StoryEditorOCM

Parkiranje 40 minuta pred ambulantom hitne pomoći na aerodromu - ravno 100 kuna!

Piše Maja Rilović Koprivec Foto: privatni arhiv
19. svibnja 2021. - 15:10

Sto kuna – sat parkinga!  Toliko je naime za nešto više od pola sata parkinga pred  ambulantom hitne pomoći na Zračnoj luci Dubrovnik platila Konavoka koja je u subotu rano ujutro  potražila medicinsku pomoć za svoju kćer.  U toj urgentnoj situaciji  na svim izlazima s parkirališta aerodroma dočekala ju je naplatna rampa, a naplatni aparat naravno nalazio se nekoliko kilometara dalje i potraživao 100 kuna.

-  Strašna priča počela  je po dolasku u ambulantu na aerodromu gdje je moja kćer primljena zbog jakih bolova uzrokovanih kako će se kasnije pokazati potrebom za hitnom operacijom slijepog crijeva. Nakon što joj je pružena pomoć i dani prvi ljekovi za smanjenje boli jako joj je pao tlak i šećer  i gotovo je pala  u nesvijest. Osoblje joj je pružilo pomoć, a mene zamolili da joj odem kupiti nešto slano da pojede kako bi joj tlak porastao. Naravno odmah sam odjurila u  auto, no u toj situaciji ne razmišljate i idete na prvi izlaz s hitne pomoći, a tamo me dočekala rampa, odem na drugi, rampa, treći, ponovo, i kada sam ustanovila da niti sa hitne pomoći nema  slobodnog izlaska s parkinga i dala sam se u kruženje tražeći aparat  za plaćanje. Kad sam ga konačno pronašla nekoliko kilometara dalje već uzrujanu i  šokiranu me šokirala cijena – ravno sto kuna!!

Što bi bilo da nisam imala za platiti? Kako itko doveze ikoga na hitnu pomoć na aerodrom?  Pa ta ambulanta je najbliža hitna pomoć kojoj možemo doći mi iz Konavala u ovakvim situacijama? Trebamo li bolesne ljude ostaviti na magistrali, ili izbaciti iza auta pred ulazom da hitno izađemo s parkinga? Zašto ambulanta hitne pomoći nema slobodan i besplatan kolni prilaz i parking barem za to jedno urgentno mjesto? I kakva je to cijena od 100 kuna  po satu? U godini pandemije kad aerodrom nema gotovo nikakva prometa? – pita se ova majka kako je moguće tolike novce uložiti u aerodrom u silne rampe, a ne urediti dostupnije mjesto za ambulantu i omogućiti slobodan pristup u itnim slučajevima. Ili po noći?  Kasnije je, ali ne i na vrijeme, doznala od osoblja, da ambulanta ima aparat na kojem se mogla poništiti njena parking  kartica, ali to joj u hitnoj situaciji nije palo na pamet pitati, a nitko od medicinskog osoblja koje je uzrujanu majku poslalo u kupovinu 'nečeg slanog' nije ju na to odmah upozorio. Zašto takve upute nema niti na izlazu s parkinga hitne, ili na nekoj od rampi uz sav taj silni videonadzor, pita se majka koja je na kraju sama pod tim strašnim stresom kasnije vozila kćer u bolnicu.

Ivan Maslać financijski direktor Zračne luke Dubrovnik potvrdio je ograđivanje svih parkinga na Zračnoj luci rampama, ali se i on pita zašto osoblje ambulante nije vozačici poništilo  parkirnu kartu, na što ima pravo svaki vozač i svaki automobil koji dođe u pratnji svakoga pacijenta?  - Svatko, koliko god ljudi i auta dođe u ambulantu ima pravo i parkirati ispred ambulante i poništiti karticu u ambulanti.   Oni su trebali poništiti  tu karticu i ne razumijem zašto to nisu učinili, a recimo stalno dobivamo podatke da se parking kartice iz ambulante poništavaju velikom broju ljudi koji u stvari nisu ni došli u ambulantu. Nažalost, ovo nije prvi puta da se to događa, neka nam se gospođa javi na email uprave ZL vratit ćemo joj novac. Nije prvi puta i da vraćamo novac ljudima zbog parkinga – govori Maslać i objašnjava zbog čega ZL ima toliku cijenu sata parkiranja.

 - Nije cilj Zračnoj luci na parkingu zarađivati  nego urediti stanje s automobilima u krugu Zračne luke.  Kiss &Fly zona je restriktivna zona, gdje je dozvoljen ulaz i zadržavanje do 15 minuta, a mi smo sve do lani u kolovozu imali ispred terminala kaos. Po svakom avionu sada  tamo desetak minuta bude do 15 automobila, a ranije je bilo po 200 auta gdje su mnogi znali ostajati i po tri dana. Ljudi su doslovno parkirali na cesti, a policija nije bila u stanju pisati kazne i pomicati sto auta istovremeno. To je zaista bilo prestrašno  zbog čega  smo i napravili ove segmente parkiranja i postavili rampe. Sad imamo  parking i za 10 kuna, 16 i 20 kuna, a imamo i zonu gdje je dnevna karta 35 kuna. Sve aute želimo maknuti s ceste i staviti ih na parkinge, osim 15 minutne zone  Kiss&Fly koja je dovoljna da se netko dočeka ili otprati.  Sada  prvi puta imamo čist aerodrom, bez brojnih auta taksija, ubera, privatnih automobila anarhije kakva je bila ranije. U toj zoni mi iz razloga sigurnosti ne smijemo imati auto sat vremena jer je svaki takav parkirani automobil potencijalna opasnost - objašnjava financijski direktor Zračne luke.

 Uvedena naplata i rampe dovele su do toga da se kaos vozila koji čekaju putnike pred dolazak zrakoplova premjestio uz magistralu, gdje također predstavljaju opasnost za sigurnost cestovnog prometa. Evo što na to kaže Maslać:  

- Sada to više nije problem Uprave Zračne luke nego Policijske uprave dubrovačko neretvanske. Mi smo lopticu koju su Zračnoj luci godinama prebacivali govoreći da je to nešto što mi trebamo rješavati, vratili na MUP. Na njima je da sada riješe tu situaciju – odgovara Maslać dodajući da je Zračna luka svoj problem riješila.

Krenu li nadamo se svi uskoro i češći letovi prema Dubrovniku porast će značajno i promet vozila prema terminalima Zračne luke, a to će očito značiti i gužvu uz magistralu – novi problem za sigurnost u prometu na cestama uz Zračnu luku.

Dodajmo još i podatak o cijeni parkinga za usporedbu. Na Zračnoj luci Franjo Tuđman u Zagrebu parkiranje u Kiss&fFly zoni  stoji 27 kuna do pola sata, a do 59 minuta 54 kune. Dulje zadržavanje ni tamo nije dozvoljeno. Parkiranje je na splitskom aerodromu 20 kuna po satu, a naknade za usluge parkiranja na području Zračne luke Pula  iznose pet kuna do tri sata, a svaki daljnji sat plaća se dvije kune.

08. siječanj 2025 17:55