi Berullys Strategy Advisors, specijaliziranoj za automobilsku industriju.
Zbog tih planova pada i broj automobila koji bi se trebali proizvesti u Europi u razdoblju od 2023. do 2029. godine dok se u drugim dijelovima svijeta očekuje rast globalne proizvodnje vozila, iako slabiji nego što se predviđalo 2021. - Trenutne prognoze pokazuju negativne učinke eksternog šoka izazvanog ratom u Ukrajini, kao i korekture pretjerano optimističnih prognoza iz 2021. godine s obzirom na okončanje ograničenja vezanih za pandemiju i krizu čipova - objašnjava Schneeberger, donosi DW, dodajući kako se očekuje gubitak čak 100.000 radnih mjesta samo u Njemačkoj i pad bruto domaćeg proizvoda od 0,6 posto u 2029. godini. Naime, auto industrija čini 5 posto BDP-a u Njemačkoj pa će pad proizvodnje utjecati na cjelokupno gospodarstvo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....