StoryEditorOCM
NeretvaO PELJEŠKOM MOSTU

Stanovnici neretvanskog i pelješkog kraja: Kad zapuše malo bure, opet će svi kroz Neum

Piše PSD.
20. srpnja 2015. - 11:55

Prije će na vrbi roditi plavac mali negoli će Vlada Zorana Milanovića sagraditi pelješki most! - tako su Neretvani i Pelješčani komentirali najnovije informacije o tome da gradnja pelješkog mosta kreće na proljeće. Iako su skeptični po pitanju mosta, jer su do sada godinama varani lažnim obećanjima i otvaranjima radova u predizborne svrhe, svi su jedinstveni da je most potreban kako bi se olakšao svakodnevni život ljudima na hrvatskom jugu, piše Slobodna Dalmacija.Na površinu isplivavaju javnosti do sada nepoznati podaci iz Studije utjecaja na okoliš koju je navodno Europska komisija više puta vraćala na doradu, i to zbog navodno štetnog utjecaja pilona (nosača) mosta na podmorje. Piloni koji će se zabijati u muljevito tlo Neretvanskog kanala mogu dugoročno štetiti životinjskom svijetu podmorja posebno kamenicama koje se uzgajaju u obližnjem Malostonskom zaljevu. Poseban čelik od kojega će se izlijevati piloni ispuštat će određene tvari koje mogu negativno utjecati na kamenice, dok mušulama neće smetati.Izgubljena dobit školjkaraStoga je u konačnu cijenu mosta od gotovo tri milijarde kuna ukalkulirana izgubljena dobit školjkarima koji će se dugoročno prestati baviti kamenicama ili će njihova proizvodnja biti smanjena. Međutim, o ovome na jugu nitko ne želi govoriti. Školjkari kažu da će im bez obzira na sve most u konačnici donijeti više koristi nego štete jer se ni ovako više ne može.Za okoliš se pribojava i neretvanska ekologinja Davorka Kitonić.– Most nam treba za svakodnevni život, ali smatram da još nije dovoljno ispitan njegov utjecaj na okoliš - ističe Kitonić.Stanovnici Neuma nisu zadovoljni ovakvim rješenjem. Zapravo njima nikako ne odgovara varijanta mosta, koji će ih dovesti u izolaciju jer kroz Neum nitko neće prolaziti.- Slobodno napišite da je Neum i ovakvo izoliran od svega. Za otići doktoru moramo prelaziti dvije granice, a ako idemo preko Svitave, dva se sata vozimo neuvjetnom uskom cestom. Pravo je čudo da nitko nije poginuo - rekla nam je jedan gospođa koju smo zatekli u središtu Neuma s natpisom „sobe“. Kada se most sagradi, ovdje nitko neće dolaziti ni prolaziti, rekla nam je, naglašavajući da je trebalo graditi autocestu s posebnim priključkom za Neum.Sa njome se složio i Đuka Bjelopera, rođeni Neumljanin.- Za Hrvatsku je dobro da se napravi most, a nas u Neumu i BiH nitko ništa i ne pita. Bit će kako se političari dogovore. Jeftinije je da se pravi autocesta Vukov klanac - Duži. Jedan pelješki most koštat će kao pet ovakvih autocesta. Ali to je nečiji interes - kaže Đuka.Političko pitanjeI za Ivku Mađerić gradnja mosta samo je bacanje para u vjetar.- Čim vjetar zapuše, opet će se svi voziti ovom magistralom. Pogledajte most u Dubrovniku, kada bura puše, opet se ide okolo preko Mokošice - govori Ivka. Gradnja pelješkog mosta u Neumu se doživljava kao prvorazredno političko pitanje. Stoga su mnogi s kojima smo porazgovarali poprilično rezervirani. Ipak, svi su jedinstveni da pelješki most ne ide naruku Hrvatima u Neumu, kojih je devedeset posto u ovom gradu.- Što Hrvati iz Neuma dobivaju ovim mostom? Ništa. Svjesni smo da jug Hrvatske neće patiti zbog Neuma. Ali trebalo bi uzeti u obzir i činjenicu da su u BiH Hrvati konstitutivan narod. Nažalost, nas nitko ništa ne pita ni o čemu, pa ni o pelješkome mostu - kazao je Berislav Vranješ. Rok izgradnje pelješkog mosta je 2020. godina. Do tada će se putovati u kolonama preko četiri granične kontrole.STANISLAV SOLDO

24. travanj 2024 08:16