StoryEditorOCM
KorčulaPREPOROD VINARIJE SMOKVICA

Predstavljen „Merga Victa“ pošip u „Black island vinariji“

Piše Dora Lozica
28. kolovoza 2019. - 10:05
Prošlog su petka, u društvu gostiju, partnera i posjetitelja, u nekadašnjim prostorijama Poljoprivredne zadruge „Jedinstvo“ u Smokvici, otvorena vrata nove vinarije „Black island winery“ te je predstavljen novi smokviški pošip „Merga Victa“.

Nekad poznata vinarija Smokvica koja je u najboljim godinama proizvodila i do milijun boca godišnje, doživjela je tipičnu hrvatsku priču. Dvije berbe nisu plaćene Smokvičanima koji su dostavljali grožđe nakon čega vinarija završava u stečaju. Prije godinu dana vinariju za dva i pol mijuna kuna kupuje privatni investitor, švedski financijski fond „Zhoda Investments“ s ciljem da nekadašnjoj glasovitoj vinariji i sorti vrati stari sjaj. Investitori na čelu s Vjeranom Filippijem koji ih dovodi na Korčulu, okupljaju tim poznatih otočnih enologa, u prvom redu dipl.ing. agronomije Igora Radovanovića i dipl.ing. agronomije Nikolu Miroševića koji su prihvatili izazov od zapuštene zgrade napraviti modernu kušaonicu i vinsku destinaciju, ali i napraviti novi pošip kojem je glavni cilj vratiti se na svjetske stolove.

„Izuzetna mi je čast i iznimno sam sretan što se deset godina nakon prestanka rada vinarije otvara nova „Black island winery“ u kojoj predstavljamo naš novi pošip Merga Victa. Kad sam prije tri godine, zajedno s Vjeranom, došao u konktakt sa švedskim investitorom na projektu u Šibeniku, odmah mi je bila želja investitore dovesti u Smokvicu. To nam je i uspjelo, od jednog derutnog objekta napraviti vinariju kojom se može ponositi ne samo Smokvica, već i cijeli otok. Investicija je u godini dana premašila tri milijuna kuna, ali nećemo se na tome zadržati, to je samo početak“, priča nam diretkor vinarije, enolog Igor Radovanović koji je zajedno s Nikolom Miroševićem derutnu vinariju pretvorio u zanimljivu kušaonicu u industrijskom stilu svjetskih standarda.

A švedskim je investitorima put do Korčule pokazao ugositelj Vjeran Filippi koji u pošipu i Smokvici vidi neiskorišteni potencijal.
„Spletom raznih okolnosti švedski je fond tražio gdje i kako investirati u Hrvatskoj. Prvo su kupili vinograd u Šibeniku gdje razvijamo brend Testament, sorta babić, i također gradimo vinariju. Onda se pružila prilika za kupnju vinarije Smokvica. Impresioniran sam što su Igor i Nikola napravili u kratkom vremenu, cilj nam je ovaj objekt valorizirati u punoj mjeri kako bi dali počast ljudima koji stotinama godina rade u vinogradima i njeguju naše sorte. Nadamo se kako će ova vinarija postati enološka destinacija otoka, u budućnosti imamo u planu napraviti muzej pošipa, prezentacijski centar o povijesti vinarstva i vinogradarstva otoka, mjesto gdje će turisti provesti nekoliko sati učeći o našim sortama. No, primarni nam je cilj vina izvesti na svjetsko tržište, što nije lako. Hrvatska nije prepoznata kao vinska destinacija, ne ulaže se dovoljno u brendiranje, ali vjerujem da ćemo uspjeti, naša smo vina već plasirali na englesko tržište“, otkriva nam Vjeran Filippi.

Da pošip ima potencijala biti svjetska sorta potvrdio nam je i Radovanović, kvaliteta te otočne, autohtone, bijele sorte je već dokazana brojnim svjetskim nagradama, sad je slijedi teži dio posla -  brendiranje. Prvu godinu vinaruja je proizvela 40 tisuća butelja u Korčuli te 100 tisuća butelja u Šibeniku, a kako ističe Radovanović, plan je godišnje proizvesti milijun boca u obje vinarije. Dok će se u Šibeniku većinom proizvoditi Testament babić, u Korčuli glavna sorta ostaje pošip.

„Merga Victa je iskreni pošip isključivo sa smokviških vinograda. Za sad ne prozvodimo neke ogromne količine pa smo odabrali najbolje pozicije. Koristimo što stariji pošip, uglavnom stariji od 15 godina i jako smo zadovoljni proizvodom“, priznaje nam Radovanović.

Zašto Hrvatska, zašto Korčula i zašto baš pošip pitali smo i Roberta Karlssona, upravitelja i jednog od sedam tisuća investitora švedskog finacijskog fonda „Zhoda Investments“. „Pošip je divna sorta, ali nažalost još uvijek relativno nepoznata izvan Hrvatske. Svjetsko tržište je umorno od cabernet sauvignona, bordeauxa ili burgundca, želi nove sorte, a Hrvatska ih ima više od 130. Važno je imati dobar tim, ali i s tim se možemo pohvaliti. Nije bilo lako pridobiti Igora i Nikolu, međutim, odlučili su prihvatiti izazov. Zaista su jednostavni ljudi otvoreni za nove ideje te iznimno posvećeni poslu, svi zajedno imamo visoka očekivanja, ali radit ćemo korak po korak“, istikanuo je Karlsson.

Pomoć i podršku projektu obnove smokviške vinarije obećao je i načelnik Općine Smokvica Kuzma Tomašić koji budućnost smokviških vinogradara vidi pod jedinstvenom etiketom. „Nadam se da će na temeljima nekadašnje PZ „Jedinstvo“ nastati vinarija koja će, kao nekad, okupiti sve smokviške vinogradare prezentirajući pošip u Hrvatskoj i svijetu pod jedinstvenom etiketom te da će se pošip ponovno naći na stolovima diljem svijeta“, poručio je Tomašić.

Dora Lozica
 
25. travanj 2024 07:28