stdClass Object ( [id] => 1317723 [title] => Stručnjaci kritički o brzoj cesti Dubrovnik-Čilipi: ‘Glavna trasa lebdi iznad terena, krajolik nitko ne doživljava...‘ [alias] => strucnjaci-kriticki-o-brzoj-cesti-dubrovnik-cilipi-glavna-trasa-lebdi-iznad-terena-krajolik-nitko-ne-dozivljava [catid] => 252 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Iako u sjeni tropskih vrućina, javna rasprava o brzoj cesti Dubrovnik-Zračna luka (Čilipi) sve više intrigira javnost. U Prostornom planu Dubrovačko-neretvanske županije iz 2019. dvije su varijante ceste sa spojevima na prometnu mrežu Dubrovnika, Župe i Konavala.

Predlaže se trasa sjevernim padinama Rijeke dubrovačke ka Rožatu i Šumetu, južno od gornjih sela Župe dubrovačke prema Platu i zapadnim (kraćim) tunelom za Konavle, ali i rješenja s dužim ili kraćim tunelom za Konavle.

Prometnica bi se gradila u četiri faze, a prva obuhvaća dio cesta i objekata na istočnoj strani mosta dr. Franje Tuđmana s pripadajućim čvorištima na državnim cestama i tunel Gruž, a 2. faza obuhvaća glavnu trasu s čvorištima i pripadajućim spojnim cestama od čvora Dubrovnik zapad do čvora Dubrovnik istok.

Faza 3. obuhvaća izgradnju spojne ceste (SC-5) od čvora Ilijina glavica do čvora Dubrovnik istok i glavnu trasu planirane ceste (s pripadajućim spojnim cestama i čvorištima) od čvora Dubrovnik istok do čvora Cavtat, dok 4. faza predstavlja izgradnju dijela brze ceste od čvora Cavtat do čvora Čilipi i priključak na D8, odnosno magistralu.

---

image

Planirana trasa Brze ceste Dubrovnik - Čilipi

---

Dubrovačka urbanistica Zrinka Rudež kaže kako joj je potpuno nejasno da se nudi samo jedna, a ne više varijanti prolaska brze ceste od Osojnika do Zračne luke:

- Odluka za ovu varijantu nije planerski niti ekonomski potkrijepljena i to je najveći nedostatak idejnog rješenja koje se razmatra Studijom. Netko je to samovoljno odlučio, što je neprihvatljivo. Prije stavljanja idejnog rješenja na javnu raspravu o Studiji o utjecaju na okoliš trebalo se razmatriti pitanje odabira varijanti s podvarijantama.

Navedeno stvara nepotrebne otpore u javnost što je glavna zamjerka prema investitoru. Nije razmatrano na razini stručne javnosti niti političkoj razini, odabrana varijanta nije obrazložena, a time će se dovesti u pitanje sve dobre namjere projekta koji mora povezati Grad Dubrovnik kao turistički epicentar sa Zračnom lukom Dubrovnik. Najspornije su mi prva i druga faza koje definiraju prolaz trase kroz sjeverni i istočni teritorij Grada Dubrovnika:

Profil je potkapacitiran

- One su nepotrebno isforsirane kao prve dvije. Idejno rješenje je trebalo definirati tako da treća i četvrta faza budu prva i druga. Faza priroriteta su upravo treća i četvrta, dok I. i II. faza moraju ići na šire razmatranje kad bude sigurno da Osojnik dobiva spoj na autocestu te su stoga predložene prve dvije faze sad neprihvatljive i neobrazložene - kaže Rudež i tvrdi:

---

image

Zrinka Rudež 

Bozo Radić/Cropix
---

- Prolazak brze ceste kroz Župu dubrovačku, u dijelovima gdje glavna trasa “lebdi” iznad terena, mora biti oblikovno riješen na način da se uklopi u krajolik kao umjetničko-arhitektonsko djelo jer postoji sumnja da projektanti takve dijelove trase postavljaju na nasip.

Istočni spoj brze ceste na mrežu Župe iznad Smokovijenca nije dovoljno osmišljen: izgleda da ga je nemoguće izvesti obzirom na velike nagibe i blizinu trafostanica te hidroelektrane. Za trasu i tunel iznad Cavtata nužno je pregledati postojeće stanje i prostorno-plansku dokumentaciju jer postoji sumnja da se nasilno nameće trasa koja nije sagledala posljedice na zatečene fizičke strukture.

Oko zadanog poprečnog profila glavne trase s dvije vozne trake po 3,50 metra, smatram kako je potkapacitiran i da se radi ista greška kao kod profila nove Pelješke ceste te bez obzira na cijenu, svakako, na nekim dionicama treba osigurati mogućnost za tri trake - ističe Rudež.

- Pozdravljam napore da se brza cesta do Zračne luke izgradi što prije jer je postojeća veza neprihvatljiva i potkapacitirana. Svi kasne na letove, a znamo što je Dubrovnik cijelu godinu za hrvatski turizam. Upravo stoga, tzv. treću i četvrtu fazu treba proglasiti prvom i drugom, žurno krenuti u dovršavanje projektne dokumentacije, a ostatak idejnog rješenja temeljitije sagledati u planerskom, ekonomskom i političkom pogledu, ali kad bude u igri autocesta do Osojnika/Dubrovnika - smatra Rudež.

Upitan o predloženoj trasi brze ceste, predsjednik Ceha građevinara pri HGK Dubrovnik Tomislav Bačić ističe da svaki projekt ima pozitivnih i negativnih elemenata:

- Kao inženjer građevine bavim se isključivo izvođenjem radova a za taj projekt mogu reći da su ga studiozno izradili stručnjaci koji godinama rade slične ili iste projekte. Sam projekt je zasigurno potreban jer je kapacitet postojeće magistrale D-8 nedovoljan za prometovanje vozila prema južnim zemljama. Projekt ima veliki značaj za tranzitni i za lokalni promet, te će preusmjerenje prometa u tranzitu pomoći u rasterećenju postojećeg prometa koji prolazi kroz naselja - kaže Bačić a za brzu cestu Dubrovnik-Čilipi ističe da je nužno potrebna ako se želi postići bržeg povezivanja.

---

image

Tomislav Bačić 

Božo Radić/Cropix
---

- Ako usporedite prometnice izgrađene sjevernije, npr. od Zadra do Rijeke, nigdje ili gotovo nigdje nećete naići na toliko negodovanje lokalnog pučanstva kao ovdje. Osobno razumijem lokalno stanovništo u području rijeke Omble koji se boje da će se izgradnjom ceste onečistiti, odnosno dodatno zagađivati sama flora i fauna u navedenom području.

Iz drugog razloga, a što mislim nakon razgovora sa sudionicima izrađivača plana trase, stanovnici mogu biti mirni jer su zasigurno uzeti svi parametri bitni za zaštitu okoliša. Zaključno, mogu reći da su sve “negativne” stvari minorne, gotovo zanemarive za stanovnike Konavala i Župe dubrovačke koji su stalno u prometnom kolapsu.

Kuda ćemo, preko Brgata?

---

image

Marko Dabrović

Studio 3lhd/
---Marko Dabrović iz arhitektonskog studia 3HLD priznaje da ga je u Studiji utjecaja na okoliš posebno zbunio vijadukt u Komolcu, a u kartografskom je prilogu galerija duga 900 i visoka 18 metara, koja je kamenolom tri puta duži od Straduna i duplo viši od kuća na Stradunu.

- Vrlo skupim rješenjima u delikatnom UNESCO-zaštićenom prostoru ne možemo pristupiti kao da izradi najjeftinijeg rješenja u kanjonu neke nebitne rijeke, nego pristupiti s najdelikatnijim rješenjima kako minimalno ugroziti krajobraz - kaže Dabrović koji se pita kuda bi, da se famozna galerija krene graditi, vozili ljudi?

- Preko Brgata? Znači, ne samo da je nejasno kako to izgleda nego ni kako bi se izvodilo. Tuneli su najbolje rješenje i ti radovi neće ometati postojeće ceste niti vizualno utjecati. Očekujem da trasa ide sjevernom stranom Srđa a očekivao sam tri varijante: preferiranu, najskuplju i najjeftiniju, a osobno bih predložio onu s najmanje utjecaja na okoliš. Koliko god volim rodni grad, volim i Rijeku dubrovačku i želim rješenje koje najmanje utječe na oba krajolika - ističe dubrovački arhitekt.

- Genova je puna mostova i vijadukta: potražimo takva, već primijenjena rješenja u gradovima uz obalu ili Norveškoj. Trend je uglavnom da se ne grade ogromni iskopi nego se u delikatnim prostorima to pokušava riješiti tunelima. Sve trase nisu dovoljno sagledali. Vjerujem prometnim stručnjacima i nadam da postoji izračun koji kaže kako za koji točno broj vozila treba imati dvije, tri ili četiri trake. Postoji i puno hibridnih cesta gdje se može pretjecati s lijeve i desne strane. Pelješka cesta je primjer gdje nema pretjecanja, vozi se u koloni brzinom najsporijeg vozila - govori Dabrović koji zna da postoje sugrađani koji u sklopu prometnog rješenja predlažu kružni tok i parkirališta na sjevernoj strani Srđa za rasterećenje grada.

---

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => idejno rješenje [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [extra_fields_search] => idejno rješenje 2 0 7380 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2023-08-25 08:11:58 [created_by] => 3088 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2023-08-25 15:11:22 [modified_by] => 3088 [publish_up] => 2023-08-25 14:46:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 0 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 252 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz s dalmatinske obale. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, dalmacija, obala [secure] => 0 [page_title] => Obala [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 1 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= title=Stručnjaci kritički o brzoj cesti Dubrovnik-Čilipi: 'Glavna trasa lebdi iznad terena, krajolik nitko ne doživljava...' [metakey] => brza cesta dubrovnik zračna luka, brza cesta Dubrovnik-Čilipi, Tomislav Bačić, Zrinka Rudež, marko dabrović [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2023\/08\/25\/25501209.jpg","\/images\/slike\/2023\/08\/25\/25501225.jpg","\/images\/slike\/2023\/08\/25\/25496017.jpg","\/images\/slike\/2023\/08\/25\/23957689.jpg","\/images\/slike\/2023\/08\/25\/23498698.jpg","\/images\/slike\/2023\/08\/25\/25496027.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Bo\u017eo Radi\u0107\/Cropix","","","Bo\u017eo Radi\u0107\/Cropix","Bozo Radi\u0107\/Cropix","Studio 3lhd\/"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["

Arhitekti i urbanisti nisu presretni predlo\u017eenim rje\u0161enjima za brzu cestu Dubrovnik-\u010cilipi<\/p>","

Planirana trasa Brze ceste Dubrovnik - \u010cilipi<\/p>","

Planirana trasa Brze ceste Dubrovnik - \u010cilipi<\/p>","

Tomislav Ba\u010di\u0107\u00a0<\/p>","

Zrinka Rude\u017e\u00a0<\/p>","

Marko Dabrovi\u0107<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1200x801","hd_25501209_1920.jpg":"1920x1080","k_25501209_1280.jpg":"1280x1280","k_25501209_1024.jpg":"1024x1024","k_25501209_640.jpg":"640x640","k_25501209_480.jpg":"480x480","k_25501209_340.jpg":"340x340","k_25501209_220.jpg":"220x220","o_25501209_1280.jpg":"1280x854","o_25501209_1024.jpg":"1024x683","o_25501209_640.jpg":"640x427","o_25501209_480.jpg":"480x320","o_25501209_340.jpg":"340x226","o_25501209_220.jpg":"220x146","h_25501209_1280.jpg":"1280x854","h_25501209_1024.jpg":"1024x683","h_25501209_640.jpg":"640x427","h_25501209_480.jpg":"480x320","h_25501209_340.jpg":"340x227","h_25501209_220.jpg":"220x147","pp_25501209_1280.jpg":"1280x1628","pp_25501209_1024.jpg":"1024x1303","pp_25501209_640.jpg":"640x814","pp_25501209_480.jpg":"480x611","pp_25501209_340.jpg":"340x432","pp_25501209_220.jpg":"220x280"},{"size0":"504x729","hd_25501225_1920.jpg":"1920x1080","k_25501225_1280.jpg":"1280x1280","k_25501225_1024.jpg":"1024x1024","k_25501225_640.jpg":"640x640","k_25501225_480.jpg":"480x480","k_25501225_340.jpg":"340x340","k_25501225_220.jpg":"220x220","o_25501225_1280.jpg":"1280x1851","o_25501225_1024.jpg":"1024x1481","o_25501225_640.jpg":"640x925","o_25501225_480.jpg":"480x694","o_25501225_340.jpg":"340x491","o_25501225_220.jpg":"220x318","h_25501225_1280.jpg":"1280x854","h_25501225_1024.jpg":"1024x683","h_25501225_640.jpg":"640x427","h_25501225_480.jpg":"480x320","h_25501225_340.jpg":"340x227","h_25501225_220.jpg":"220x147","pp_25501225_1280.jpg":"1280x1628","pp_25501225_1024.jpg":"1024x1303","pp_25501225_640.jpg":"640x814","pp_25501225_480.jpg":"480x611","pp_25501225_340.jpg":"340x432","pp_25501225_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1793x628","hd_25496017_1920.jpg":"1920x1080","k_25496017_1280.jpg":"1280x1280","k_25496017_1024.jpg":"1024x1024","k_25496017_640.jpg":"640x640","k_25496017_480.jpg":"480x480","k_25496017_340.jpg":"340x340","k_25496017_220.jpg":"220x220","o_25496017_1280.jpg":"1280x448","o_25496017_1024.jpg":"1024x358","o_25496017_640.jpg":"640x224","o_25496017_480.jpg":"480x168","o_25496017_340.jpg":"340x119","o_25496017_220.jpg":"220x77","h_25496017_1280.jpg":"1280x854","h_25496017_1024.jpg":"1024x683","h_25496017_640.jpg":"640x427","h_25496017_480.jpg":"480x320","h_25496017_340.jpg":"340x227","h_25496017_220.jpg":"220x147","pp_25496017_1280.jpg":"1280x1628","pp_25496017_1024.jpg":"1024x1303","pp_25496017_640.jpg":"640x814","pp_25496017_480.jpg":"480x611","pp_25496017_340.jpg":"340x432","pp_25496017_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1440","hd_23957689_1920.jpg":"1920x1080","k_23957689_1280.jpg":"1280x1280","k_23957689_1024.jpg":"1024x1024","k_23957689_640.jpg":"640x640","k_23957689_480.jpg":"480x480","k_23957689_340.jpg":"340x340","k_23957689_220.jpg":"220x220","o_23957689_1280.jpg":"1280x960","o_23957689_1024.jpg":"1024x768","o_23957689_640.jpg":"640x480","o_23957689_480.jpg":"480x360","o_23957689_340.jpg":"340x255","o_23957689_220.jpg":"220x165","h_23957689_1280.jpg":"1280x854","h_23957689_1024.jpg":"1024x683","h_23957689_640.jpg":"640x427","h_23957689_480.jpg":"480x320","h_23957689_340.jpg":"340x227","h_23957689_220.jpg":"220x147","pp_23957689_1280.jpg":"1280x1628","pp_23957689_1024.jpg":"1024x1303","pp_23957689_640.jpg":"640x814","pp_23957689_480.jpg":"480x611","pp_23957689_340.jpg":"340x432","pp_23957689_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1280","hd_23498698_1920.jpg":"1920x1080","k_23498698_1280.jpg":"1280x1280","k_23498698_1024.jpg":"1024x1024","k_23498698_640.jpg":"640x640","k_23498698_480.jpg":"480x480","k_23498698_340.jpg":"340x340","k_23498698_220.jpg":"220x220","o_23498698_1280.jpg":"1280x853","o_23498698_1024.jpg":"1024x682","o_23498698_640.jpg":"640x426","o_23498698_480.jpg":"480x320","o_23498698_340.jpg":"340x226","o_23498698_220.jpg":"220x146","h_23498698_1280.jpg":"1280x854","h_23498698_1024.jpg":"1024x683","h_23498698_640.jpg":"640x427","h_23498698_480.jpg":"480x320","h_23498698_340.jpg":"340x227","h_23498698_220.jpg":"220x147","pp_23498698_1280.jpg":"1280x1628","pp_23498698_1024.jpg":"1024x1303","pp_23498698_640.jpg":"640x814","pp_23498698_480.jpg":"480x611","pp_23498698_340.jpg":"340x432","pp_23498698_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x2880","hd_25496027_1920.jpg":"1920x1080","k_25496027_1280.jpg":"1280x1280","k_25496027_1024.jpg":"1024x1024","k_25496027_640.jpg":"640x640","k_25496027_480.jpg":"480x480","k_25496027_340.jpg":"340x340","k_25496027_220.jpg":"220x220","o_25496027_1280.jpg":"1280x1920","o_25496027_1024.jpg":"1024x1536","o_25496027_640.jpg":"640x960","o_25496027_480.jpg":"480x720","o_25496027_340.jpg":"340x510","o_25496027_220.jpg":"220x330","h_25496027_1280.jpg":"1280x854","h_25496027_1024.jpg":"1024x683","h_25496027_640.jpg":"640x427","h_25496027_480.jpg":"480x320","h_25496027_340.jpg":"340x227","h_25496027_220.jpg":"220x147","pp_25496027_1280.jpg":"1280x1628","pp_25496027_1024.jpg":"1024x1303","pp_25496027_640.jpg":"640x814","pp_25496027_480.jpg":"480x611","pp_25496027_340.jpg":"340x432","pp_25496027_220.jpg":"220x280"}],"incptvocmimagegalleryImageUseInGallery":["1","1","1","1","1","1"]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 252 [name] => Obala [alias] => obala [description] => [parent] => 246 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 9 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"1","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4933443 Threads: 2 Questions: 176036868 Slow queries: 75811 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 5135491 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 55 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /dalmacija/obala ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 482 [name] => Premium [alias] => premium [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vinski-podrum-stari/sponzori ) [1] => stdClass Object ( [id] => 252 [name] => Obala [alias] => obala [parent] => 246 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /dalmacija/obala ) ) [link] => /dalmacija/obala/strucnjaci-kriticki-o-brzoj-cesti-dubrovnik-cilipi-glavna-trasa-lebdi-iznad-terena-krajolik-nitko-ne-dozivljava-1317723 [printLink] => /dalmacija/obala/strucnjaci-kriticki-o-brzoj-cesti-dubrovnik-cilipi-glavna-trasa-lebdi-iznad-terena-krajolik-nitko-ne-dozivljava-1317723?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 727720 [name] => brza cesta dubrovnik zračna luka [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-08-25 16:46:59 [main_article_id] => 0 [alias] => brza-cesta-dubrovnik-zracna-luka-0 [link] => /tag/brza-cesta-dubrovnik-zracna-luka-0 ) [1] => stdClass Object ( [id] => 706219 [name] => brza cesta Dubrovnik-Čilipi [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-02-14 20:44:27 [main_article_id] => 0 [alias] => brza-cesta-dubrovnik-cilipi [link] => /tag/brza-cesta-dubrovnik-cilipi ) [2] => stdClass Object ( [id] => 670747 [name] => Tomislav Bačić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-03-16 21:35:21 [main_article_id] => 0 [alias] => tomislav-bacic [link] => /tag/tomislav-bacic ) [3] => stdClass Object ( [id] => 690722 [name] => Zrinka Rudež [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-09-14 07:29:52 [main_article_id] => 0 [alias] => zrinka-rudez [link] => /tag/zrinka-rudez ) [4] => stdClass Object ( [id] => 368859 [name] => marko dabrović [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => marko-dabrovic [link] => /tag/marko-dabrovic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => idejno rješenje [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [SD_na_licu_mjesta] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Stručnjaci kritički o brzoj cesti Dubrovnik-Čilipi: ‘Glavna trasa lebdi iznad terena, krajolik nitko ne doživljava...‘ [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3088 [name] => Ahmet Kalajdžić [username] => ahmet-kalajd-i [email] => ahmet-kalajd-i@sd.hr [password] => $2y$10$YJzF73/O0qBdzW1vwEhRLOn5rEi9VrK8ctDBd6oPdd081qJbwDrgG [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/ahmet-kalajdzic-3088 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1606 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/42607fc892c16c91a9aed75d3e0b9426?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/08/25/25501209.jpg [galleryCount] => 6 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Božo Radić/Cropix [mainImageDesc] =>

Arhitekti i urbanisti nisu presretni predloženim rješenjima za brzu cestu Dubrovnik-Čilipi

[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/08/25/25501209.jpg [title] =>

Arhitekti i urbanisti nisu presretni predloženim rješenjima za brzu cestu Dubrovnik-Čilipi

Božo Radić/Cropix ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/08/25/25501225.jpg [title] =>

Planirana trasa Brze ceste Dubrovnik - Čilipi

) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/08/25/25496017.jpg [title] =>

Planirana trasa Brze ceste Dubrovnik - Čilipi

) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/08/25/23957689.jpg [title] =>

Tomislav Bačić 

Božo Radić/Cropix ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/08/25/23498698.jpg [title] =>

Zrinka Rudež 

Bozo Radić/Cropix ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/08/25/25496027.jpg [title] =>

Marko Dabrović

Studio 3lhd/ ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Iako u sjeni tropskih vrućina, javna rasprava o brzoj cesti Dubrovnik-Zračna luka (Čilipi) sve više intrigira javnost. U Prostornom planu Dubrovačko-neretvanske županije iz 2019. dvije su varijante ceste sa spojevima na prometnu mrežu Dubrovnika, Župe i Konavala.

Predlaže se trasa sjevernim padinama Rijeke dubrovačke ka Rožatu i Šumetu, južno od gornjih sela Župe dubrovačke prema Platu i zapadnim (kraćim) tunelom za Konavle, ali i rješenja s dužim ili kraćim tunelom za Konavle.

Prometnica bi se gradila u četiri faze, a prva obuhvaća dio cesta i objekata na istočnoj strani mosta dr. Franje Tuđmana s pripadajućim čvorištima na državnim cestama i tunel Gruž, a 2. faza obuhvaća glavnu trasu s čvorištima i pripadajućim spojnim cestama od čvora Dubrovnik zapad do čvora Dubrovnik istok.

Faza 3. obuhvaća izgradnju spojne ceste (SC-5) od čvora Ilijina glavica do čvora Dubrovnik istok i glavnu trasu planirane ceste (s pripadajućim spojnim cestama i čvorištima) od čvora Dubrovnik istok do čvora Cavtat, dok 4. faza predstavlja izgradnju dijela brze ceste od čvora Cavtat do čvora Čilipi i priključak na D8, odnosno magistralu.

---

image

Planirana trasa Brze ceste Dubrovnik - Čilipi

---

Dubrovačka urbanistica Zrinka Rudež kaže kako joj je potpuno nejasno da se nudi samo jedna, a ne više varijanti prolaska brze ceste od Osojnika do Zračne luke:

- Odluka za ovu varijantu nije planerski niti ekonomski potkrijepljena i to je najveći nedostatak idejnog rješenja koje se razmatra Studijom. Netko je to samovoljno odlučio, što je neprihvatljivo. Prije stavljanja idejnog rješenja na javnu raspravu o Studiji o utjecaju na okoliš trebalo se razmatriti pitanje odabira varijanti s podvarijantama.

Navedeno stvara nepotrebne otpore u javnost što je glavna zamjerka prema investitoru. Nije razmatrano na razini stručne javnosti niti političkoj razini, odabrana varijanta nije obrazložena, a time će se dovesti u pitanje sve dobre namjere projekta koji mora povezati Grad Dubrovnik kao turistički epicentar sa Zračnom lukom Dubrovnik. Najspornije su mi prva i druga faza koje definiraju prolaz trase kroz sjeverni i istočni teritorij Grada Dubrovnika:

Profil je potkapacitiran

- One su nepotrebno isforsirane kao prve dvije. Idejno rješenje je trebalo definirati tako da treća i četvrta faza budu prva i druga. Faza priroriteta su upravo treća i četvrta, dok I. i II. faza moraju ići na šire razmatranje kad bude sigurno da Osojnik dobiva spoj na autocestu te su stoga predložene prve dvije faze sad neprihvatljive i neobrazložene - kaže Rudež i tvrdi:

---

image

Zrinka Rudež 

Bozo Radić/Cropix
---

- Prolazak brze ceste kroz Župu dubrovačku, u dijelovima gdje glavna trasa “lebdi” iznad terena, mora biti oblikovno riješen na način da se uklopi u krajolik kao umjetničko-arhitektonsko djelo jer postoji sumnja da projektanti takve dijelove trase postavljaju na nasip.

Istočni spoj brze ceste na mrežu Župe iznad Smokovijenca nije dovoljno osmišljen: izgleda da ga je nemoguće izvesti obzirom na velike nagibe i blizinu trafostanica te hidroelektrane. Za trasu i tunel iznad Cavtata nužno je pregledati postojeće stanje i prostorno-plansku dokumentaciju jer postoji sumnja da se nasilno nameće trasa koja nije sagledala posljedice na zatečene fizičke strukture.

Oko zadanog poprečnog profila glavne trase s dvije vozne trake po 3,50 metra, smatram kako je potkapacitiran i da se radi ista greška kao kod profila nove Pelješke ceste te bez obzira na cijenu, svakako, na nekim dionicama treba osigurati mogućnost za tri trake - ističe Rudež.

- Pozdravljam napore da se brza cesta do Zračne luke izgradi što prije jer je postojeća veza neprihvatljiva i potkapacitirana. Svi kasne na letove, a znamo što je Dubrovnik cijelu godinu za hrvatski turizam. Upravo stoga, tzv. treću i četvrtu fazu treba proglasiti prvom i drugom, žurno krenuti u dovršavanje projektne dokumentacije, a ostatak idejnog rješenja temeljitije sagledati u planerskom, ekonomskom i političkom pogledu, ali kad bude u igri autocesta do Osojnika/Dubrovnika - smatra Rudež.

Upitan o predloženoj trasi brze ceste, predsjednik Ceha građevinara pri HGK Dubrovnik Tomislav Bačić ističe da svaki projekt ima pozitivnih i negativnih elemenata:

- Kao inženjer građevine bavim se isključivo izvođenjem radova a za taj projekt mogu reći da su ga studiozno izradili stručnjaci koji godinama rade slične ili iste projekte. Sam projekt je zasigurno potreban jer je kapacitet postojeće magistrale D-8 nedovoljan za prometovanje vozila prema južnim zemljama. Projekt ima veliki značaj za tranzitni i za lokalni promet, te će preusmjerenje prometa u tranzitu pomoći u rasterećenju postojećeg prometa koji prolazi kroz naselja - kaže Bačić a za brzu cestu Dubrovnik-Čilipi ističe da je nužno potrebna ako se želi postići bržeg povezivanja.

---

image

Tomislav Bačić 

Božo Radić/Cropix
---

- Ako usporedite prometnice izgrađene sjevernije, npr. od Zadra do Rijeke, nigdje ili gotovo nigdje nećete naići na toliko negodovanje lokalnog pučanstva kao ovdje. Osobno razumijem lokalno stanovništo u području rijeke Omble koji se boje da će se izgradnjom ceste onečistiti, odnosno dodatno zagađivati sama flora i fauna u navedenom području.

Iz drugog razloga, a što mislim nakon razgovora sa sudionicima izrađivača plana trase, stanovnici mogu biti mirni jer su zasigurno uzeti svi parametri bitni za zaštitu okoliša. Zaključno, mogu reći da su sve “negativne” stvari minorne, gotovo zanemarive za stanovnike Konavala i Župe dubrovačke koji su stalno u prometnom kolapsu.

Kuda ćemo, preko Brgata?

---

image

Marko Dabrović

Studio 3lhd/
---Marko Dabrović iz arhitektonskog studia 3HLD priznaje da ga je u Studiji utjecaja na okoliš posebno zbunio vijadukt u Komolcu, a u kartografskom je prilogu galerija duga 900 i visoka 18 metara, koja je kamenolom tri puta duži od Straduna i duplo viši od kuća na Stradunu.

- Vrlo skupim rješenjima u delikatnom UNESCO-zaštićenom prostoru ne možemo pristupiti kao da izradi najjeftinijeg rješenja u kanjonu neke nebitne rijeke, nego pristupiti s najdelikatnijim rješenjima kako minimalno ugroziti krajobraz - kaže Dabrović koji se pita kuda bi, da se famozna galerija krene graditi, vozili ljudi?

- Preko Brgata? Znači, ne samo da je nejasno kako to izgleda nego ni kako bi se izvodilo. Tuneli su najbolje rješenje i ti radovi neće ometati postojeće ceste niti vizualno utjecati. Očekujem da trasa ide sjevernom stranom Srđa a očekivao sam tri varijante: preferiranu, najskuplju i najjeftiniju, a osobno bih predložio onu s najmanje utjecaja na okoliš. Koliko god volim rodni grad, volim i Rijeku dubrovačku i želim rješenje koje najmanje utječe na oba krajolika - ističe dubrovački arhitekt.

- Genova je puna mostova i vijadukta: potražimo takva, već primijenjena rješenja u gradovima uz obalu ili Norveškoj. Trend je uglavnom da se ne grade ogromni iskopi nego se u delikatnim prostorima to pokušava riješiti tunelima. Sve trase nisu dovoljno sagledali. Vjerujem prometnim stručnjacima i nadam da postoji izračun koji kaže kako za koji točno broj vozila treba imati dvije, tri ili četiri trake. Postoji i puno hibridnih cesta gdje se može pretjecati s lijeve i desne strane. Pelješka cesta je primjer gdje nema pretjecanja, vozi se u koloni brzinom najsporijeg vozila - govori Dabrović koji zna da postoje sugrađani koji u sklopu prometnog rješenja predlažu kružni tok i parkirališta na sjevernoj strani Srđa za rasterećenje grada.

---

---

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Božo Radić/Cropix Božo Radić/Cropix Bozo Radić/Cropix Studio 3lhd/
Božo Radić/Cropix

Arhitekti i urbanisti nisu presretni predloženim rješenjima za brzu cestu Dubrovnik-Čilipi


Planirana trasa Brze ceste Dubrovnik - Čilipi


Planirana trasa Brze ceste Dubrovnik - Čilipi

Božo Radić/Cropix

Tomislav Bačić 

Bozo Radić/Cropix

Zrinka Rudež 

Studio 3lhd/

Marko Dabrović

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/obala/strucnjaci-kriticki-o-brzoj-cesti-dubrovnik-cilipi-glavna-trasa-lebdi-iznad-terena-krajolik-nitko-ne-dozivljava-1317723 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=a5ba972ec17d1056c07826cade2031fa7b8412b4 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Stru%C4%8Dnjaci+kriti%C4%8Dki+o+brzoj+cesti+Dubrovnik-%C4%8Cilipi%3A+%E2%80%98Glavna+trasa+lebdi+iznad+terena%2C+krajolik+nitko+ne+do%C5%BEivljava...%E2%80%98&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fdalmacija%2Fobala%2Fstrucnjaci-kriticki-o-brzoj-cesti-dubrovnik-cilipi-glavna-trasa-lebdi-iznad-terena-krajolik-nitko-ne-dozivljava-1317723 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fdalmacija%2Fobala%2Fstrucnjaci-kriticki-o-brzoj-cesti-dubrovnik-cilipi-glavna-trasa-lebdi-iznad-terena-krajolik-nitko-ne-dozivljava-1317723 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => idejno rješenje [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) )
StoryEditorOCM
Obalaidejno rješenje

Stručnjaci kritički o brzoj cesti Dubrovnik-Čilipi: ‘Glavna trasa lebdi iznad terena, krajolik nitko ne doživljava...‘

25. kolovoza 2023. - 16:46

Iako u sjeni tropskih vrućina, javna rasprava o brzoj cesti Dubrovnik-Zračna luka (Čilipi) sve više intrigira javnost. U Prostornom planu Dubrovačko-neretvanske županije iz 2019. dvije su varijante ceste sa spojevima na prometnu mrežu Dubrovnika, Župe i Konavala.

Predlaže se trasa sjevernim padinama Rijeke dubrovačke ka Rožatu i Šumetu, južno od gornjih sela Župe dubrovačke prema Platu i zapadnim (kraćim) tunelom za Konavle, ali i rješenja s dužim ili kraćim tunelom za Konavle.

Prometnica bi se gradila u četiri faze, a prva obuhvaća dio cesta i objekata na istočnoj strani mosta dr. Franje Tuđmana s pripadajućim čvorištima na državnim cestama i tunel Gruž, a 2. faza obuhvaća glavnu trasu s čvorištima i pripadajućim spojnim cestama od čvora Dubrovnik zapad do čvora Dubrov...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. svibanj 2024 06:52