Nakon niza godina organiziranja putovanja samostalno internetom i pandemije, europski turisti pojačano se okreću paket aranžmanima za organizaciju putovanja. To je trend koji je sve prisutniji i u Hrvatskoj potvrđuju domaći organizatori putovanja.
Agencije, odnosno jedna adresa kojom se mogu obratiti turisti, lakše rješavaju probleme u slučaju da nešto pođe po zlu, nego kada svaki gost individualno organizira svoje putovanje. Rast cijena hotela i avionskih letova oživio je potražnju za all-inclusive ponudama, a među faktore koji su doprinijeli povratku aranžmana s fiksnom cijenom jesu kombinacija krize životnog standarda i poremećaja uzrokovanih štrajkovima naročito u avioindustriji.
Paket-aranžmani obično su privlačni turistima s nižim do srednjim prihodima, koji traže sunce i more i aktivnosti prilagođene obiteljima, a gdje su Grčka, Italija i Španjolska među najpopularnijim destinacijama. No visoki rast prodaje paket aranžmana primjetan je i u Hrvatskoj i na razini je europskog prosjeka. Stanko Ljubić iz Agencije Globtur, članice UHPA-e, potvrđuje kako rast prodaje apekt aranžmana za putovanja na razini Hrvatske iznosi između 10 i 12 posto:
- Primjećuje se taj rast i kod nas, naročito kada su u pitanju transferi pa i izleti jer je sigurnost ključna. To je trend koji je prisutan već dvije godine i u stalnoj je uzlaznoj liniji. Ispitivanja su radili veliki touroperatori naročito u Njemačkoj kojima se vraća publika u jednom velikom postotku. Iz sigurnosnih razloga, odnosno zbog nesigurnosti bookinga preko Interneta, lažnih oglasa usluga, jedan dio ljudi radije plati uslugu agenciji za paket aranžman. Bankrot aviokompanija, gdje agencije preuzimaju organizaciju i osiguranje, a agencija sama kod osiguravajućeg društva ima svoju težinu u odnosu na pojedinačnog kupca. Ocjenjuje se da će taj trend ostati i biti sve češći – govori Ljubić i objašnjava: - Istina je i da sve mlađi putnici izabiru paket aranžmane, a touroperatori sa svoje strane rade puno da privuku tu publiku dajući im sigurnost, predstavnike, 24 satnu dostupnost, što su prepoznali i mlađi klijenti. Stariji koji se inače slabije služe Internetom nastavljaju tako putovati jer neki i godinama putuju s istim touroperatorom u kojega imaju povjerenja – govori Ljubić.
Mediji prenose podatke Euromonitora po kojima se očekuje da će potrošnja na paket-aranžmane u Europi, najpopularnije među Britancima i Nijemcima, ove godine dosegnuti 117 milijardi dolara, što je 11 posto više u odnosu na godinu ranije. Sljedećih bi godina trebala oboriti novi rekord, od 125,9 milijardi dolara.