Poznato je da nas određeni mirisi mogu katapultirati kroz vrijeme, približiti nam drage ljude, događaje, datume i godine, pa i posebna mjesta koja je naš mozak davno, davno zabilježio kao nešto čega u sjećanjima mora biti. Upravo time vodio se i dubrovački dizajner Natalio Đangradović kad se odlučio baciti u novi projekt. Kad kažemo baciti, moramo razjasniti da to nije bio što se reče čas posla, proces je trajao dugo, a ideja o mirisnim svijećama, bez štetnih sastojaka, održivima i upakiranima u posebne posude te činjenica da, jednom kad ih potrošite, ne kupujete novu, već samo šaljete svijećnjak na nadopunu, već je dovoljno za priču s ovim kreativcem koji nas svako par godina iznenadi s nečim novim.
-Jako volim mirisne svijeće, i neke su me zaista oduševile, ali većina me je prestravila, i pakiranjem i dizajnom i smradom. Tog trena odlučio sam malo pronjuškati cijeli proces rada, kako i s čime ide proizvodnja svijeća, što moram napraviti kako ne bih koristio sastojke koji se dobivaju na štetan način, a i kako bih mirisima iz svojih svijeća evocirao neka draga mjesta. Jer znamo da nas mirisi vode na ona mjesta koja je naš mozak nekad zabilježio kao lijepe uspomene. I tako je nastao prvi od najdražih – otok Lokrum i svijeća s mirisima Lokruma. Ali sam proces trajao je dugo, devet mjeseci sam isprobavao, tražio načina da svi sastojci budu neškodljivi i da budu iz Hrvatske ili barem iz Europe i u tome sam uspio." - priča nam Natalio o svom novom projektu i usput na stolu otvara jednu svijeću koja samim izlaskom iz kutije zaokuplja svu pažnju. Snažni citrusi, savršeno mirisno posloženi, decentno ali jasno daje do znanja da je glavna zvijezda.
Mirisi otoka
-Kad sam zaključio proces, pronašao i iskušao sve, krenuo sam dalje, pa su se sad u mojoj kolekciji našli Vis, Rab, Brijuni i Hvar uz posebno luksuzne limited edition svijeće i posebno pakiranje. Ne radi se samo o malim svijećama u čašama, također napravljenima od bojanog stakla, dakle i to je ručni rad, već i o velikim svijećama, od jednog pa do nekoliko kilograma. Svaka svijeća ima i svoju kvadraturu, što će reći da se tako ogromne svijeće velike zapremine ne smiju niti preporučuju koristiti u malim prostorima, i unatoč tome što klijenti nekad inzistiraju na tome, neću im udovoljiti, nego čvrsto preporučiti ono što njima treba za njihovu kvadraturu. Nisu opasne po zdravlje ali jednostavno su preintenzivne čak i ako bi ih samo otvorili, kamo li zapalili, pa onda ja inzistiram da im napravim ono što je najbolje za njih, tad smo svi zadovoljni." - priča Natalio, Dubrovčanima ali i ostatku Hrvatske i svijeta poznat kao modni dizajner s Oskarovskog tepiha koji često iskače iz tog jednog okvira u stotinu drugih, a u srcu svakog novog projekta mora biti dizajn.
-To je sa mnom tako, sve radim sam od početka, proučavam, planiram i tek onda krenem u nešto novo, ali uvijek je u srži svega dizajn, to je ono što ja jesam. Osim mode i sad svijeća, tu je već dugo vremena i dizajn interijera kojeg također jako volim, a tko zna što će mi novo pasti na pamet! Ali sad sam duboko u svijećama, još proučavam neke stvari, nije to ni blizu završeno. Gdje god sam živio ili putovao, doma bih donio neku mirisnu svijeću i jednom sam kad sam bio u Gradu kupio sam neku kao mirisnu svijeću na kojoj je pisalo Dubrovnik. Došao sam doma u Zagreb, zapalio je i skoro se izvrnuo od smrada, a nadao sam se da će mi ta svijeća probuditi uspomenu na Grad, na odmor, na ljeto... To je bio ključni momenat, jer na svijeći je pisalo Dubrovnik, a smrdjela je, eto zato sam odlučio napraviti prvu svijeću s mirisima Lokruma, tako je ustvari sve počelo." - priča Natalio priču koja jasno ocrtava stanje i sa suvenirima u Dubrovniku.
Lokrum kao okidač
Prvi su mu se pokušaji izjalovili, ili su, kaže smrdjeli, ili propali ili se zapalili, a u jednom se trenu i onesvijestio zbog neznanja o korištenju parfema.
-Ali to mi je bila dobra škola eliminacije (smijeh)! Uglavnom, ne želim imati čisti turistički proizvod, ali želim da je čvrsta poveznica s Hrvatskom i njezinim posebnostima. Želim stvoriti luksuzni brend luksuznih svijeća, i na odličnom sam putu. A kako je moje ime već u mojim prijašnjim projektima, tako je bilo logično da se i svijeće zovu Natalio. Koordinate koje otkrivaju lokacije čije mirise nose svijeće također su došle jer i latinska imena svi već poznaju. Priča je putovanje, pa su koordinate ustvari putokaz."
-Travel size, home size, luxury svijeće od 6 i pol kila, ima svega i po svačijoj želji, nedavno sam radio svijeću od 26 kila, sva je keramika ručno rađena i kad vam se svijeća potroši, pošaljete natrag keramičku posudu na kojoj je obično serijski broj kupca koji ima svoj miris, a oni vas nepogrešivo vode natrag u vrijeme."
Održivost mu je najvažnija, gotovo jednako kao putovanje na koje vas vaš miris vodi. A njega putovanja uvijek vode u nešto novo, pa će uslijediti i difuzori do kraja ove godine, a potom i mirisne uvjetno nazvano čokoladice koje se tope u posebnoj posudi nad luminom. Do slijedećeg ljeta vraća se u modu i planira stvarati beachware – tunike za kupanje, ručnici i sve što vam treba za plažu, a krajnji mu je cilj ono što se danas zove 'home kolekcija', sve za dom i uživanje.