Za Uber vozi gotovo od samog dolaska na hrvatsko tržište. Za tvrtku je tada imao samo riječi hvale, iako je zbog Ubera imao brojnih neugodnosti, donosi Slobodna Dalmacija.
"Bilo je nekih jako ružnih stvari koje su se događale u vožnji, ali je Uber tu ponudio psihološku i pravnu pomoć", objasnio je reporteru Dnevnika Nove TV Ivanu Čorkalu vozač Siniša Šerbula.
Danas je kaže to sasvim druga slika. Nema zaštite, komunikacije, ali ni novca.
"Uber s isplatom kasni već dva tjedna. Ja na aplikaciju nisam dobio nikakvu poruku, a kolege koje su slale upite dobivale su poruke da se strpe. Ta računica, ugrubo, bi po tjednu bila oko 15 do 20 milijuna kuna, to je ugrubo ono što smo mi na osnovu našeg rada, broja vozača, prosječne cijene vožnje", govori.
Ovo nije prva situacija da se kasni. "Ali bi najkasnije novac bio do petka na računima partnera", objašnjava Iva Filipović iz Sindikata radnika digitalnih platformi.
A troškovi se gomilaju. "Gorivo, netko plaća kredite, leasing", izjavio je Šerbula.
Sada su se odlučili na akciju. "Sindikat radnika digitalnih platformi poziva sve svoje članove i sve ostale vozače putem Uberove platforme na bojkot aplikacije od sedam do 10 ujutro, na razini čitave Hrvatske", dodaje Filipović.
Najviše bi se to moglo osjetiti u Zagrebu, gdje ima oko dvije tisuće vozača. Bez kojih bi mogao lako ostati.
"Kada dođe do nekog problema, kao sada neisplate plaće svojim partnerima, od njih nema apsolutno nikakvog odgovora", objašnjava Filipović.
Uber nije odgovorio ni novinarima Nove TV na upit. Od dolaska na hrvatsko tržište prate ih kontroverze - zbog nelegalnog poslovanja, neplaćanja poreza, a zbog rušenja cijene bili su česta meta napada.
Zbog Ubera je, u konačnici, taksi tržište liberalizirano, a taksiranje omogućeno velikom broju ljudi, donosi Slobodna Dalmacija.