StoryEditor
AutomobilizamPRVAK NE SILAZI S VRHA |

‘LUDA‘ TRKA MARA FRANIĆA, ZADNJI NA STARTU, PRVI NA CILJU ‘Do prvog zavoja sam prestigao osam auta, a već do kraja četvrtog kruga sve!‘

Piše Tonči Vlašić
2. kolovoza 2020. - 14:22
Maro Franić, član Dubrovnik Racinga, na međunarodnoj brdskoj auto utrci Kotor Trojica 2018. godine foto: Tonči Vlašić
Trening za nedjeljnu utrku trajao je 25 minuta. Trebao sam izaći na njega. Odvozit u tom vremenu najmanje jedan kvalifikacijski krug. I tako, dođem na autodrom Grobnik u nedjelju ujutro. Sjednem lijepo u auto. Krenem ga upalit kako bi zauzeo startnu poziciju, a auto 'mrtav' – priča Maro Franić, te dodaje kako je prošli vikend, dan prije, u subotu, sve bilo u najboljem redu. Tad je čak izborio najbolju startnu poziciju za prvu bodovnu utrku sezone u kojoj je na kraju bez problema i slavio.

- Što se dogodilo u nedjelju ujutro? Nakon subotnje utrke moj mehaničar je išao napraviti autodijagnostiku, spojio motor na laptop nakon čega smo se povezali s meštrom u Zagrebu, koji je 'štelovao' postavke za nedjeljnu utrku. Prvo je gledao kako sam vozio u subotu, koliko sam davao gasa, koliko sam kočio. Da, ne smijem zaboravit reć kako mi je nešto malo dimilo prvog dana, i kako smo to radili, išli vidjet zbog čega se to dogodilo, te što treba napraviti da bude u nedjelju bolje nego u subotu, ostavili smo upaljen kontakt te se preko noći ispraznio akumulator. Za njega promijenit, za doć do njega, treba najmanje pola sata. Kako je vrijeme za trening 25 minuta, odmah sam išao na žiri utrke, te podnio zamolbu da nedjeljnu utrku startam s posljednjeg mjesta. Žiri je mogao odbiti moj zahtjev, ali kad se tako što dogodi dozvoli se u pravilu nastup, ali se kreće sa začelja bez obzira što sam dan prije na treningu odvozio najbrže krug, te pobijedio u utrci.

image
Maro Franić (Dubrovnik Racing) foto: Tonči Vlašić

image
Sređuje se auto Mara Franića na međunarodnoj brdskoj auto utrci Nagrada Dubrovnika 2016. - Memorijal 'Željko Đuratović' foto: Tonči Vlašić


I tako je Maro dan nakon što je bio na čelu kolone, prvi na startu, gledao svima u leđa.

- Najvažnije je bilo, kad se dogodilo što se dogodilo, naći se na startu. Moj prvi pratitelj u subotu za najbrži krug nije imao tu sreću. Njemu je u nedjelju 'crko' auto. Nije ga uspio popraviti. U subotu sam odvozio krug za minutu i 41 sekundu, a on je bio pola sekunde sporiji. Drugi su bili dosta, dosta sporiji. I kad je već bilo tako, očekivao sam kako mogu napraviti dobar rezultat i u nedjelju, unatoč tome što sam krenuo sa zadnje pozicije. Tako je i bilo. Do prvog zavoja sam prestigao osam auta, a već do četvrtog kruga sve. Zadnjih šest, sedam krugova, treba reći kako se vozi dvadeset minuta plus jedan krug, to je otprilike bilo nekih trinaest krugova, dakle, zadnjih šest, sedam krugova bio sam na čelu. Bilo je na početku, prvih gotovo deset minuta nedjeljne trke super, super zanimljivo. Gledatelji, koji su bili iza granice autodroma, gledali su kako se probijam. Bilo je tu, od tih preostalih 27 auta, dosta slabijih auta, koji nisu u mojoj klasi. Moj auto je superiorniji od njihovih, ali je bilo gledateljima zanimljivo gledati kako pretičem jedan auto s lijeve strane, drugi s desne, kako se njih nekoliko gura, a ti ideš... Iskreno, unatoč svemu što sam rekao, nisam se nadao kako ću već nakon četiri kruga uspjeti preteći sve, ali sam iskoristio te neke borbe slabijih klasa, te sam projurio pokraj njih. Baš je bilo super.

Nikad nije imao ovakvu situaciju u karijeri.

- Niti se sjećam da je netko u zadnje vrijeme sa zadnje pozicije krenuo na kružnoj utrci te ostao prvi kad je na stazi istovremeno bilo gotovo trideset auta. Pričao sam o tome s ostalim vozačima. Nitko od njih se ne može pohvaliti da je to uspio kad je bilo ovoliko vozača.

Prva utrka, subotnja, nije bila toliko zanimljiva, ali jest trening.

- S ovim Golfom sam već napravio dobro vrijeme na Grobniku. Kad smo ga testirali, a bilo je to prošle godine, krug sam odvozio za minuti i 40 sekundi. Međutim, problem je napraviti dobro kvalifikacijsko vrijeme kad ima 28 auta istovremeno na stazi. Ne možeš posložiti da jedan krug nemaš nikoga ispred sebe, pored sebe, da ne kočiš. Uglavnom, u subotu ujutro na treningu za što bolju poziciju prve utrke vozio sam deset minuta, i nikako nisam uspio krug proći za 1:40, 1:41. Prije treninga sam rekao ekipi u boksu, čim budem odvozio krug 1:41, da me pozovu sa staze, da ne trošim auto. Međutim, deset minuta sam vozio, a oni me ne zovu. Uđem u boks, a oni kažu 1:44. 'Poludio' sam, kako tako sporo, te sam se vratio na stazu. Do kraja treninga uspio odvoziti krug 1:41, a zahvaljujući tome imao sam, prvu, najbolju poziciju na subotnjoj utrci u kojoj sam lagano ostvario pobjedu, neusporedivo lakše nego u drugoj utrci dan poslije.

image
U očekivanju starta međunarodne brdske auto utrke Nagrada Dubrovnik 2016. - Memorijal 'Željko Đuratović' foto: Tonči Vlašić


Maro je nakon prvog od ukupno tri vikenda sezone na prvom mjestu treće grupe.

- Četiri su pojedinačna naslova državnog prvaka. Nisi državni prvak ako si prvi u klasi, već samo ako si najbolji u grupi. Mene prati u trećoj grupi Valter Nežić iz Buzeta. Nismo ista klasa. On vozi također do 2000, ali grupa 'N', a ja sam 'E', međutim, borimo se za naslov u trećoj grupi. Imam sad 4 boda više od njega. Naravno, ništa nije gotovo. Još su dva vikenda do kraja sezone. Jedan je u Banja Luci, drugi u Beogradu. Svaki vikend su, naravno, po dvije nove trke. Dakle, bit će super zanimljivo do kraja. Trebat će imat i sreće da se ne dogodi kakav veći kvar na automobilu. Valjda neće.
 
image
Maro Franić na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja utrke na Grobniku


KRUG MI JE DRAŽI I SLAĐI
Brdo ili krug, što je Maru Franiću draže voziti?
- Krug! Na Grobniku sam u dva dana vozio, samo kad se gledaju glavne trke, dva puta po dvadeset minuta plus jedan krug. Koliko odvozim jedan vikend na krugu ne odvozim na brdu u tri pune sezone. Brdo je, naravno, teško na svoj način, ali krug je dosta teži od brda, kažem, meni je voziti krug draže i slađe, a gledateljima je krug daleko zanimljiviji.
  
image
Dubrovnik Racing, Župa dubrovačka, Ragusa Racing - rivali na brdskoj auto utrci prvenstva Hrvatske u Kotoru 2019. godine foto: Tonči Vlašić


KLUB JE NA PRVO MJESTU 
Nakon prve dvije kružne utrke sezone prati nas Ragusa Racing. Dobro se organizirala. Na brdu nas Župa dubrovačka pokušava pratiti. Nije se posložila kao prošle godine. Kad govorimo o prošloj godini, izgubljenoj tituli klupskog prvaka na brdu, treba reći kako smo sami krivi. Opustili smo se. Mislili na pola sezone kako je gotovo, kako je naša prednost nedostižna, i to nam se razbilo o glavu. Međutim, bila je to svima nama dobra škola, pogotovo mlađima, koji moraju misliti prvo na klub, a potom na sebe. Meni je uvijek na prvo mjestu da klub bude prvi, a ne moj pojedinačni uspjeh.

image
Međunarodna brdska auto utrka Nagrada Dubrovnika – Memorijal 'Željko Đuratović' foto: Tonči Vlašić

image
Automobilizam 'Nagrada Dubrovnika 2017 – Memorijal 'Željko Đuratović' foto: Tonči Vlašić


BIT ĆE NAŠE UTRKE
Učinit ćemo sve da održimo našu brdsku utrku na stazi Komolac - Brgat. Svjesni smo situacije koju je uzrokovao koronavirus, kako nam zbog toga Grad i Turistička zajednica ne mogu pomoći kao proteklih godina, ali ćemo, kažem, učiniti sve da se održi 21. Nagrada Grada Dubrovnika, memorijal našeg Željka Đuratovića.

image
Maro Franić na međunarodnoj auto brdskoj utrci 23. Nagradi Malačka Sveti Dujam 2020. foto: Tonči Vlašić

 
loading...

Izdvojeno

29. listopad 2020 13:16