StoryEditorOCM
ModaKAO SLIKARSKO PLATNO

Ova ljepota potrajala je tek do prve plime: fotografije s ušća Neretve obići će svijet, sjajnom kampanjom poznatog modnog brenda poslana je moćna poruka

Piše A. Matić/SD
8. prosinca 2022. - 14:03

Globalno poznata modna tvrtka H&M jedna je onih koja itekako vodi računa, naravno o – modi, ali onoj koja ide pod ruku s ekologijom i održivim trendovima. Kod njih to nisu puste priče definitivno, oni svoje rezultate redovito potkrjepljuju brojkama i planovima, ali i kampanjama koje su vrlo nadahnjujuće, a redovito su spoj sljubljivanja čovjeka, umjetnosti i prirode. I jedna od posljednjih je takva, a u glavnoj ulozi našlo se magično ušće rijeke Neretve.

Kakve veze Neretva ima s tvrtkom H&M? Prelijepe – glasio bi kratak odgovor, a evo i malo duljeg pojašnjenja. Ovo mjesto jedinstvene prirodne ljepote zahvaljujući akademskom kiparu i land art umjetniku Nikoli Falleru dobilo je i umjetničku vrijednost s važnom porukom.

image
Ivan Vidaković/H&M

Jedan od čudesnih pješčanih sprudova postao je galerijom na otvorenom, ali na vrlo ograničeno razdoblje – samo na nekoliko sati.

Osječki umjetnik Nikola Faller, inače poznat po zadivljujućim umjetničkim intervencijama u prirodi s ograničenim vijekom trajanja, iskoristio je mokri pijesak ušća kao platno i u njemu, pomoću mreže, iscrtao pet impozantnih crteža dimenzija od oko 100-150 m2, čiji se oblici mogu razabrati tek iz ptičje perspektive, donosi Slobodna Dalmacija

image
Ivan Vidaković/H&M

Kampanja kao metafora

Pješčani crteži nadahnuti su haljinama iz n­ove H&M Innovation Metaverse Design Story kolekcije, no ušće Neretve krasili su tek do prve plime. Kada je, par sati kasnije, pješčani sprud prekrilo more te se s prvom osekom iznova povuklo, sve se vratilo na “početne postavke”, kao da ljudske intervencije nikada nije ni bilo.

Na taj način ova je umjetnička intervencija poslužila kao divna metafora za ono čemu bismo trebali težiti, da ostavimo prirodu budućim generacijama onakvu kakvu smo je zatekli.

image
Ivan Vidaković/H&M

Unatoč kratkom vijeku pješčanih haljina, kao trajan rezultat ostale su predivne fotografije snimljene iz zraka s glumicom Petrom Kurtelom u ulozi modela.

Ovo je inače osma po redu H&M Innovation Metaverse Design Story kolekcija koja je dio serije tematskih kolekcija posvećenih promoviranju održivih materijala, tehnologija i procesa proizvodnje.

Kao i u svim dosadašnjim kolekcijama stavlja inovaciju u službu očuvanja planeta kako bi svojim djelovanjem umanjio trag koji na njega ostavlja, što i simboliziraju Fallerove “nestajuće” haljine na ušću Neretve.

Posljednja u nizu, kolekcija je inspirirana metaverzumom i njegovim ogromnim potencijalom, ali i taktilnošću i ljepotom fizičkog svijeta. Kolekcija će, putem virtualne stvarnosti, “oživjeti” i u digitalnoj sferi putem H&M aplikacije.

26. travanj 2024 07:01