StoryEditorOCM
KorčulaPRIJAVIO IH KORČULANSKI AKTIVIST

Hober nezakonito naplaćivao dnevne karte, od dolaska inspekcije više ih ne naplaćuju

Piše Dora Lozica
20. studenog 2019. - 16:33
Državni inspektorat je izdao prekršajni nalog nadležnom sudu protiv KTD-a Hober zbog nepravilnosti prilikom naplate dnevne parking karte na parkiralištu kraj Liburne u samom centru grada.
Prijavu Državnom inspektoratu nedavno je uputio korčulanski aktivist Julije Urban, a prijava se odnosila na izdavanje dnevnih parking karti. Urban smatra da sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, članku 54., u kojem stoji da osoba nije dužna platiti uslugu koju nije iskoristila, građani moraju platiti onoliko vremena koliko potroše, ni kune više.
„Ako ostanete dva sata, platite dva sata, a ne 24 sata. Međutim, u Korčuli, ako zakasnite 10 minuta izvan plaćenog vremenskog roka morate platiti dnevnu kartu koja u sezoni iznosi 400 kuna. Građani bi morali pristati na tu naplatu, ta praksa nije zakonita i zato sam cijeli slučaj prijavio tržišnoj inspekciji, Područnom uredu u Splitu“, ističe Urban.
Inspekcijski nadozor je ubrzo izašao na teren, uočili su nepravilnosti te izdali prekršajni nalog nadležnom sudu o čemu su obavijestili i Urbana, a prijavu je u eteru Radija Korčule komentirao i Ivan Ćenan, direktor Komunalnog trgovačkog društva „Hober“.

Pravo svakog građanina

„Radi se o parking mjestima koja imate mogućnost platiti novčanicama, kovanicama, ali i sms porukom ili paydo aplikacijom ako niste u blizini vozila. U slučaju da ne platite parkirno mjesto koje konzumirate, izdaje vam se dnevna karta kako je i zakonski predviđeno. Pozdravljam svakoga tko primijeti nepravilnosti i prijavi ih, to je i obaveza i pravo svakog građana. Međutim, inspekcija iz Splita utvrdila je nepravilnost, ali ne vezano za naplatu dnevne karte. Postoji mogućnost da se žalite na izdavanje dnevne karte, a o opravdanosti žalbe odlučuje povjerenstvo za reklamacije potrošača. Primjedba inspektora je da u povjerenstvu nemamo vanjskog člana iz udruge za zaštitu potrošača, a ne vezano za naplatu dnevne karte“, ispričao je direktor Ćenan ističući kako je su našli osobu iz Splita kojoj će morati platiti putne troškove kako bi bila član povjerenstva.
Budući da Urban navodi kako se njegova prijava odnosila isključivo na naplatu dnevne karte, odlučili smo pitati Državni inspektorat što je točno utvrđeno prilikom inspkecijskog nadzora u Korčuli, a njihova se izjava razlikuje od izjave direktora Ćenana. Osim člana povjerenstva koji zaista nedostaje, inspekcija je utvrdila da „Hober“ nije istaknuo obavijest o podnošenju prigovora te nije istaknuo cijenu dnevne parking karte.
„Tržišna inspekcija je u okviru svog djelokruga obavila inspekcijski nadzor nad trgovačkim društvom KTD „Hober“ d.o.o. prilikom čega je utvrđeno da isti nije sukladno članku 10. stavku 3. Zakona o zaštiti potrošača na prodajnom mjestu istaknuo obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora, nije istaknuo cijenu dnevne parking karte sukladno članku 7. Zakona o zaštiti potrošača te je utvrđeno da isti u povjerenstvu za reklamacije potrošača nema predstavnika udruge za zaštitu potrošača sukladno članku 25. Zakona o zaštiti potrošača temeljem čega je izdan prekršajni nalog nadležnom sudu“, navode iz Državnog inspektorata.

Sve ide na sud

Dalje će o slučaju odlučivati Prekršajni sud u Korčuli, ali zanimljivo je, kaže Urban, da „Hober“ od izlaska inspekcije na teren više ne naplaćuje dnevne parking karte kraj Liburne.
Dnevna parking karta samo je jedan dio problema parkiranja u Korčuli. Parkinzima na području grada upravlja „Hober“, ali tamo gdje „Hober“ ne može naplatiti dnevnu kartu, kazne naplaćuju komunalni redari, zaposlenici Grada Korčule. Osim toga, nejasno je i po kojim kriterijima neke fizičke i pravne osobe imaju jefitn ili čak besplatan parking u centru grada, dok se od „običnih smrtnika“ očekuje 25 kuna po satu ljeti, odnosno 10 kuna po satu tijekom zimskih mjeseci. Upravo je nepravda ono što najviše smeta građane, pa tako i Julija Urbana.
„Na parkingu kraj Liburne vrši se kombinirani tip naplate. Neki moji sugrađani plaćaju cijenu koja je navedena na naplatnom uređaju, dok neki imaju više sreće i plaćaju 8 kuna dnevno! Zamislite, 8 kuna za cijeli dan, odnosno 2.880 kuna godišnje! Dobio sam podatak da se radi o vlasnicima obližnjih vlasnika obrta, kafića i restorana, ali ljeti vidim i strane tablice s tim povlaštenim naljepnicama. Pitam se temeljem koje odluke su ti ljudi dobili tako jefitni parking? Zašto nije proveden javni natječaj pa da svi građani koji imaju obrte u blizini mogu iskoristiti pravo boriti se za parking u centru grada? Osim toga, neke naljepnice koje viđam su istekle ima i više od pet mjeseci, plaćaju li uopće i tih 8 kuna dnevno? Vlada jedan veliki kaos, nered i nepoštenje, a trebali bi biti svi isti. Ne bi trebalo biti povlaštenih, ili ćemo svi platiti 25 kuna sat ili ćemo svi platiti 8 kuna dnevno“, odrješit je Urban koji tvrdi kako je više puta pisao i Gradu i „Hoberu“ da se očituju o odlukama, no, kad pitate Grad oni kažu da odluke donosi „Hober“, a kad pitate „Hober“, oni kažu da odluke donosi Grad.
Upravo smo to doživjeli kad smo pokušali doznati je li proveden javni natječaj za jeftina parking mjesta kraj Liburne. Budući da je gradonačelnik Fabris ponovno odsutan, odgovor smo potražili kod njegovog zamjenika Ivana Šale.
„KTD-u „Hober“ su povjereni poslovi komunalnih djelatnosti organizacije i naplate parkinga na javnim parkiralištima Grada Korčule 2009. godine, tako da se za detaljnije informacije obratite KTD-u „Hober“, poručuje zamjenik Šale sms-om.
Direkor Ćenan, s druge strane, tvrdi kako odluku o tome kome će pripasti parking donosi Grad Korčula.
„Poslovni su subjekti u blizini parkinga kraj Liburne dobili mogućnost da imaju godišnju kartu budući da su stalno tamo jer obavljaju svoju djelatnost. Je li bio javni natječaj ne bih mogao govoriti, odluku o tome ne donosimo mi, već Grad Korčula“, zaključio je Ćenan.

Jedan od najskupljih

I dok se loptica prebacuje s jednog na drugog, Korčulani plaćaju jedan od najskupljih parkinga u Hrvatskoj. A, kad je parking u pitanju, sporno je gotovo sve, kako ističe Urban. Parking mjestima na javnim površinama također upravlja „Hober“, ali prometni prekršaj za nedozvoljeno parkiranje naplaćuju komunalni redari Grada Korčule iako nisu zaposelnici „Hobera“. Temeljem čega „Hober“ naplaćuje javnu površinu na Cvjetnom naselju, pita se Urban? Iznosi za kazne na Cvjetnom idu Gradu Korčuli, ali ako kao stanar zakupite parking mjesto, novci idu u „Hober“!. Posebno je zanimljiv i parking kraj trgovačkog centra „Tommy“ gdje „Hober“ također naplaćuje dnevnu kartu, a da niti Grad Korčula niti KTD „Hober“ nemaju niti jedan suvlasnički dio na zemljištu na kojem se parking nalazi. Taj se parking nalazi na dvije čestice zemlje 153/1 i 153/5, a pregledom u zemljišne knjige vidljivo je kako svaka od tih čestica ima više desetaka vlasnika među kojima nisu ni Grad ni „Hober“. Trgovački centar „Tommy“ ima garažu i parking na krovu, a možete besplatno parkirati na groblju, poručuje direktor Ćenan koji ipak ne parkira ni na krovu ni na groblju, već besplatno na istočnoj rivi, u samom centru grada.
U isto vrijeme, „obični smrtnici“ koji nisu povlašteni i nisu direktori, plaćaju parking ili uopće ne dolaze s autom u grad.
„Ne dolazim s autom u grad, prometna represija je postala neizdrživa, ili ne rade svoj posao ili ga rade protuzakonito. Ali, doći će vrijeme kad će sve ovo prestat, grad nije ničije vlasništvo, pripada svima nama i svi moramo biti jednaki. Ne vidim zašto neki direktor ne bi plaćao parking, dok radnik u Konzumu ili konobar moraju plaćati parking. Oni koji nama određuju kad i gdje ćemo parkirat te koliko ćemo to platit, ne plaćaju parking u gradu“, poručio je Urban.
19. travanj 2024 02:34