Stjepko Mamić vratio se iz Pariza gdje je izlagao na povijesnom pariškom Jesenskom likovnom salonu (Salon d’Automne) pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Francuske Republike Gospodina Emmanuela Macrona
Tradicionalni 118. po redu povijesni Jesenski likovni salon (Salon d’Automne) otvoren je u Parizu svečanim vernissageom 27. listopada. 2021.god. pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Francuske Republike Gospodina Emmanuela Macrona uz podršku: ministrice kulture Francuske Roselyne Bachelot, gradonačelnice Pariza Anne Hidalgo i gradonačelnice 8. Pariškog arondismana Jeanne d’Hauteserre.
Umjetničke radove 890 umjetnika iz 43 zemlje podijeljene u 17 sekcija pomno je kao i uvijek odabrao strogi žiri od nekoliko stotina tisuća prispjelih radova iz cijelog svijeta.
Kapetan Stjepko ove je godine u sekciji Figure i Eseji izložio Magičnu mrežu, djelo velikih dimenzija u miješanoj tehnici sa zlatnim listovima i pigmentima na lanenom platnu, koja je plijenila pažnju brojne publike, njih oko 30 000 unatoč epidemiološkoj situaciji. Mamić je dobio i pohvale brojnih kolega. Posebnu čast mu je iskazao pozivom za prijem u punopravno članstvo Salona d’Automne predsjednik sekcije Figures et Essais Stefan Beiu, jedan od ponajboljih suvremenih slikara. I kao što je prof. Stefan Beiu istaknuo u uvodnoj riječi u katalogu Sekcije Figures et Essais “kako prolazimo jedno teško razdoblje na cijeloj planeti, na kojeg brojni umjetnici kao i u vrijema rata odgovaraju u njihovim atelierima umjetničkim djelima i srcem, propitujući što je najvažnije, esencijalno, što nam može dotaknuti dušu, usrećiti nas … na kraju zaključuje: “ Mnogi umjetnici Sekcije Figuresa & Essays snagom volje i hrabrošću slikali su svoja zadnja platna. Snaga, uvjerljivost i hrabrost odabranih tema koje propituju: život i smrt, našu povijest, povijest umjetnosti, ekologiju i sve ono što trenutno proživljavamo”. Jer to su esencijalne životne teme poput očuvanja čistog mora kao izvora i održivosti života, što je i tema Stjepkovih slika iz serije Mreža.
Upravo očuvanje čistoće našeg mora i okoliša je tema Stjepkovih slika koje je izlagao i prethodnih godina na Salon d’Automne u Parizu ali i kineskom kulturnom megapolisu i starom carskom gradu Xi’An u, diljem svijeta poznatog po kineskoj carskoj vojsci od terakote, gdje je Stjepko izlagao prije dvije godine na otvorenju novog muzeja. Prethodno je Stjepkova druga slika iz serije Mreže “The Big Net”, 2x1,5 m, po odluci žirija bila uvrštena u povlaštenu skupinu Convergences među najbolje svjetske međunarodne umjetnike, kako je u predgovoru napisao Jean Desvilles, predsjednik sekcije Convergences, kada je istaknuo “kako umjetnici u ovoj sekciji svojim djelima iskazuju najsnažnije emocije, različitim stilovima i sadržajem”. Inače, Mamićeva slika Big Net je 2019. uvrštena među 10 najboljih umjetničkih radova na Salon d’Automne po izboru posjetitelja i jedna od dviju najljepših izloženih slika.
Ovaj povijesni Salon koji je po prvi put održan davne 1903. god. u Petit Palais na Champs Elysees, značajan je za Stjepka Mamića, dubrovačku i općenito hrvatsku umjetnost i po tome što je na njemu 2018. promovirana Knjiga sa povijesnim pregledom izlagača od njegovog osnivanja 1903. god. Ime hrvatskog slikara Stjepka Mamića je tako zauvijek upisano u bogatu kolekciju umjetnika koji su izlagali kroz povijest na ovom prestižnom povijesnom pariškom salonu kao što su Renoir, Paule Gaugain, Pierre Bonnard, Derain, Duchamp, Picabia, Modigliani, Braque, Matisse, Chagall, Van Dongen, Tamara Lampicky, Manguin, Giacometti, Miro i drugi najznačajniji umjetnici od 1903 do 2018. god.
U duhu otpora trenutnoj ekonomskoj i epidemiološkoj situaciji, nošen iznimnom energijom umjetnika Salon d'Automne 2021. postigao je cilj: biti više nego ikad mjesto susreta umjetnosti, umjetnika, publike i javosti. Salon d’Automne tako nastavlja od začetka 1903. godine zadani put: nuditi novu perspektivu kreativnosti svakog razdoblja kroz raznolikost medija i stilova. To je umjetnički događaj čiji zadatak je predstaviti umjetnike čiji rad odlikuju avangardno istraživanje i inovativni pristup. Dakle upravo ono što je je međunarodni žiri prepoznao u originalnosti rada i umjetničkim djelima Stjepka Mamića koji je osmislio i prakticira uspješno njegovu osobnu tehniku mix medije: slikanja tekućim bojama za staklo u kombinaciji sa pigmentima, zlatnim i srebrenim listićima na lanenom platnu te posebnu primjenu art resin na platnu i okvirima koje ručno oslikava.
Pariški Salon etablirao se kao bitan akter i svjedok nastanka najvažnijih umjetničkih pokreta dvadesetog stoljeća: favizma, nadrealizma, kubizma, apstraktne umjetnosti …. i kao takav prepoznao i promovirao djela velikana modernog slikarstva poput Cezzanea, Picassa i Dalia, predstavlja ovovremensku odskočnu dasku umjetnicima poput Stjepka Mamića čiji osebujni talent uz inovativnost je razlog zašto ga već “svojataju” Francuzi pa je već godinama punopravni član njihovih povijesno vbažnih udruženja: Societe des Artistes Independants, Fondation Taylor, Societe Academique ARTS- SCIENCE-LETTRES, Salon du Peinture et l’Eau. Od prošle godine izlaže i sa Societe des Artistes Francais kao najstarijim i najznačajnijim povijesnim pariškim i svjetskim udruženjem umjetnika koje datira od daleke 1667. godine. kada je Kraljevska akedemija voljom kralja Luja XIV ( Louis XIV) prvi put organizrala izložbu njenih članova u Louvru.
Tijekom boravka u Parizu Stjepko Mamić je dobio obavijest iz SAD a da mu je dodijeljena treću godinu za redom nagrada American Art Award po izboru kuratora 25 američkih muzeja i galerija za sliku “Il Messaggero”, za koju su se natjecali umjetnici iz 64 zemlje svijeta.