Hollywood nikako ne može bez staroegipatskih mumificiranih zlikovaca. U svijetu filma mumije periodično ustaju iz sarkofaga još od ere Borisa Karloffa 1930-tih, a itekako su žive i danas. Dokaz tomu aktualna je 'Mumija', žanrovski hibrid pustolovine i horrora s Tomom Cruiseom u naslovnoj ulozi.
Revival istoimene trilogije nemaštovita naziva s prijelaza milenija donosi priču o princezi Ahmanet, koja zbog žudnje za tronom ubija oca faraona i tek rođenog brata. Njezina urota biva razotkrivena, a ona živa pokopana u jezercu žive, miljama daleko od Egipta. Pet tisućljeća kasnije, Ahmanetin grob usred iračke pustare gdje američke trupe islamiste drže podalje od arheoloških nalazišta (asocijacija na razaranje Palmire) pronalaze krijumčari artefakata Nick (Cruise) i Vail ( Jake Johnson) koje u preprodaji dragocjenosti osujeti istraživačica Jenny (Annabelle Wallis ). Sarkofag putuje na analizu u London u teretnom zrakoplovu US Army, no nakon rušenja letjelice princezina mumija oslobađa se okova i kreće u rušilački pohod.
Masakra je pošteđen tek 'izabranik' Nick kroz kojega Ahmanet planira oživjeti boga smrti i nasilja Seta. To je u najkraćemu zaplet filma koji ni po čemu ne pomaže cilju zbog kojeg je filmski studio Universal nedavno osnovao Dark Universe, podružnicu za reboote klasičnih horrora.
'Mumija' redatelja Alexa Kurtzmana nevješto balansira između akcijskog spektakla i avanturističke razbibrige, dok jeze nema ni u tragovima. Osim ako pod jezivim ne podrazumijevamo glumu nekarizmatične Wallis koja se muči sa svakom replikom. Ili ukazanje oskarovca Russela Crowea, čiji je ionako slabašan lik dijaboličnog znanstvenika Henrya dodatno upropašten povlačenjem paralela s dvojcem dr Jekyll/ Mr. Hide.
Ni Cruise se kao glavna zvijezda nije proslavio. Dojam je da od prve scene publici nastoji dokazati kako je i u 55. godini dovoljno mlad, duhovit i okretan da bez dublera i ogrebotine preživi napad bespilotnom letjelicom i urušavanje polovice britanske metropole. Jedina koja izvedbom odskače je oživjela mumija, junakinja je po kojoj je film i nazvan. Alžirsko-francuska glumica Sofia Boutella impresivna je pokojnica, čije dvostruke žute šarenice daju naslutiti da je Mumija bila zamišljena kao moćan film strave.