StoryEditorOCM

Ne nasjedajte na nagradne igre koje vam mogu donijeti samo probleme: kruže lažne pošiljke Hrvatske pošte i ‘besplatni‘ mobiteli Hrvatskog telekoma

Piše Katarina Marić Banje/ SD
4. studenog 2021. - 16:08

Sve više prevara zaskače korisnike poštanskih i telekomunikacijskih usluga. Na sve moguće načine, do njih stižu linkovi koji ih mogu dovesti do neplaniranih troškova i nerviranja, donosi Slobodna Dalmacija.

S lažnih stranica prevaranti se predstavljaju kao ovlaštene osobe Hrvatske pošte i javljaju kako vam je stigla pošiljka. U obavijesti dobijete i poveznicu na koji bi trebali "kliknuti" radi uputa o navodno vašoj pošiljci.

Međutim radi se o zamci putem koje vam mogu ukrasti podatke. Naime, na poveznicu se potrebno registrirati te se i time već odaju nepotrebni podaci. Zbog sve većeg broja pritužbi iz Hrvatske pošte su dali upozorenje:

- Na području Europe zabilježen je softverski virus koji se širi SMS porukama i koji može dovesti do neželjenog troška ako ga preuzmete na svoj mobilni uređaj. Jedan od takvih primjera je SMS poruka kojom vas obavijeste da ste dobili paket i upućuje vas se na web stranicu na kojoj trebate preuzeti aplikaciju za praćenje pošiljke - upozoravaju iz Hrvatske pošte

image
Screenshot

Također su na službenim stranicama prije dva dana upozorili na sve češće lažne nagradne igre koje kruže preko aplikacija za mobilnu komunikaciju.

- Mobilnim aplikacijama za komunikaciju šire se poveznice s anketom i nagradnom igrom na kojima se prevarant predstavlja kao Hrvatska pošta. Prevaranti se porukama javljaju s poveznicom na kojoj se nalazi lažna anketa i nagradna igra. Hrvatska pošta nije organizator ankete i navedene nagradne igre.

Molimo korisnike da takve ili slične poruke sa sumnjivim poveznicama ne otvaraju te da ih ignoriraju. U zadnjih nekoliko mjeseci intenzivirali su se pokušaji prijevara porukama na WhatsAppu i sličnim mobilnim aplikacijama te putem e-pošte – naveli su.

Istakli su i par savjeta kako se zaštititi., naime, korisnici pokušaj prijevare mogu izbjeći ako pripaze na nekoliko detalja:

 - broj s kojeg je poslana poruka nije broj iz jedne od hrvatskih mobilnih mreža;

 - internetska domena nije domena Hrvatske pošte (npr. „posta-hr.site“ umjesto www.posta.hr);

- tekst u poruci i na internetskoj stranici na koju vodi poveznica sadrži gramatičke i pravopisne pogreške.

image
Screenshot

Slične poruke i poveznice za krađu podataka stižu i putem lažnih poruka od Hrvatskog telekoma. U njima se navodi: "Čestitamo! Postali ste jedan od 100 korisnika koje smo odabrali i imate priliku osvojiti Samsung Galaxy S10Apple iPhone X ili Apple iPad Pro."

Obavijest je garnirana s nekoliko komentara koji hvale nagradnu igru, a ima čak i onih sumnjičavih na koje onda odgovara netko s "pozitivnim iskustvom". U njima Jason Davids, Randall Echardt, Danielle Kaerns raspravljaju o svojim iskustvima s hrvatskim operaterom telekomunikacija s čijih navodnih stranica i nove odabrane čeka "sreća i dobitak".

Tako navode: 

- "Ono što je definitivno bilo neočekivano, mislio sam da je riječ o nekom šalu, ali telefon je upravo došao..."

- "tko je čovjek! ja iskreno nisam mislio da će to raditi, ali to je učinio! Hvala vam!"

Nevješt prijevod, nikakva gramatika i krivi padeži i bez stranih imena alarmiraju kako nešto nije u redu. Iz Hrvatskog telekoma su nam u najkraćem roku odgovorili kako nemaju veze s navedenim poveznicama:

image
Screenshot

- Riječ je o očitom pokušaju prijevare u kojoj se Hrvatski Telekom lažno navodi kao pošiljatelj te naglašavamo kako ovakve poruke ne dolaze sa službenih stranica ili mailova kompanije. Da je riječ o prijevari ukazuje i više detalja koji se mogu primijetiti u navedenim porukama – T-Mobile kao brend ne postoji već dugi niz godina (postoji samo Hrvatski Telekom kao kompanija), poruke sadržavaju brojne gramatičke greške, a kao novi uređaji navode se uređaji koji su na tržištu prisutni već nekoliko godina.

Nažalost, ovo nije prvi pokušaj ovakve vrste prijevare te se sa sličnim situacijama suočavaju gotovo svi operatori u svijetu. Hrvatski Telekom kontinuirano radi na podizanju svjesnosti o sigurnijem korištenju interneta i razinama prijevara u online okruženju te je jedna takva edukativno informativna kampanja upravo u tijeku na našim društvenim mrežama i našim komunikacijskim kanalima kao što su: Moj Telekom aplikacija, webshop i newsletter.

Također, na našim web stranicama nalazi se i posebna stranica posvećena online sigurnosti putem koje korisnici mogu saznati brojne korisne informacije o sigurnom korištenju interneta. I ovaj put apeliramo na korisnike da ne otvaraju linkove navedene u porukama koje su im stigle s nepoznatih brojeva ili se pojavile kao pop-up prozori prilikom surfanja na internetu jer oni mogu voditi na maliciozne sadržaje.

Također, korisnici u svakom trenutku mogu provjeriti točnost aktualnih ponuda i akcija na našim službenim web stranicama ili pozivom prema Korisničkoj podršci HT-a – pojasnili su nam iz Odjela za korporativne komunikacije Hrvatskog Telekoma.

07. studeni 2024 23:01