StoryEditorOCM
ZabavaTV SERIJA TJEDNA |

TVORNICA SNOVA BEZ MAGIJE Zlatnom dobu Hollywooda oljuštila se pozlata

Piše Gabrijela Bijelić
21. srpnja 2020. - 12:15
Iz današnje perspektive zaključanih multipleksa i do unedogled odgađanih premijera, zlatno doba Hollywooda nalik je na bajku. Bez epidemioloških i umjetničkih ograničenja, američka tvornica snova u godinama nakon Drugog svjetskog rata mamila je kreativce svih vrsta koji su poslužili kao model za junake mini-serije jednostavno nazvane 'Hollywood'.

Autorski rad iskusnog redatelja i scenarista Ryana Murphya na Netflixovoj platformi pokušaj je glorifikacije klasičnog Hollywooda, komad čistog eskapizma koji prati profesionalni put ratnog veterana Jacka Castella (David Corenswet), arhetipskog glumca- tragača za filmskom ulogom koja će ga lansirati u svijet slavnih.

Murphy i njegov prvi suradnik Ian Brennan ambiciozno su krenuli u projekt, no holivudski mit zanio ih je toliko da su ga pretpostavili karakterizaciji likova koji su više simboli negoli punokrvne osobe. Kroz serijal tako defiliraju kontroverzni biznismeni, vlasnici studija, svodnici, starlete i glumački aspiranti krive rase, etničkog podrijetla i seksualnih sklonosti. Protagonisti su redom mladi i zgodni, glumci su solidni (Jeremy Pope uvjerljiv u ulozi gay scenarista Archiea, isto tako Darren Criss kao njegov filipinski intimus Raymond...), no magija prožimanja protagonista i mjesta radnje jednostavno izostaje.

Iako nije mjuzikl, 'Hollywood' na pojavnoj razini ima ponešto dodirnih točaka s 'La La Landom'. Umjesto nadobudnih estradnih entuzijasta kakve su u Chazelleovoj uspješnici iz 2016. odglumili Emma Stone i Ryan Gosling, ovdje bez pjesme i plesa imamo cijelu nisku aktera čiji su usponi i padovi u funkciji veličanja varljivog mita o filmskoj meki. Za Murphya, Hollywood je sam po sebi cilj kojem trebaju težiti neustrašivi ljudi bez drugih istaknutih osobnosti.

Najbolji momenti sedmodijelog serijala vezuju se uz početne epizode, kad se u tragu spominju stvarne holivudske veličine poput Vivien Leigh (Katie McGuinness), tada u zenitu nakon role Scarlett O'Hare ili Anne May Wong (Michelle Krusiec), prve kinesko-američke glumice kojoj je u seriji dodijeljen nikad osvojeni Oskar za sporednu ulogu. 'Hollywood' se dotiče i poroka tadašnjih filmskih mogula poput Georgea Cukora, poznatog po zloglasnim zabavama uz bazen pun animir-mladića, sve površinski i bez diranja u tabue.

No, prikaz ove i sličnih nepriličnosti ovdje je obrađena tek površinski i bez stvarne namjere da se dublje istraže implikacije vremena. Murphyev Hollywood bliješti izvana, dok mu se iznutra prilično ljušti pozlata.
 
05. studeni 2024 11:48