StoryEditor
ZabavaFILM TJEDNA |

UBOJICE S RAZGLEDNICE Oskarovcu Danisu Tanoviću baš i nije trebao ovaj pomodni skandinavski krimić

Piše Gabrijela Bijelić
17. studenog 2020. - 12:41
Jeffrey Dean Morgan i Famke Janssen u ulogama otuđenih supružnika  Ilustracija
Gotovo 20 godina prošlo je od 'Ničije zemlje', BiH (anti)ratne drame koja je te 2001. pobrala najprestižnije filmske nagrade, od Srca Sarajeva do Oskara za najbolje strano ostvarenje. U ozračju korona godine, redatelj Danis Tanović, koji je u međuvremenu postao cehovski uglednik međunarodne reputacije, predstavlja se s krimićem skandinavskog narativa.

Film 'Ubojice s razglednice' (Postcard killings), temeljen na istoimenom bestselleru Jamesa Pattersona i Lize Marklund, britansko-američka je produkcija od koje se mnogo očekivalo. Pokazalo se da su nade bile uzaludne jer se Tanović, poznat kao angažirani redatelj sklon lokalnim povijesnim i društvenim temama s univerzalnim značenjem, nije najbolje snašao u ovom žanrovskom iskoraku.

Uz scenarističku potporu ugledne hrvatske dramatičarke Tene Štivičić, prihvatio se projekta koji ni njemu ni asistentici ne spada u stvaralački vrh.

U priči o tandemu mladih serijskih ubojica opčinjenih umjetničkim djelima i slanjem dopisnica redakcijama iz mjesta zločina nema ničeg epohalnog. Već od uvodne scene ritualno ubijenih žrtava bude se sjećanja na 25 godina star klasik 'Sedam' na koja se onda nadovezuju i druge serije CSI predznaka.

U prvom dijelu filma, dok još izgleda da će se radnja možda zaplesti u dobrom pravcu (zgodna dosjetka s identitetima zločinaca), Tanović pokazuje natruhe raskošnog redateljskog talenta.

Drugi dio, pokvaren već ranim saznanjem o osobnim kartama ubilačkog dvojca sociopata prolazi bez ikakvog suspencea. Na kraju nesboovski snažna nordijska mećava sve zatrpa.

Premalo dramske napetosti, previše kopiranja stilskih ugođaja žanrovskih prethodnika i vrludava pripovjedna linija presudile su geografski dezorijentiranim 'Killersima' koje ni glumačka podjela nije izbavila. Glavna uloga ucviljenog oca žrtve, njujorškog detektiva Jacoba Kanona, povjerena je iskusnom američkom glumcu Jeffreyu Deanu Morganu koji je ekspresivnošću tek dijelom oživio svoj plošni lik.

Nekadašnja članica filmskih X men Famke Janssen kao Jacobova bivša supruga Valerie intrigira tek pojavnošću, a tamnoputa Cush Jumbo kao Dessie, američka novinarka u Stockholmu i potencijalni 'predmet' Kanonova interesa, do finala ostaje nedefinirana.

Tanovićev izlet u kriminalno završio je gotovo kriminalnim podbačajem, pa mu je za preporučiti da se drži provjerene formule. Male teme, ne nužno balkanskog štiha, mali ljudi, velike priče. Bez psihopata i isisavanja krvi nedužne publike.
loading...

Izdvojeno

26. studeni 2020 02:02