StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoPOD KAPOM INDIJSKOG JEDNOROGA

Nino Dubretić nakon prodaje Direct Bookera: Naših 3250 apartmana imat će niz prednosti, već je povećan broj prodajnih kanala odakle su već počele stizati prve rezervacije

Piše Maja Rilović Koprivec
10. svibnja 2022. - 10:45

Vijest o prodaji dubrovačkog Direct Bookera indijskom OYO-u, jednoj od najvećih svjetskih multinacionalnih internetskih platformi za turistički smještaj odjeknula je među dubrovačkim turističkim krugovima. Naročito se to odnosi na vlasnike 3250 apartmana kojima upravlja ova dubrovačka agencija specijalizirana za upravljanje  turističkim smještajem i razvoj tehnologije. Detalji transakcije nisu objavljeni, posao je procijenjen na 5,5 milijuna dolara, no hoće li za iznajmljivače biti promjena u načinu rada i prodaje sada, kada glavnu riječ ima multinacionalna korporacija, a ne više Nino Dubretić i Nikola Grubišić, pitaju se mnogi?

 Na pitanje kakav je osjećaj ovakvo postignuće Dubretić odgovara:

 - Rekao bih kompletan i ispravan za Direct Booker prije svega jer je riječ o globalnom strateškom partneru.  Mogao je to biti i neki investicijski fond i onda tvrtka ne bi napredovala onako kako to možemo s strateškim partnerom, pa je zato to ispravna odluka – govori Dubretić. Kada su u pitanju korisnici njihove franšize  i vlasnici apartmana, Dubretić kaže kako prelazak tvrtke pod kišobran indijskog jednoroga ima samo prednosti.

image

Logo indijskog OYO-a

- Iznajmljivači su protekla tri mjeseca koliko je trajala realizacija posla već vidjeli da u nema velikih promjena u kontekstu poslovnog modela, međutim unapređenja ima na tri područja. Povećali smo broj prodajnih kanala odakle su već počele stizati prve rezervacije, Belvilla je jedna od onih koju smo dobili u suradnji s ovim partnerom a koja ima veliki potencijal za zapadnoeuropsko tržište. Zatim, sada imamo tim od trideset ljudi koji analitički kontrolira Direct Booker, gdje se do u najmanji detalj provjerava gdje se možemo unaprijediti, kako na postojećim kanalima tako i na našim novima. To je jedna vrsta analitike koja prije nije postojala u Direct Bookeru, a sada se  sve prati u  brojkama, vidi se gdje je prostor za napredak i kako ga unaprijediti, kako do većeg broja rezervacija i na kojoj stranici. To je baš podignuto na jednu višu  razinu i vjerujem da će tu iznajmljivači osjetiti snažan benefit. Tehnologija će također biti bolja jer imamo pristup njihovim rješenjima i programerima kojih je  jako puno. U konačnici  kad si dio tako velikoga brenda imaš jako puno prednosti od učenja, korištenja njihovih iskustava tako da vjerujem da je to jedna velika pozitivna  priča za sve iznajmljivače ne samo one Direct Bookera – govori Nino Dubretić.

image

DirectBookerov odjel prodaje

Bivši vlasnici Dubretić i Grubelić, kao i IT stručnjak Ivan Bogoje, ostat će u upravi Direct Bookera, a u ranije objavljenom priopćenju OYO-a navedeno je da su ovime dobili snažnog globalnog partnera koji će podržati daljnji rast tvrtke. Transakcija u kojoj je ekskluzivni financijski savjetnik upravi i dioničarima Direct Bookera bila tvrtka Grubišić & Partneri, otključat će snažne sinergije, pri čemu će Direct Booker moći koristiti OYO-ove resurse za daljnji razvoj i širenje svojih IT rješenja diljem svijeta. Direct Booker dodan je europskoj podružnici OYO Vacation Homes, koja upravlja s više od 140.000 jedinica za odmor.

OYO Rooms je multinacionalna internetska turistička agencija u privatnom vlasništvu, s prisutnošću u više od 80 zemalja širom svijeta, što je čini jednom od najvećih u ovoj branši. Ova indijska jednorog tvrtka čak je dvije godine mlađa od Direct Bookera i osnovana je 2012. godine. Osnivač tvrtke je Ritesh Agarwal, a na početku je bio uglavnom fokusiran na manje hotele. Unutar manje od deset godina, start-up se brzo proširio globalno, s tisućama hotela i kuća za odmor te milijunima soba u svom portfelju. Slično kao i dubrovačka tvrtka, tako brzo širenje postignuto je korištenjem franšiznog modela vođenog softverskom tehnologijom.

OYO Rooms sada ima pet tisuća zaposlenika i lani je ostvario prihod od 550 milijuna dolara, a već je do sada preuzela mnoge brendove kao što su @Leisure, Belvilla, DanCenter, Traum-Ferienwohnungen. Direct Bookerov inventar sada će se nalaziti na Belvilli by OYO, s planovima za prelazak na druge platforme u dogledno vrijeme.

04. svibanj 2024 23:22