Prema podacima GfK Centra za istraživanje tržišta koji svakodnevno prati kupovine hrvatskih kućanstava, u usporedbi sa studenim 2020. godine, najveći je porast cijena od čak 41% zabilježen u suncokretovom ulju. I druga ulja i masnoće prate ovaj trend. Tako je npr. cijena maslinova ulja rasla za 14%, svinjske masti 12%, maslaca 17%., donosi N1.
Na drugom i trećem mjestu ranga porasta cijena nalaze se tonik s 21% i 100%-tni voćni sok s 20%.
Od esencijalnih kategorija, uz ulja i maslac, na listi top 40 kategorija po rastu cijena nalaze se i brašno, sol, svježe i trajno mlijeko, biljno mlijeko, svježa riba, šećer, turska kava.
Od ugađajućih kategorija na listi su, uz već spomenuti tonik, i cappuccino, delikatesna riba, vino, kolači i torte, premium pivo, čokolada, bomboni, chilled snack, keksi, slani štapići i pereci.
U čak 10 od ovih 40 kategorija rast cijena nije praćen rastom vrijednosti, javlja GfK.