StoryEditor
AutomobilizamLJUDI IZ SJENE |

‘LUDA‘ NOĆNA TRKA OD OGULINA DO DUNAJSKE STREDE Maro Franić ne može više slušat kako je od njega uspješniji njegov mehaničar!

Piše (DUNAJSKA STREDA/SLOVAČKA): Tonči Vlašić
22. kolovoza 2020. - 22:31
Maro Franić i Milan Brozinić foto: Tonči Vlašić
Maro Franić je Ogulinca Milana Brozinića upoznao 1998. godine na Grobniku na zadnjoj utrci prvenstva Hrvatske.

- Borio sam se za naslov prvaka Hrvatske na krugu, a uoči treninga, mehaničar Roland Krizman 'Rolly', koji danas radi sa Žarkom Knegom, rekao je kako će teško motor mog Suzukija izdržati trku do kraja. Brozinić se vraćao s Učke, s brdske utrke. Dubravko Čikor, koji ga je znao, pitao ga je može li nam posuditi svoj automobili u slučaju da meni Suzuki ne izdrži. Pristao je. Dogodilo se, nažalost, što je Rolly rekao. Meni crkne auto, točnije, 'eksplodira' motor u zadnjem krugu treninga. Sjednem potom u Brozovićev auto, Fiat 128, kojeg smo prije toga prijavili kao rezervno auto. Odvozim bodovnu utrku. Zauzmem treće mjesto taj dan, a što mi je bilo dovoljno da postanem prvak Hrvatske te godine - priča Maro Franić.

image
Maro Franić i Milan Brozinić foto: Tonči Vlašić

image
Maro Franić, Renato Mance (u pozadini) te Milan Brozinić foto: Tonči Vlašić


I od tad, 22 godine, traje suradnja njega i Milana Brozinića.

- Ne samo mene i njega, već zadnjih 15 godina naši auti stoje kod njega u Ogulinu. 'Baza' Dubrovnik Racinga je u Lici. Brozinić doslovno proizvodi trkače aute za nas. Od njega, iz njegove garaže, krećemo na trke, kad su one sa sjeverne strane tunela Sveti Rok. Sad ćemo nakon nastupa u Slovačkoj ostaviti aute kod njega jer je iduća trka na Sljemenu, brdska. On sve rastavi i sastavi, te spremi.

Nakon toga se u razgovor uključio Nikša Stahor.

- Brozinić je bivši vozač, prvak Hrvatske. Nakon što više nije toliko aktivan u svojoj sredini, Oglulinu, zadnjih pet, šest godina, član je našeg kluba. Kad treba uskočiti, on sjeda te vozi za nas. On je naš Ličanin, klupski čovjek za sve – istaknuo je Stahor.

Brozinić je jutros od četiri ujutro radio na autu Mara Franića, koji je imao problema na jučerašnjem treningu. Otišla mu je lamela. Išao je Maro nakon toga do Bratislave, koja je 40 kilometara daleko od staze, ali nije uspio naći odgovarajuću lamelu. Nakon toga je krenula 'luda (noćna) trka'. Dio koji odgovara Maru nađen je u Ogulinu, i dok je lemela 'hitala' iz Like, trajala je nova 'luda trka'. Gdje naći motor za Mirka Penda. Njegov je motor 'crko' u petak, te su Penda vukli sa staze.  

Dubravko Čikor je po tko zna koji put uspio, ali je trebalo za spas Penda ići do Oroslavlja. I tad je Marova nova lamela krenula po Pendov novi motor, a kad su se lamela i motor našli skupa, nastavljena je 'luda trka' do Slovakia Ringa. Marova lamela i Pendov motor su do cilja stigli jutros oko 3 i po, dok je bio mrkli mrak. Nakon toga je Brozinić zavrnuo rukave, uz njega je bio i Renato Mance, te je posao zgotovljen do zagrijavanja, u 8 sati, ali, kako zagrijavanje nije prošlo u najboljem redu, krenula je nova bitka s vremenom, a sve kako bi Marov auto bio spreman za bodovnu utrku, koja je bila nepuna tri sata poslije zagrijavanja.

Paralelno se vodila 'bitka' Mirka Penda, kojem je ruke dao Juraj Popović. 'Lupali' su tako svi u gluho doba noći, pod svjetlima lampe, dok nije svanulo. Na kraju se 'smrklo' konkurenciji. Maro Franić prvi u grupi, naravno i u klasi. Pendo prvi u klasi.

image
Mirko Pendo i Juraj Popović foto: Tonči Vlašić


- Auto je na kraju radilo besprijekorno. Svaki krug sam išao brže i brže. Najbrži krug sam napravio u zadnjem krugu. Što sam više vozio, bolje sam znao stazu, te sam išao sve brže i brže, a ova naša 'noćna luda trka' samo dokazuje kakav moraš biti da bi uspio. Kad je najgore, ne smiješ odustati. Zatim, ovo pokazuje s kakvim se sve problemima i izazovima susrećemo na putu do uspjeha. U noći s petka na subotu se napravilo 700, 800 kilometara da se donesu dijelovi. Kad smo to uspjeli, na zagrijavanju opet problem s autom, ali sad s kuplungom, a ne više s lamelom. Trebalo ga je skinuti, Brozinić i ekipa su opet odradili lavovski posao. Oni uspiju skinuti, popraviti i vratiti mjenjač za pola sata. Svaka im čast - istaknuo je Franić.

Nakon toga pitamo Brozinića koliko je puta bio državni prvak.

- Dosta, a koliko točno, trebalo bi vremena za odgovoriti na to pitanje. Da, imam Zlatnu kacigu. Dobio sam je za tri uzastopna naslova prvaka na brdu – istaknuo je Brozinić.

- Moram ove godine opet uzeti naslov prvaka na krugu, obraniti prošlogodišnji uspjeh, te iduće godine još jedno to ponoviti, a sve kako bih i ja osvojio Zlatnu kacigu, te da se ne može više reći kako samo Brozinić ima Zlatnu kacigu, tj. da moj mehaničar ne može više reći kako ima bolje rezultate od mene – rekao je Maro Franić nakon čega je skupa s Brozinićem 'pukao' od smijeha.

image
Maro Franić i Milan Brozinić foto: Tonči Vlašić
loading...

Izdvojeno

20. rujan 2020 12:31