Skupili su se u kavani Dubravka na Pilama. Sve odreda zaljubljenici u more i jedrenje te je na kraju ljeta, 10. rujna 1933. godine, zapuhao ‘Lahor‘. Bilo je to prvo ime jedriličarskog društva ‘Orsan‘, kako se danas zove 90-ogodišnjak, usidren u istoimenoj lučici, u kojoj je takoreći od početka...
U Dubravci je bilo dogovoreno da sidrište bude u Portu, staroj gradskoj luci. Uredit će se lučica, glasio je jedan od prvih zadataka, i to ispred Gradske kavane. Ali, dozvolu za početak radova nisu uspjeli dobiti te članovi društva odlaze put Lapada. Klub nosi ime ‘Argosy‘. Na novoj lokaciji, u lučici Orsan dobila se dozvola za sidrište te izgradnju klupskih prostorija.
Nekoliko puta tijekom svoje povijesti mjenja se ime. Nakon Drugog svjetskog rata živi ‘Klub pomorskog brodarstva Dubrovnik‘, ali nakratko. Od 1948. godine članovi društva odlučili su – nek se društvo zove ‘Orsan‘ čije je ime proslavila ‘Bobara‘, regatni brod, kojeg je 1937. godine kupio poznati dubrovački brodovlasnik Božo Banac. Bobaru je Banac regalo društvu čiji su članovi s njom nastupali na najjačim domaćim i međunarodnim regatama te pobjeđivali.
Po Bobari se, ostalo je u povijesti upisano, štovalo dubrovačko jedrenje te svrstavalo među najbolje. Kormilo legendarnog krstaša držao je najduže od svih Andro Knežević...
Orsan jedri i danas. Za društvom su organizacije brojnih regata. Južnodalmatinska, koja traje više od četiri desetljeća, je najpoznatija etapna regata za krstaše na hrvatskom jugu. Godinama se u Orsana radi na poboljšanju uvjeta za rad, želi se najmlađe zadržati u lučici te s njima krenuti u novo žetvu trofeja.
San je u Orsanu imati neke nove Bobare, nove junake pod jedrima…