Podizanjem zadnjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije Pelješki most bit će u srijedu navečer potpuno spojen od Komarne do Brijeste što označava dugo očekivano povezivanje teritorija Republike Hrvatske.
Kada je prije tri godine trebala započeti gradnja bilo je pritisaka iz Bosne i Hercegovine da je "neprihvatljivo graditi Pelješki most" na štetu teritorijalnog integriteta i suverenita Bosne i Hercegovine". Doveli su u pitanje i pravo BiH na pristup otvorenome moru.
Pelješki most cestovno ostvaruje kontinuitet teritorija Hrvatske prekinut usim koridorom kojim BiH kod Neuma izlazi na more. Trebao bi smanjiti i nesnosne gužve koje se stvaraju na graničnom prijelazu u Neumu u ljetnoj sezoni.
N1 televizija donosi reportažu iz Neuma, a prenosi jutarnji.hr, koji u jeku turističke sezone prati vijesti o otvaranju Pelješkog mosta.
Javljaju kako su smještajni kapaciteti popunjeni te da se traži krevet više. Plaže i restorani puni gostiju, no ipak su turistički radnici zabrinuti. Pogled prema Pelješkom mostu budi strah i nemir. Naredne sezone, situacija bi kažu mogla biti znatno lošija, prenosi N1 Televizija u BiH.
Posebno su zabrinuti turistički radnici koji imaju lokale i dućane uz samu cestu. Kažu da veliki broj putnika koji idu prema Dubrovniku stanu u Nemu i tu troše novce. Smatraju da će problem nastati kada kolone automobila budu išle preko Pelješkog mosta. Pitaju se kome će tada prodavati svoje proizvode i usluge.
- Nema tu nikakve pozitive. Sav narod će ići okolo, a Neum će ostati zaobiđen, kao i svaka općina koja je na kraju puta. Kad se to otvori mi više nemamo posla, rekao je Kemal, ugostiteljski radnik.
- Bit će izvjestan pad, u zimskom razdoblju će se dogoditi u objektima koji su direktno na turističkoj cesti. Poslovat ćemo nešto slabije nego što smo sada i morat ćemo tražiti neke nove puteve, istaknuo je Stanko Raič, vlasnik restorana.
No nije sve u financijskim gubicima, kaže općinski načelnik. Pozitivna strana Pelješkog mosta je što će rasteretiti promet na prijelazima Klek 1, Klek2 gdje se u ljetnim mjesecima stvaraju ogromne gužve.
Pogled na Peljeski most
Tonci Plazibat/Cropix
- U kojem opsegu i hoće li značajno utjecati na Neum to ćemo vidjeti tek kad se otvori most. Moje mišljenje je da se most trebao graditi kao i svi drugi mostovi. Hrvatska ima pravo spojiti svoju obalu, svoj teritorij, rekao je Dragan Jurković, načelnik Neuma.
Visina mosta iznosi 55 metara, a posljednjih godina povlačilo se pitanje da li će ona smetati prolasku velikih brodova.
- Ispod Pelješkog mosta može duplo veći brod proći, nego uploviti u neumski zaljev, jer poslije prolaska mosta nalazi se jedan prirodni kameni prag koji mogu proći brodovi od 6,7 metara gaza. Nijednom za vrijeme gradnje mosta nije došlo do neke zapreke što se tiče prolaza, normalno se prolazilo, a i prolazit će se u budućnosti, ocijenio je Stojan Šutalo, kapetan Lučke kapetanije Neum.
Most će fizički spojiti Komarnu i Brijesta, put od Zagreba do Dubrovnika skratiti za dva sata, putnicima na graničnom prijelazu u Neumu skratit će vrijeme čekanja, a lokalnom stanovništvu donijeti brojne benefite.
“Jedva čekamo”, “Ovo će biti i turistička atrakcija, neki vidikovac i svašta”, “Skratit će nam putovanje. Mi često prolazimo na ovoj relaciji”, samo su nekiod komentara građana.
Iako se konstrukcijska gradnja mosta završava sutra, na otvorenje mosta čekat će se do iduće sezone kada budu gotove pristupne ceste.