Razmjeri bizarnih kriterija zapošljavanja za koje se odlučilo Sveučilište u Slavonskom Brodu na lipanjskom natječaju za tri čistačice na određeno vrijeme izazivajući podsmijehe u javnosti, sad su, prema pisanju portala SBplus, dobili i nastavak. Umjesto da kandidate za posao čišćenja Sveučilišta testiraju na jedini način koji bi bio primjeren i logičan opisu njihova posla, primjerice, provjeri vještini čišćenja, potencijalno zainteresirani morali su pisati motivacijsko pismo i pristupiti provjeri znanja.
A SBplus sada je objavio i na koja su to pitanja potencijalni čistači morali znati odgovore da bi prošli i uvjerili Upravu da su u stanju obavljati taj posao. Neka od pitanja u testu znanja nemaju veze s onim što će biti njihov posao - čišćenja prostora Sveučilišta. Na natječaj se javilo, podsjetimo, 36 zainteresiranih, a na pisanu provjeru znanja došlo je njih 30, donosi Jutarnji list.
Pisani dio ispita koji se sastojao od dvadeset pitanja. Uz par pitanja koja pokrivaju opis posla čistača, provukla su se i ona koja provjeravaju opću inteligenciju, premda se čine da su greška ili test iz hrvatskog jezika: "Šifru alarmnog sustava u zgradi Rektorata Sveučilišta trebaju imati: spremačica, domar, rektor, spremačica i domar ili svi gore navedeni".
Uprava Sveučilišta smatrala je da je za spomenuti posao bitno pitanje tko je donio Zakon o osnivanju Sveučilišta u Slavonskom Brodu i kada; datum (dan i godinu) kada je Sveučilište u Slavonskom Brodu počelo obavljati djelatnost; naziv sastavnica Sveučilišta u Slavonskom Brodu. I na koncu: "Električni vlak kreće se na jug brzinom od 200 kilometara na sat. Vjetar puše na sjever brzinom od 150 kilometara na sat. U kojem smjeru se kreće dim iz lokomotive? Na sjever; na zapad; ni u jednom smjeru; na jug?"
Kako je uprava Sveučilišta zaključila da će na temelju odgovora moći izabrati najbolje kad niti jedan ne pokazuje ono jedino što bi ih trebalo zanimati - hoće li im prostor Sveučilišta biti čist, uredan i održavan? Rektora Sveučilišta Ivana Samardžića pitali smo kojim se kriterijima rukovodio kad je odlučio da će im za izbor kandidata biti ključan test, a ne neke druge sposobnosti i vještine koje su bliže njihovom opisu posla. Zašto su za posao i odgovornosti spremačice relevantni odgovori na pitanja, poput, onih tko je donio Zakon o osnivanju Sveučilišta u Slavonskom Brodu; na temelju čega su zaključili da će bolje obavljati svoj posao ako znaju odgovore na spomenuta pitanja od onih koji ne znaju. I na koncu, zašto kandidati nisu prošli postupak u skladu s kvalifikacijama svoga posla? Čekamo njegov odgovor.