StoryEditorOCM
ZabavaFILM TJEDNA

Osveta desne ruke: Orlando Bloom i Andie MacDowell promašili su s povratničkim filmom: Ovaj slabašni triler sa šupljom pričom i blijedim likovima nije im baš trebao

Piše Gabrijela Bijelić
10. lipnja 2024. - 15:16
Orlando Bloom u ulozi Casha, bivšeg kriminalca kojega progoni prošlostMagnolia Pictures/everett/profimedia/Magnolia Pictures/everett/profimedia

Baš kad smo ih počeli zaboravljati, Andie MacDowell i Orlando Bloom bučno su se i brutalno vratili na velike ekrane. Od njihovih najslavnijih uloga prošla su desetljeća, MacDowell je uz modeling proslavila uloga u romansi ‘Četiri vjenčanja i pogreb‘ iz daleke 1994., dok je Bloomu vrhunac karijere početkom milenija označila uloga vilenjaka Legolasa u serijalu ‘Gospodar prstenova‘. Za nju je potom uslijedila niska nepamtljivih uloga, dok je on uplovio u drugi brak s američkom pjevačicom Katy Perry s kojom je u društvu milijardera Jeffa Bezosa ne tako davno šetao Stradunom, više kao pratnja gospođi nego glavni celebrity.

image

 Orlando Bloom

Supplied By Lmk/landmark/profimedia/Supplied By Lmk/landmark/profimedia

Kako god, Bloom od filmskog seta nije odustao, makar je za povratničku rolu mogao izabrati i bolji film od konfekcijskog akcijskog trilera ‘Osveta desne ruke‘ (Red right hand). Isto vrijedi i za MacDowell koja i u šezdeset i nekoj izgleda savršeno, no odabir angažmana daleko joj je od savršenstva. Tandem povratnika se susreće u koži junaka na suprotstavljenim stranama, u divljini Kentuckyja, carstvu ‘red neckova‘ gdje poštenje baš i nije na cijeni, a i životi vise o tankoj niti.

Film braće Eshoma i Iana Nelsa pati od izrazitog manjka originalnosti, pripovjedne površnosti i predvidivosti koja vreba iza svakog ugla. Kroz recentnu povijest ‘akcića‘ dosita smo se nagledali obiteljskih ljudi s mutnom prošlošću koja ih uvijek sustiže i tjera da brane najbliže od razornih posljedica vlastitih grešaka. Upravo tom opisu odgovara Bloomov junak Cash, čovjek koji se sa stranputice vraća na pravi put, samo da bi ga shvatio da je još duboko u raljama bezakonja. I u takvoj generičkoj ulozi, ovaj engleski glumac pokazuje da mu se talent ne iscrpljuje samo u oponašanju ruralnog američkog naglaska, no mala je to utjeha u srazu sa svim scenarističkim ograničenjima. Njih ne može preskočiti ni MacDowell kao Big Cat, vladarica provincijskog podzemlja, kraljica narkotika za koju radi svaki zdravi mladi muškarac iz sela.

image

 Andie MacDowell nije se baš snašla u ulozi narko bossa

Magnolia Pictures/everett/profimedia/Magnolia Pictures/everett/profimedia

Glumica kojoj prirodno leži rom com osjeća se nelagodno u koži zločinke i to se vidi. Hipertrofiranim scenama nasilja u filmu se ovoj matroni pokušava udahnuti živost, ali se postiže upravo suprotno. Nespretno umetnuti ulomci pulpa Big Catino zlosilje čine karikaturalnim, ono gledatelja suštinski ‘preskače‘ jer prečesto i odviše vonja na karikaturu. U trileru je i sam motiv matrijarhata u svijetu kriminala slabo razrađen. Sve vrijeme se pitate o pozadini uspona junakinje u zločinačkoj hijerarhiji i kako je, pobogu, postala takav strah i trepet. Na tom tragu je i njezina interakcija s Cashom kod kojeg se zazor podrazumijeva iz par izrečenih replika, što baš i nije dovoljno za postizanje plastičnosti suodnosa.

Među blijedim likovima donekle odskače mlada nada Chapel Oaks Kao Cashova nećakinja Savannah, no dojam u završnim scenama i kod nje pokvari njezin banalan obračun s glavnom antagonisticom. Nakon odgledanog trilera gotovo sigurno gledatelj neće razmišljati o fabuli i složenosti zapleta. Prije će se pitati što je Bloomu i MacDowell trebao ovaj kratki izlet u najnoviji šizofreni dodatak beskrajnoj niski aktualnih filmova o pravednim osvetnicima. Orlando Bloom zagazio je tu na teren nepobitnog majstora Liama Neesona i doslovce opržio prste. I desne i lijeve ruke.

 

 

 

 

22. srpanj 2024 03:20