Počelo je, počelo. Takvim su komentarom neki dočekali vijest da je “Eurospin” ograničio kupnju najtraženijih prehrambenih proizvoda na dva komada. Tako njihovi kupci po jednoj kupnji mogu uzeti najviše dvije boce ulja, po dva parkiranja šećera, tjestenine i brašna. Veliki trgovački lanci kažu da ništa nije počelo. No, nije isključeno da će početi, nastave li ljudi s gomilanjem zaliha i paničarenjem, piše Slobodna Dalmacija.
”Eurospin” je za sada prvi, a hoće li tako ostati, pitanje je za vidovite. Ipak, prije nego počnete paničariti, morate znati da “Eurospin” nije nalik ostalim trgovačkim lancima niti drži robu kakvu drže drugi lanci, nego isključivo vlastite robne marke. U Hrvatskoj je taj talijanski lanac diskontnih trgovina počeo raditi u 2020. godini i imaju 16 trgovina, mahom u kontinentalnom dijelu zemlje, a u Dalmaciji imaju po jednu trgovinu u Zadru i Splitu. Evo kako se predstavljaju na svom webu:
- Osnovna značajka “Eurospina” jest činjenica da je jedini lanac diskontnih trgovina u Europi koji prodaje isključivo svoje robne marke. U “Eurospin” trgovinama ne postoje klasični brendovi kao u ostalim supermarketima, već isključivo proizvodi koje je naš tim stručnjaka osmislio i pažljivo odabrao za svoje kupce, putem mreže odabranih partnera. Kompanija je uspjela prilagoditi format diskont trgovine potrebama za kvalitetnim proizvodima u skladu s okusom i tradicijom pojedinačnih tržišta – kaže za sebe “Eurospin”, koji u Italiji ima više od tisuću trgovina, a uz te se zemlje proširio prvo na Sloveniju, a potom je došao u Hrvatsku.
Sad kad znate da “Eurospin” nudi samo svoje robne marke prehrambenih proizvoda, jasnije je zašto im je teže odgovoriti na pojačane zahtjeve kupaca.
Kako stoje sa zalihama i koliko im je porasla prodaja najtraženijih proizvoda, pitali smo velike trgovačke lance. Odgovorili su nam “Konzum”, “Tommy” i “Kaufland”.
Dario Mamić, direktor korporativnih komunikacija “Tommyja”, vodećeg trgovačkog lanca u Dalmaciji i jednog od najvećih hrvatskih lanaca s 226 prodajnih mjesta, ističe da nema potrebe za stvaranjem straha od nestašica i panike te poziva potrošače da kupuju u razumnim količinama. Objašnjava i razliku između prodaje uobičajene maloprodaje i diskontne maloprodaje.
- Poslovanje “Tommyja” u pogledu dostatnosti zaliha svih proizvoda za sada funkcionira stabilno. Osigurane su dovoljne zalihe robe kako bi se kupci opskrbili u primjerenim količinama. Nabavni sustav “Tommyja” surađuje s većim brojem hrvatskih dobavljača, što nam osigurava kontinuitet isporuka i raznolikost ponude, a to je značajna razlika u odnosu na ponude diskontnih maloprodaja. U “Tommyju” pratimo situaciju na dnevnoj razini i spremni smo se prilagoditi zahtjevima tržišta u svakom pogledu. Smatramo da nema nikakve potrebe za stvaranjem straha od nestašice robe te pozivamo potrošače na kupnju razumnih količina u skladu sa stvarnim potrebama, a javnost pozivamo na odgovoran pristup kako se ne bi stvarala nepotrebna panika - kaže Dario Mamić.
- “Kaufland” Hrvatska k.d. nema teškoća u lancu opskrbe pa tako ni sa zalihama, a u ovom trenutku ne planiramo nikakva ograničenja za naše kupce - rekli su nam u “Kauflandu”. Taj njemački lanac ima u Hrvatskoj 44 trgovine.
Iz najvećeg domaćeg lanca “Konzuma” ponavljaju isto danima. Ističu da su njihove prodavaonice, njih 600 u Hrvatskoj, kao i skladišta, dobro opremljeni i da su za sve kupce i partnere osigurali dovoljne količine svih proizvoda, pa tako i jestivog ulja za normalnu kupnju i potrošnju.
- Kako očekujemo da će se odnedavno povećana potražnja ipak normalizirati, jer nikakve racionalne potrebe za stvaranjem zaliha nema, u ovom trenutku nećemo ograničavati količinu kupnje. No, ako se potražnja nastavi povećavati ovim tempom, određena ograničenja bit će potrebna. Zato još jednom našim kupcima šaljemo poruku kako i ulja i svih drugih svakodnevno potrebnih proizvoda na zalihama imamo dovoljno, u pandemiji smo svi skupa itekako dobro savladali upravljanje opskrbom u izuzetno izazovnim okolnostima i nadamo se kako će i naši kupci prepoznati da nema potrebe za odstupanjem od redovnih navika kupnje – navode u “Konzumu”.
Dodaju da su u svakodnevnom kontaktu s dobavljačima te će pratiti daljnji razvoj situacije kako bi na sve promjene na tržištu mogli pravovremeno reagirati, osigurati neometanu isporuku robe i nastaviti nuditi kupcima sve potrebne proizvode.