Konačno - partenca! U Italiji unajmljeni tegljač "Storione" (Jesetra) uzeo je u tegalj baržu "Golia" na koju je ukrcana golema škverska dizalica "Manitowoc" od 750 tona, zajedno s elementima građevinske oplate, i u ponedjeljak s prvim mrakom zaplovio iz "Brodosplita" u Uvali Supaval na pelješko gradilišta budućeg stonskog mosta, piše Slobodna Dalmacija.
Navigacija bi trebala potrajati najmanje 24 sata, očekuje se povoljno vrijeme pa bi veliki transport trebao pristati u tijesnom Stonskom kanalu, pokraj mjesta Broce, u utorak predvečer, ne bude li neugodnih iznenađenja. Odnosno, uz obalu na gradilištu mosta koji će povezivati dva tunela na stonskoj zaobilaznici, posljednjem dijelu projekta "Pelješki most i pristupne ceste".
Put je dug 110 nautičkih milja, a Hrvatski registar brodova morao je izdati posebnu dozvolu za za plovidbu.
Kao što smo već pisali, stonski most bit će dug 485 i visok 40 metara. Podiže ga grčki "Avax" - nositelj posla na cijeloj dionici - koji je za podizvođača uzeo splitsko brodogradilište. Tako su splitski metalci u škveru napravili čelični raspon koji će u tri putovanja (bez ovog premijernog) morskim putom biti prevezeni u Broce i montirani na visoke betonske stupove.
Masa čeličnog raspona podijeljenog u šest sekcija iznosi 2000 tona. Kada se bude montirao zadnji čelični segment, onaj središnji nad morem, dug 110 metara, na gradilište će baržom doći i druga golema dizalica. Škver će je unajmiti kod tvrtke "Lager". Najprije će doći u brodogradilište, ali rastavljena u dijelovima koji će stići na čak 55 šlepera.
Čitav postupak prijevoza i montaže čeličnog raspona nad pet stupova i dva upornjaka trebao bi potrajati dva i pol do tri mjeseca.
Specifičnost zahvata o kojemu govorimo jest lokacija gradilišta i teška pristupačnost, gotovo nemoguća kopnenim putom za tolike čelične segmente. Ni prijevoz morem neće biti jednostavan: kanal je na tom mjestu vrlo uzak i plitak, a plovni put između dvaju svjetionika na ulazu u tjesnac širok je samo 22 metra. Tuda se mora provući konvoj s tegljačem i nakrcanom baržom. Zato su traženi remorker i teglenica posebnih tehničkih karakteristika, što je potrošilo dosta vremena.
Kako je već pisano, velikim pelješkim mostom i većim dijelom pristupnih cesta - 24 od 32 kilometra - vozit ćemo se već ljeti, dok ćemo posljednju dionicu, vrlo zahtjevnu stonsku zaobilaznicu s dva tunela koje će povezivati stonski most, pričekati do jeseni.