Dubrovačka umjetnica Elia Friganović otvorila je u Galeriji Otok izložbu pod nazivom "Bio-Glif" kojom se predlaže eksperimentalno-umjetnički pristup čitanju okoliša. Biosemiotika proučava relacije prirode i kulture, kulturalne interpretacije okoliša i komunikacije distinktivnih biljnih ili životinjskih vrsta. Ovo prošireno područje semiotike implicira da znakovi i simboli ne pripadaju isključivo ljudskoj domeni; utkani su u samo tkivo života. Autorica je otkrila što je potaknula da se bavi ovom temom koju je naposljetku pretočila u izložbu.
- Krenulo je osobnom fascinacijom, divljenjem tim oblicima, toj ljepoti, a onda sam kasnije počela kužiti da iza toga postoje razni mogući slojevi interpretacije tih oblika tako da se to ne tiče samo estetike nego i, rekla bih, etičkog pitanja upotrebe materijala u umjetnosti. Upotrebljavam prirodne, pronađene materijale, ne stvaram otisak kroz svoju praksu, ne upotrebljavam plastiku ili štetne materijale, a kasnije te oblike interpretiram u staklu, u novim medijima... Bila je ideja da svojim primjerom kroz taj proces pokažem da se stvarno može raditi umjetnost bez onečišćenja okoliša, na održiv način, kroz materijali pričati priču o ekologiji. U biti je to nastalo u razdoblju korone, kad sam bila doma, studirala sam, ali online pa sam imala potrebu odvojiti se od ekrana. Pošto sam većinu vremena predavanja slušala preko Zooma, u slobodno vrijeme izlazila sam šetati sa psima, to mi je bila distrakcija... Nisam imala radni prostor u tom trenutku, svi smo bili izolirani, a ja sam to iskoristila kao proces. Šetnje u prirodi, prikupljanje tih stvari, eksterijer sam pretvorila u svoj atelje, pojasnila je Friganović te dodala:
- Studirala sam na kineskoj akademiji likovnih umjetnosti i paralelno sam učila kineski jezik, još uvijek ga učim. Oni imaju sasvim drugi sustav pisanja, piktografski je, svi ti njihovi znakovi nama izgledaju kao da nemaju nikakvu logiku, ali apsolutno postoji logika, samo trebaš krenuti učiti. Između ostalog, kineski znak nastao je tako što su oni iz prirode vadili otiske, na primjer otiske nogu ptice... Čak postoji jedno starije kinesko pismo, zove se ‘Bird-Worm Seal Script‘ što bi značilo ‘ptičje-crvasto znakovno pismo‘ jer je vađeno iz tih otisaka iz prirode i vizualno stvarno podsjeća na te oblike, kazala je Friganović aludirajući na povezanost okoliša i kulture.
Izložba ostaje otvorena do 6. listopada.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....