StoryEditorOCM
DubrovnikZAMKA ILI GARAŽA?

Nije nezakonito, ali nije ni pošteno. Jedina garaža koju znam da naplaćuje karticu i podizanje rampe

Piše Jadran Kapor
25. ožujka 2024. - 14:16

- Nema se tko vrijeđati za bilo što. Pravila su ista za sve, cjenik je takav da odgovara garaži. Prije su ljudi ostavljali auto bez plaćanja uz opravdanje tipa ‘idem samo pokupit ženu i djecu u Cinestar, pa idem učinit đir, neki bi i s motorima dolazili, ali više nema samo tako prolaziti kroz garažu. Glupo je da netko meni sad potroši karticu, odradi dizanje i spuštanje rampe, a sve radi toga da autom ‘prošeta‘ kroz garažu - eto tako je voditelj Garaže Lapad objašnjava zašto se u Lapadskim dvorima svako podizanje rampe masno naplaćuje.

Otkrio nam je to vozač koji je samo ušao i odmah, bez zaustavljanja, izašao iz garaže, ali je svejedno morao platiti dva i pol eura parkinga.

Nema se tko vrijeđati, ali ovakvu odluku smatram poslovnim divljalukom, a ne dobrom poslovnom praksom. Ničeg tu nema nezakonitog, ali ni časnog. Da se svako dizanje rampe naplaćuje 2,5 eura ovu garažu čini zamkom za vozače, a ne prostorom za parkiranje. I zato je važno je upozoriti vozače, domaće i strane, na ovakav način poslovanja garaže u Lapadskim dvorima. Nije to, daleko bilo, poziv na bojkot. Ali tko odlući proći kroz rampu mora znati što ga čeka. Hoće li to učiniti, njegov je izbor. Drugog vjerojatno i nema. Osobno, sad kad ovo znam, ja ne bih iz inata, a do sada nisam imao potrebu.

Na svim parkinzima svijeta, u svim parking garažama u kojima sam bio u ovih pola stoljeća postoji određeno "prolazno" vrijeme u kojem se parking ne naplaćuje. Vrijeme koje se ne naplaćuje nije uvijek oglašeno i varira od parkinga do parkinga, ali uvijek se radi o nekakvom razumnom roku u kojem se vozač može predomisliti, pronaći parking ili izaći iz garaže ako parkirnog mjesta nema. Malo kad je takvo "prolazno" vrijeme određeno tako da bi vozač mogao besplatno obaviti neki posao. Možda bi nekoga mogao ukrcati ili iskrcati, kao u "kiss&fly" zonama u zračnoj luci, ali to je već sve. 

Međutim, vlasnici Garaže Lapad odlučili su sat parkinga naplatiti i onima koji su samo prošli kroz garažu. Kažu, nema besplatne šetnje kroz garažu. Nema razgledavanja garaže. Ne zato što Dubrovčani nikad u životu nisu vidjeli garažu, pa baš dolaze vidjet ovo čudo, nego zato što ova garaža jest sagrađena na povijesno važnoj lokaciji. naime, sagrađena je na mjestu gdje se nekad davno nalazila crkvica sv. Martina po kojoj je lapadska uvala i dobila naziv - Sumratin. Zato Garaža Lapad smatra vrijednim "šetnju kroz garažu" naplatiti kao sat parkinga.  Crkvica je inače stradala u potresu 1667.

Kad su se gradili Lapadski dvori, garaža je bila uvjet da bi ovaj poslovno stambeni kompleks dobio dozvolu, pa je srušena kuća Spaček i otkupljeno zemljište oko nje. Čim je kompleks prošao tehnički pregled, pola je garaže prodano. 

Dakle, još jednom - da parking treba platiti, nije sporno. Da cijenu i uvjete korištenja određuje onaj tko upravlja parkingom isto nije sporno. Ali je u gradu koji živi od usluge nekorektno i neposlovno naplaćivati usluge koje nisu izvršene, a to bi u slučaju garaže bio - parking. 

 

04. travanj 2024 22:51