StoryEditorOCM
KulturaATRIJ SPONZE

Klara Knego otvorila prvu samostalnu izložbu u rodnom Dubrovniku: ‘Slikajući Grad, otkrila sam nove obrise, momente i vizure koje inače uopće ne doživljavamo‘

Piše Bruno Lucić
11. listopada 2022. - 23:40

Mlada dubrovačka akademska slikarica Klara Knego otvorila je u atriju palače Sponza izložbu slika iz ciklusa "Obrisi Grada". Na izložbi je izloženo 15 radova, a na otvorenju je najprije govorila povjesničarka umjetnosti i kustosica izložbe, Jelena Tamindžija Donnart, koja je umjetnicu nazvala "novom nadom dubrovačke likovne scene". 

image

Klara Knego i Jelena Tamindžija Donnart

Tonći Plazibat/Cropix
image
Tonći Plazibat/Cropix

- Ovo je njezina prva samostalna izložba u rodnom gradu i odlučila se predstaviti jednim zaista impozantnim opusom u kojemu se itekako osjeti taj mladenački zanos i mladenačka energija. Kad smo počeli pričati o samom tekstu izložbe, priznala je kako je prvotno krenula u smjeru apstraktnog slikarstva, ali, kao što znamo, apstraktno slikarstvo je istovremeno beskonačno, ali nekako se ljudi osjećaju možda skučeno u tom prostoru. Klara je osjetila da joj apstrakcija ne leži u onom omjeru u kojemu je mislila, već je ona trebala preciznost i konkretnost u kojoj bi ubacila apstrakciju tako je došlo do jedne zanimljive kombinacije te je ona koristila dripping plave boje. Prvotno su to bile zamišljene kao neke plave lokve koje primjerice vidimo na Porporeli, u Gružu, na pontonima i u te je lokve ona ‘upisivala‘ Grad, ‘upisivala‘ je njegove fuge: bilo da je radila akrilom, akrilnim markerima kojima je radila bijele i crne fuge, sve te kamene građevine koje možda ne vidimo golim okom. Ta njezina želja za minucioznim radom uspjela je ostvariti u toj jednoj simbiozi apstrakcije i vrlo konkretnog crteža koju je upisala u plavu lokvu. Nakon Akademije, slikarica je svoje slikarstvo mislila usmjeriti u drugom smjeru, ali, kao što znamo, taj naboj našeg Grada je toliko bio važan i snažan da se jednostavno morala referirati na to. Napisala sam to u tekstu: to je kao Cézanne koji se neprestano vraćao Sainte-Victoireu, toj poznatoj planini u Aix-en-Provenceu, kazala je Tamindžija Donnart zahvalivši umjetnici na suradnji i čestitavši joj na izložbi.

image
Tonći Plazibat/Cropix

Priznala je umjetnica kako je izlaganje u Sponzi nešto posebno, a s obzirom na to da na njezinim slikama dominira plava, otkrila je i što joj znači ta boja.

- Ovo je prostor gdje se odvijaju mnogobrojna kulturna događanja tijekom cijele godine tako da sam vrlo uzbuđena i ne mogu vjerovati da se ovo događa. Prvi je ovo put da se predstavljam dubrovačkoj publici pa sam se odlučila predstaviti upravo s dubrovačkim motivima u mojoj interpretaciji. Stvarno sam htjela izlagati u Sponzi jer je to nešto veliko, a prostor je divan. Kad je natječaj prošao, nisam mogla vjerovati, pitala sam se kako će to izgledati... Nadam se da će reakcije biti pozitivne, zadovoljna sam s postavom i zadovoljna sam kako ovo sve funkcionira, sad samo čekam reakcije publike, izjavila je umjetnica te dodala:

image

Klara Knego

Tonći Plazibat/Cropix

- Plava je meditativna boja, boja u kojoj se jako dobro osjećam i prirodno mi je došla još tijekom posljednjih godina na fakultetu. Zasad me još drži pa sam nastavila razvijati motive, a ostala sam u istoj boji, samo u drugim tonovima, objasnila je Knego istaknuvši kako joj je posve prirodno slikati Grad:

image
Tonći Plazibat/Cropix

- Svi stalno prikazuju Grad, ima nešto u tom Gradu što nas vuče da ga prikazujemo pa po nekoj prirodnoj intuiciji to nastavljam. Ovo nije jedina tema koju obrađujem, ali me trenutno zaokupirala i baš sam uživala stvarajući ove motive i obrise Grada. Slikajući Grad, otkrivam nekakve vizure, točke gledišta o kojima prije ne bih razmišljala. Baš zato što sam tražila motive Grada koje bi mogla koristiti i ukomponirati u moj format slike, otkrila sam nove obrise, nove momente. Primjerice, najinteresantniji su mi bili krovovi: uvijek sam ih doživljavala kao nešto jednostavno, ali oni su toliko komplicirani tako da ima tu nekakvih momenata koje uopće ne doživljavamo jer smo svaki dan u našem Gradu i samo prolazimo kroz njega, idemo na posao, idemo na kavu... Ne doživljavamo te strukture koje ima. Tu je kamen poslužio kao odličan motiv jer sam ga na moj linearan način uspjela toliko puta iscrtati i precrtati da sam ovladala njime, poručila je Knego zahvalivši svima koji su došli na izložbu, posebno prijateljima, kao i Jeleni Tamindžiji Donnart i Kristini Mirošević na pomoći oko realizaciji izložbe koja ostaje otvorena do 24. listopada.

20. travanj 2024 11:56