Prije dvije godine hrvatska softverska agencija Bornfight probila je najdeblji led u domaćem IT-ju. Objavila je na internetu plaće svih svojih zaposlenika i detaljne uvjete za napredovanje, opisavši sve pozicije unutar tvrtke. Ove je godine Bornfight otišao korak dalje. Sada radi presedan u menadžmentu u Hrvatskoj. U oglasu za posao za jednu od menadžerskih top-pozicija, voditelja proizvoda Bornfighta, osobu koja će biti odlučujuća u budućem razvoju tvrtke, ovaj je domaći IT igrač objavio sve financijske i ine detalje za tu poziciju.
Šef ili šefica proizvodnje u Bornfightu mogu se nadati stalnom ugovoru s plaćom od 25.000 do 40.000 kuna bruto. Raspon je velik jer finalni iznos ovisi o iskustvu i vještinama. Radno vrijeme je fleksibilno. Minimalno su 24 dana godišnjeg odmora i taj broj raste s brojem djece i vremenom provedenim u tvrtki. U oglasu se navodi da roditelji mogu računati na dodatne dane godišnjeg, 4000 kuna neto bonusa za dijete i na poklon za dijete, piše Jutarnji list.
Besplatno savjetovanje
Tvrtka je osigurala i parking za bicikle te dijelom financira parking mjesto za automobil u garaži. Bornfight organizira svojim zaposlenicima i pranje vozila dok rade, samo plate i ostave ključeve, a vozilo ih čeka čisto nakon odlaska s posla.
Na posao će novi član top-menadžmenta moći doći s kućnim ljubimcem, a tamo može očekivati neograničene količine kave, čaja, voća i grickalica. Usto, u prostoru tvrtke neograničen je izbor knjiga i druge literature vezane uz posao. Zaposlenicima je na raspolaganju i besplatno pravno, porezno i psihološko savjetovanje. Team buildinzi, radionice i edukacije, kako interne tako i eksterne, uključene su, a Bornfight radi i uredske zabave za koje navodi da su trenutačno virtualne.
Edukacije s trenerom
Kako bi održao zdravlje zaposlenika, tvrtka im u potpunosti pokriva troškove Multisport kartice.
Šef ili šefica proizvodnje u Bornfightu mogu očekivati da će raditi na prijenosniku MacBook Pro, imati dodatni ekran, ergonomsku stolicu i svu dodatnu uredsku opremu. Za tu poziciju može se birati mobitel po želji, uključujući najnoviji iPhone, te ga se može koristiti neograničeno i privatno.
Novom top-menadžeru u tvrtki nudi se i podrška u usvajanju i jačanju menadžerskih vještina. Bornfight navodi da radi na osam temeljnih liderskih vještina i nova osoba obvezna je barem jednom mjesečno proći kroz takvu edukaciju jedan na jedan s poslovnim coachom. Povrh svega toga, voditelj proizvoda imat će godišnje na raspolaganju 2000 eura budžeta za osobnu edukaciju po vlastitom izboru.
Ivor Bihar, operativni direktor Bornfighta, kaže da je ponuda visoka, ali su podjednako visoka i očekivanja.
- Iako oglas nije dugo vani i nismo ga oglašavali, mogu reći da smo već primili nekoliko prijava koje izgledaju vrlo kvalitetno - ističe Bihar.
Dodaje kako je siguran da će na našem tržištu pronaći osobu koja će biti idealna za njihov proizvodni tim i koja će im omogućiti da ga tijekom ove godine još dodatno razviju, kako po pitanju kvalitete tako i po broju ljudi.
Iako je Hrvatska imala veliki iseljenički val od ulaska u EU, koji se dogodio i u IT-ju, te obuhvatio do 400.000 ljudi, domaća IT industrija toliko brzo raste da je potražnja za kadrovima iznimno velika.
U posljednjih pet godina nedostatak IT stručnjaka postao je glavna kočnica razvoju te domaće industrije. To je prvi put postalo vidljivo 2016. godine kada je, prema procjeni CISEx-a, iz Hrvatske otišlo tisuću IT stručnjaka više nego što ih je izašlo iz obrazovnog sustava. Ukupno je s hrvatskog tržišta rada te godine nestalo 4000 IT stručnjaka. U godinama nakon toga radile su se razne projekcije, ali brojke nisu ukazivale na promjenu trenda. Prema podacima DZS-a, od 2011. do 2014. svake je godine s domaćeg tržišta rada nestalo tisuću programera više nego godinu prije. Prije tri godine potvrdu tome dao je i Hrvatski telekom koji je potpisao partnerstvo s Microsoftom i tako si osigurao da prema potrebi za svoje poslove može dobiti 4000 programera i drugih IT stručnjaka u Indiji.
Zbog svega toga HUP, HGK, CISEx i najveće kompanije u Hrvatskoj već dulje vrijeme stišću Vladu kako bi na razne načine omogućila tvrtkama da IT stručnjake mogu platiti više i time, barem donekle, konkurirati tvrtkama izvana koje aktivno, gotovo predatorski, rade na angažiranju IT stručnjaka iz Hrvatske.
Bornfight, koji je napravio novi vizualni identitet FER-a, web stranice Infobipa, Rimac Automobila i Photomatha te koji radi digitalna rješenja za Lufthansu, potpunom transparentnošću plaća i pozicija inicijalno je povećao broj prijava na svoje oglase za pet puta.
Ivor Bihar navodi da im se nakon dvije godine, kad se radi ukupni pregled, broj prijava za posao, posebno broj visokokvalitetnih prijava, udvostručio.
- Otkako smo objavili plaće i senioritete, mislim da nas u glavama potencijalnih novih zaposlenika to stavlja ispred velikog broja drugih IT kompanija jer odmah znaju na čemu su i ne dolazi do onih situacija da kandidat prođe cijelu selekciju pa mu se tek na kraju kaže razina plaće - objašnjava Bihar.
Velike promjene
Upravo zbog transparentnosti i činjenice da smo odmah jasno ukazali kakva mogu biti očekivanja, dodaje Bihar, dobivaju one kojima uvjeti odgovaraju i koji stvarno žele raditi kod njih.
- To je dobitna kombinacija za zdrav rast tvrtke - ističe Bihar. Dodaje da ove godine planiraju narasti s 80 na 120 zaposlenika. Prema podacima Fine, Bornfight je 2019. imao prihod od 2,95 milijuna kuna, a godinu poslije 18,85 milijuna kuna. Bihar kaže da su lani povećali prihod za 50 posto, na nešto manje od 30 milijuna kuna, a ove godine to planiraju udvostručiti.
- Moguća su neka manja odstupanja od ovoga, no dosad smo iz godine u godinu bili vrlo precizni u ovim planiranjima - kaže Bihar. Daljnji rast očekuje kroz razvoj vlastitih digitalnih proizvoda i povećanje kapaciteta razvoja za klijente. Trenutačno, kaže, rade na pet velikih proizvoda. Dodaje da su i druge kompanije na tržištu počele ići u tom smjeru. Bihar navodi da se u oglasima sve češće mogu vidjeti iznosi plaća, kako na domaćim stranicama tako i na Facebooku.
- Ono što me iznimno veseli jest to što nam se često javljaju osnivači drugih kompanija i traže malo više informacija o tome kako bi ovakav sustav mogli implementirati u svojoj tvrtki. Kako su to velike promjene, treba vremena, ali vidim pozitivne pomake - zaključuje Bihar.