StoryEditorOCM
KulturaCIJELO JEDNO DESETLJEĆE STVARANJA

Josip Ivanović u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik otvara samostalnu izložbu "Autići, 2012. - 2022."

Piše Dv
12. svibnja 2022. - 15:16

Samostalna izložba dubrovačkog suvremenog umjetnika Josipa Ivanovića bit će otvorena u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik, na Međunarodni dan muzeja, u srijedu, 18. svibnja u 19 sati.

Josip Ivanović izložbom "Autići, 2012. – 2022." predstavlja se djelima nastalim u razdoblju od 2012. do 2022. godine. Riječ je o slikama rađenim tehnikom akrila na platnu, grafikama i drvenim skulpturama autića kao i njihovim 3-D printevima.

Središnji motiv slikarstva dubrovačkog umjetnika Josipa Ivanovića jest auto kao polazište za određivanje modula suvremenog svijeta. Motiv automobila, kao vizualni znak može se protumačiti kao privid kretanja, privid modela ili jednostavno privid autića. Isto tako, autići znače i narativnu komponentu slike - tijela koje se kreću i poništavaju granicu između sadašnjosti, prošlosti i budućnosti kao i vremena koje prolazi. Za Ivanovića motiv automobila se pojavljuje kao svojevrsni arhetip kojim želi izraziti određenu situaciju, sliku, ideju. Njega zanima svojstvo arhetipa (jednostavnog oblika autića) kao motiva koji se može razlikovati u detaljima, a da pritom ne izgubi osnovni oblik.

image

Autići Josipa Ivanovića

UGD

Od jednostavnog oblika automobila kojeg je predstavio u svojim gotovo monokromnim grafikama, na izloženim djelima iz recentnog ciklusa Autići (2012 – 2022) Josip Ivanović motive automobila doslovce "rastače" kroz guste, vibrirajuće preplete linija, koje se križaju na poljima bogata kolorizma. U tom intenzivnom križanju, odnosu i sažimanju linije i boje ostvaruju se duboki emocionalni iskazi. Ivanović snažne figurativne akcente naglašava bojom, dok oblike umnaža tvoreći jedinstvene apstraktne kompozicije.

Po vokaciji kipar, za njega je skulptura oznaka za sintaktičko, unutarlikovno i apstraktno organiziranje čvrstih statičnih objekata. Ne odričući se ni jednoga ni drugoga medija, on smireno, sigurnom rukom i jasnom vizijom, razvija svoju olikovljenu misao – drvenim skulpturama autića kao i njihovim 3-D modelima, umjetnik progovara kulturološki kodiranim jezikom i oblicima koji imaju arhetipski odjek i samorazumljivost. Dubrovački umjetnik Josip Ivanović unutar više medija govori uvijek istim jezikom: na slikama je to ekspresionistička figuracija sa snažnim kolorističkim akcentima koja će se, deformacijom i razgradnjom pomno odabranih motiva posve približiti evokativnoj apstrakciji, dok drvenim skulpturama i 3-D modelima autića istinski transformira predmetni svijet pretačući ga nizom asocijacija iz dvodimenzionalnosti u suštinsku trodimenzionalnost neosporne kompleksnosti.

Kustosica izložbe je kustosica Umjetničke galerije Dubrovnik, Andrea Batinić Ivanković, a izložba ostaje otvorena do 3. srpnja 2022. godine.

BIOGRAFIJA

Josip Ivanović rođen je 1961. u Sarajevu, Bosni i Hercegovini. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu 1988., nakon čega se preselio u Dubrovnik. Kroz karijeru koja traje više od tri desetljeća, radio je na različitim poljima i medijima, uključujući skulpturu u staklu i metalu, crteže, kolaže i grafike, slike i reljefe, kazališne scenografije i javne skulpture i spomenike. Sudionik je Domovinskog rata, a nakon toga radio je zajedno s francuskim restauratorima i klesarima na više projekata obnove spomeničke baštine u dubrovačkoj povijesnoj jezgri. Imao je preko pedeset samostalnih i skupnih izložbi u četrdesetak gradova širom svijeta, a o njegovu životu i radu objavljeno je mnogo novinskih članaka, snimljeno je nekoliko radijskih i televizijskih emisija. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika od 1988. i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika od 1993. godine.

image

Autići Josipa Ivanovića

UGD

U ciklusu Autići koji je započeo 2011. godine, Ivanović se bavi dinamikom urbanog krajolika. U likovnom smislu, riječ je o nizovima objekata koji evociraju osnovne forme automobila, ali kao simbola, kao označitelja radnje. Urbani krajolik je promjenjiv, kreće se od gotovo figuralnih do reduktivnih ili sasvim apstrahiziranih formi s jednakim rasponom pomaka u vibraciji, razlomljenosti bojanog polja i metjerskih pristupa, pri čemu se kontinuitet teme ostvaruje upravo sekundarnim objektom – matricom stiliziranog automobila – koji promatrača uvlači u autorski narativ i predstavlja homogenizirajući element čitavog ciklusa. O ovome ciklusu do sada su pisali Milan Bešlić, Feđa Gavrilović, prof. dr. Rolf Sachsse, Anthony Haden-Guest i Andrea Batinić Ivanković.

05. studeni 2024 04:23