Otprilike pola godine nakon testa ljetnih guma, europski autoklubovi i HAK su ovoga puta temeljitoj analizi podvrgnuli 33 različita zimska modela, ali ponovno potpuno istih dimenzija 185/65 R15 i 215/60 R16. Prvi tip pneumatika montira se na male gradske automobile kao što su VW Polo (test-vozilo), Renault Clio i Zoe, Opel Corsa, Peugeot 208, Citroen C3, Dacia Sandero, SEAT Ibiza, Hyundai i20 i i30, KIA Rio i Stonic, Nissan Micra, Mazda 2…, dok drugi tip koriste kompaktni SUV-ovi poput Škode Karoq (test-vozilo), SEAT Atece, Honde HR-V, Fiata 500X, Mazde CX-3, Peugeota 3008…
NA KRAJU TEKSTA DETALJNA TABLICA SA SPECIFIKACIJAMA►
U manjoj dimenziji je testirano 16 modela te je dojam nakon ukupnih rezultata pomiješan. Maksimalnu ocjenu izvrstan nije zavrijedila ni jedna zimska guma, njih četiri su vrlo preporučljive (Continental WinterContact TS 870, Goodyear UltraGrip 9+, Semperit Speed-Grip 5 i Michelin Alpin 6), sedam je preporučljivih (sve su dobile smanjenje ukupne ocjene zbog manjih nedostataka u barem jednoj kategoriji), dok se tri djelomično preporučuju (jasni nedostaci u određenim kategorijama), a dvije se ne preporučuju prvenstveno zbog tragičnih rezultata na mokroj podlozi (Imperial Snowdragon HP i Wanli SW611), navodi Revija HAK, a prenosi Slobodna Dalmacija.
Dakle, čak pet od ukupno 16 pneumatika u dimenzijama 185/65 R15 nije dobilo jasnu preporuku stručnog osoblja, pri čemu su sve tri zimske gume s ocjenom "djelomično se preporučuje" (Dunlop Winter Response 2, Fulda Kristall Montero 3 i Barum Polaris 5) podbacile na – suhom. Što to konkretno znači? Dakle, prema ocjenama zabilježenima na testu, ta tri modela ne omogućuju mirnu vožnju na suhoj podlozi pri brzinama primjerenima autoputovima, guma ne vodi vozilo savršeno ravno, odnosno vozači nemaju primjereni osjećaj za upravljačem niti dobivaju adekvatan odgovor nakon pomicanja upravljača, a to dovodi do nužnih korekcija putanje jer vozilo ne skreće pod očekivanim kutom. Iako ti nedostaci nisu kritični, definitivno su neugodni i iscrpljujući prilikom duže vožnje po autoputu.
Međutim, puno je nezgodnija činjenica da kod sva tri navedena modela vozilo ima tendenciju ranog preupravljanja čim guma dosegne svoj limit tijekom izbjegavanja prepreke, zbog čega neiskusniji vozači mogu relativno lako izgubiti kontrolu nad automobilom.
Dva pneumatika sa začelja ovog redoslijeda – Imperial Snowdragon HP i Wanli SW611 platili su danak vrlo lošem ponašanju na mokroj podlozi, gdje je podbacila i prethodno spomenuta Fulda Kristall Montero 3. To se najzornije vidi na rezultatima kočenja (od 80 km/h do zaustavljanja). Naime, čak 13 modela se smjestilo unutar samo 5 metara (Bridgestone Blizzak LM005 – 36,2 metra i Barum Polaris 5 – 41,4 metra), dok debelo na dnu, s rupom od gotovo 4 metra, zaostaju Fulda Kristall Montero 3 (45,2 metra), Imperial Snowdragon HP (45,7 metara) i Wanli SW611 (47,7 metara). Još malo slikovitije opisano: na poziciji na kojoj se vozilo opremljeno modelom Bridgestone Blizzak LM005 zaustavilo, vozila na kojima su bili montirani Fulda Kristall Montero 3 i Imperial Snowdragon HP su se kretala brzinom oko 36 km/h, a s modelom Wanli SW611 čak 39 km/h. Dakle, ako živite u području gdje su zime blage, s puno kiše, možda bi bilo bolje izbjeći ova tri pneumatika.
Što se tiče najboljih, zanimljivo da su se sva četiri modela, gledano ukupnu ocjenu, smjestila unutar samo jedne desetinke, pa možemo reći da se radi o iznimno izjednačenim proizvodima: Continental WinterContact TS 870, Goodyear UltraGrip 9+ i Semperit Speed-Grip 5 po 2,2, a Michelin Alpin 6 je zavrijedio 2,3. Naravno, svaka ima i svoju jaku stranu, pa se tako Continental ističe ujednačenošću, Goodyear vrhunskim ponašanjem na mokrom, Semperit blista na snijegu, a Michelin nema premca po izdržljivosti. Ukratko, koju god od ove četiri gume izabrali ne možete pogriješiti te sve ovisi o vašem stilu vožnje i podneblju u kojemu živite.
Upravo te dvije komponente – stil vožnje i podneblje – još više će doći do izražaja prilikom izbora jednog od sedam modela koji su se našli u sredini našeg poretka, a koji se preporučuju. Dakle, pojedinci koji su spremni prihvatiti manje nedostatke na suhom i mokrom, ali im je u isto vrijeme važno dobro ponašanje na snijegu, mogli bi izabrati BFGoodrich G-force Winter 2. Onima, pak, koji tijekom zime ne vide puno snijega mogli bi odgovarati Vredestein Wintrac ili Nexen Winguard Snow‘G3. Vozači koji tijekom zime ne prevale previše kilometara mogli bi se odlučiti za Bridgestone Blizzak LM005 ili Maxxis Premitru Snow WP6, dok bi se pojedinci koji rijetko koriste autoput mogli opredijeliti za Firestone Winterhawk 4. Ako vam izbor padne na Avon WT7 Snow, onda vam sigurno presudnu ulogu neće igrati vožnja po suhom i snijegu, kao ni izdržljivost gume.
U konačnici treba naglasiti sljedeće: što niže budete silazili u ovom poretku, morat ćete prihvaćati proizvode sa sve više nedostataka, a razlika u cijeni između boljih i lošijih sigurno neće biti toliko velika. Zato je dobro razmisliti prije konačnog izbora.
U većoj dimenziji 215/60 R16 ukupan je dojam ipak nešto bolji. Naime, ovdje su od 17 testiranih modela također četiri vrlo preporučljiva (Continental WinterContact TS870, Dunlop Winter Sport 5, Goodyear UltraGrip Performance + i Michelin Alpin 6), čak 12 ih se preporučuje (bez značajnijih nedostataka), a samo jedan se djelomično preporučuje (Cooper WM-SA2+). Niti ovdje nije bilo izvrsnih proizvoda s pet zvjezdica, ali nije bilo ni onih sa samo jednom zvjezdicom koji se ne preporučuju.
Ono što čini razliku kod ovih guma je prvenstveno ponašanje na suhoj podlozi i tu su četiri spomenuta "vrlo preporučljiva" proizvoda značajno odskočila u odnosu na samo "preporučljivu" pratnju. Druga kategorija u kojoj su se vodeći posebno istaknuli bila je vožnja na snijegu, gdje su najbolje rezultate po krugu ostvarili Goodyear UltraGrip Performance +, Continental WinterContact TS870 i Dunlop Winter Sport 5 (Michelin Alpin 6 je malo zaostao). Ukratko, najbolja četvorka na ovom testu nije pokazala gotovo ni jedan nedostatak.
Središnja skupina od 12 pneumatika nije bila tako besprijekorna, ali njihovi nedostaci ulaze u skupinu tzv. manjih, pa ni njihovi kupci nemaju razloga za pretjeranu zabrinutost. Ukratko, Yokohama BluEarth*Winter V906 i Toyo Observe S944 imaju prostora za određeni napredak na mokrom i snijegu, Kleber Krisalp HP3, Esa+Tecar Supergrip Pro, NokianTyres WR Snowproof, Uniroyal WinterExpert i Matador MP93 Nordicca na suhom i mokrom, GT Radial Winterpro 2 na suhom, mokrom i snijegu, Bridgestone Blizzak LM005 samo na snijegu, Sava Eskimo HP2 samo na mokrom, a Vredestein Wintrac i Falken Eurowinter samo na suhom.
Na začelju kolone je Cooper WM-SA2+ koji se samo djelomično preporučuje jer su nedostaci na suhom i po izdržljivosti jednostavno preveliki, a poseban dojam ne ostavlja ni na mokrom i snijegu, zaključuju stručnjaci iz HAK-a.