StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetLOKALNI IZBORI 2021.

Srđ je grad i Možemo: Samo u Dubrovniku na listi za čekanje na vez je preko 750 građana

Piše dv
2. travnja 2021. - 11:15

U Zagrebu je jučer održana konferencija za medije na kojoj je, uz ostale predstavnike Platforme Možemo! iz primorskih županija, govorio i Marko Giljača, naš kandidat za žu-pana Dubrovačko-neretvanske županije. Govorili su o problemima s kojima se suočavaju upravo gradovi i županije čiji život znatno određuje more i obala.

Marko Giljača govorio je o koncesijama na javnom pomorskom dobru, napose koncesijama na plaže, kao i problemima s vezovima za barke i brodove s kojima se suočava domicilno stanovništvo. Probleme s koncesijama na jugu Hrvatske građani najviše osjećaju kroz nedostatak vezova za njihove barke i brodove te nezakonite pokušaje ograničenja korištenja javnog pomorskog dobra na koncesioni-ranim plažama, koji svakog ljeta uzburkaju javnost. Posljedica je to nerada, prvenstveno županijske vlasti, koja je godinama gluha na probleme s kojima se građani svakodnevno susreću. Samo u Dubrovniku na listi za čekanje na vez je preko 750 građana, od čega je najstariji upis iz 2004. godine. Ta će barka uskoro dočekati punoljetnost na nelegalnom vezu! Samo prošlog tjedna preko 100 građana je dobilo obavijest da moraju premjestiti svoje brodove s vezova na Lapadskoj obali, a da im prije toga nije osiguran alternativan vez. Prijeti im se od strane Županijske lučke uprave da će im otegli-ti brodove na njihov trošak, a da vlasnici ni ne znaju gdje bi ih trebali premjestiti.

Sve to svjedoči o katastrofalnom odnosu Dubrovačko – neretvanske županije prema građanima, od Lastova, preko Vela Luke, Korčule, Pelješca, do Dubrovnika i Konavala. Jedino što građani traže je uvođenje reda i poštivanje prava prvenstva domaćeg stanovništva pri dobivanju vezova.

Još 2018. godine Marko Giljača predlagao je Županijskoj lučkoj upravi donošenje pravilnika kojim bi se stanovnicima naših otoka i mjesta uz more dala prednost pri dobivanju vezova, ukazivao je na primjere dobre prakse u nekim drugim sredinama i ono najvažnije, na transparentnost pri objavljivan-ju imena svih korisnika. Ništa od toga nije učinjeno jer HDZ-ovoj vlasti odgovara nered. Vezovi su postali biznis koji se preprodaje i vrte se veliki novci. Riječ je o 2 do 10-ak tisuća eura po vezu, a gdje postoji trgovina i miris novca, tu kreće korupcija u kojoj se najbolje snalaze majstori korupcije iz HDZ-a. S

toga, ako građani žele istinski red, pokretanje projekata novih komunalnih luka, javnu objavu lista svih korisnika vezova, kao i liste čekanja, treba nam promjena sadašnje vlasti!

Druga tema o kojoj je govorio Marko Giljača, ticala se problema koji se svakog ljeta ponavljaju na plažama. Naime, znamo da koncesionari i kupači povremeno dolaze u sukobe zbog pokušaja Srđ je Gradinfo@srd-je-grad.hrwww.srd-je-grad.hr!ograničavanja korištenja javnog pomorskog dobra od strane koncesionara. Svi se sjećamo medijskih napisa o majci s djecom koju su zamolili da se pomakne iz prvog reda, jer netko treba postaviti ležaljke, ili djece koja se igraju u plićaku koje je zaštitar „zamolio“ da se prestanu igrati na tom djelu plaže jer prskaju goste koji su platili ležaljke. I tako svako ljeto dok nekome ne prekipi, zove medije i tek nakon pritiska javnosti slijedi reakcija nadležnih.

Posljedica je to nedefiniranih prava i obveza i koncesionara i kupača. Prije tri godine predali smo Županu i nadležnom pročelniku Prijedlog pravilnika o koncesijama koji Dubrovačko – neretvanska župani-ja nema. Naravno da nikad nije stigao na raspravu i dnevni red Skupštine Dubrovačko-neretvanske žu-panije.

Jer treba jasno reći, HDZ-u u svim sferama djelovanja odgovara nered i jaz između različitih skupina. Po principu „zavadi pa vladaj“ HDZ potiče nered kako bi se povećao jaz između kupača i koncesionara, između investitora i građana, između poduzetnika i civilnog društva. Na tom jazu oni žive, njime se hrane, doslovno i metaforički. Ono što mi nudimo je dijalog i partnerstvo, jedini ispravan put kojim se zajednički rješavaju problemi u jednom odgovornom društvu, pa tako i problemi vezova, koncesija i uporabe javnog pomorskog do-bra

14. studeni 2024 00:08