StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetPRAZNO JE, ALI PLATI!

Šokirali ih novi računi za vodu, iznosi su viši za čak 70 posto u odnosu na mjesec ranije: ‘Udarili su nas po džepu, a u susjednom selu im godinama kradu iz cijevi!‘

Piše Predrag Opačić/SD
24. kolovoza 2022. - 13:30

Novi računi za vodu uzbunili su mještane Briševa kod Zadra, od kojih se jedan obratio Slobodnoj Dalmaciji, i to zbog dva razloga.

A tu je i sumnja da mještani koji uredno podmiruju svoje obaveze prema zadarskom "Vodovodu" sada plaćaju cijenu za krađu vode koju nisu počinili.

– Stigli su nam računi, i to uvećani. Razlika u odnosu na stare iznose baš je velika. Dosad sam plaćao 220 – 230 kuna, a na ovom je računu čak 385 kuna, što je 70 posto više – kaže mještanin Briševa.

Budući da je nedavno otkrivena velika krađa vode u njima susjednoj Murvici, Briševljane je strah da im komunalna tvrtka sada kroz povećanje računa naplaćuje "ukradenu vodu"!? Ipak, našeg sugovornika zabrinjava nešto drugo:

– Na računu nema apsolutno ničega osim iznosa koji moram platiti! Nema tu ni osnovice vodoopskrbe, ni PDV-a, ni odvodnje, ni PDV-a za odvodnju. Rubrike su prazne, na računu nigdje nema broja kubika koje sam potrošio ni razdoblja za koji mi je račun stigao.

Išao sam uspoređivati broj računa na koji moram uplatiti i to je stvarno račun "Vodovoda", ali nije mi jasno da javno poduzeće može poslati ovakve "prazne račune" – ističe naš sugovornik.

Iz "Vodovoda" su objasnili da se mijenjala stavka s računa koja se odnosi na naknadu za razvoj. Naime, izmjenama zakonskih propisa svaka je općina dosad samostalno određivala iznos naknade za razvoj mreže, pa je taj dio cijene bio vrlo "šaren" i razlikovao se od područja do područja.

Po novom načinu obračuna, određeno je da iznos naknade za razvoj određuje Skupština "Vodovoda", koja je odredila da to bude iznos od 1,89 kuna po kubiku vode, i to za sve gradove i općine za koje je tvrtka nadležna. Međutim, i ljudima iz "Vodovoda" bilo je jasno da ta naknada ne može podići račun s 230 na 385 kuna.

I zašto je račun prazan? Nakon što smo im proslijedili primjerak uplatnice koju je dobio naš čitatelj, iz komunalnog poduzeća objasnili su o čemu se radi:

– Ustanovili smo da je jedna "knjiga čitanja" imala sistemsku grešku do koje je došlo u informatičkoj službi koja radi za "Vodovod". Uočili smo tu grešku i ispravili je, ali je manji dio računa već otišao na adrese naših potrošača.

Greška nije nastala u "Vodovodu", ali ispričavamo im se zbog neugodnosti, a svatko od njih može nam se obratiti i korigirat ćemo račune.

12. studeni 2024 23:43