Tradicija se nastavlja, Jedriličarski klub Orsan i Pomorsko sportsko društvo Peliška jedra iz Orebića po 42. put organiziraju Južnodalmatinsku regatu.
Na startu u Orebiću naći će se naći 36 brodova. Cilj je u Pomeni. U subotu, 6. kolovoza jedrilo bi se od Pomene do Prožure, a u nedjelju, 7. kolovoza posljednja etapa od Prožure do Dubrovnika.
- Samo jednom u ovih proteklih 30. izdanja nismo održali regatu do kraja. Dogodilo se to prije 15ak godina. Radi požara u Gradu nismo održali posljednju treću etapu, u obzir smo uzeli rezultate prve dvije etape te smo u Prožuri organizirali dodjelu priznanja. Jednom smo zbog nevremena morali pričekati start, nismo krenuli u petak već dan poslije, u subotu. I tada smo održali dvije etape. Prva je bila od Orebića do Prožure. Dakle, preskočili smo Pomenu. Inače, prve godine, kad smo organizirali regatu, u Pomeni su se na prste jedne ruke mogli nabrojati restorani, a na vezu osim sudionika regate je bilo tek par drugih brodova. Danas nam je problem osigurati vez za sve sudionike regate iako je danas vezova, u odnosu na 1981. godinu, kad je održana prva Južnodalmatinska regata, neusporedivo više - kazao je Marinko Mikulandra, predsjednik Orsana.
Druge, poznatije regate, traju jedan dan. Većina sudionika dođe sa svog veza, nastupi te se vrati na svoj vez, dok Južnodalmatinska regate koja traje tri dana treba osigurati vez za sudionike regate u Orebiću, Pomeni, Prožuri te na kraju u Dubrovniku.
- Iako je organizacija zahtjevna, svatko tko je u nju uključen će vam reći kako je gušt biti dijelom Južnodalmatinske regate, a to isto ćete čuti od svakog sudionika regate, a to nas, koji smo uključeni u organizaciju, tjera svake godine iznova da se uhvatimo posla te organiziramo uistinu festu pod jedrima - dodao je Mikulandra.
Ukupni pobjednik Južnodalmatinske regate bit će najbolje plasirani brod po ORC-u čije će ime biti upisano na prijelazni pokal Atlantske plovidbe, pokrovitelja regate. Pokalima će biti nagrađeni i pobjednici po skupinama ORC i Open, a organizator će nagraditi i najbolje plasirani brod po realnom vremenu.