StoryEditorOCM
KorčulaU OKVIRU PROGRAMA "ERASMUS +"

Vela Luka ugostila 30 učenika i profesora iz 5 zemalja

Piše Dora Lozica
FOTO: Silvija Pećanac Bačić
18. lipnja 2019. - 20:42
Da su neke škole odlučile biti progresivne u prenošenju znanja učenicima i da neki profesori mogu biti prijatelji i podrška najbolje se vidi na primjeru Srednje škole Vela Luka koja se prošle godine uključila u još jedan projekt financiran iz Erasmus + fonda Europske unije tijekom kojeg aktivno surađuje sa školama iz Turske, Makedonije, Rumunjske i Litve.

Prije nešto više od dvije godine škola se uključila u pilot projekt e-Škole zahvaljujući kojem je ostvarila zrelost biti odabrana među 72 škole u Hrvatskoj za provođenje eksperimentalnog programa kurikularne reforme Škola za život. Veloluška je škola već sudjelovala kao partner u projektima financiranim od Eurospke unije, a trenutno je i nositelj KA1 projekta za mobilnost nastavnog i nenastavnog osoblja škole. Uz sve to, u tijeku je i projekt The Unifying Power of Arts o kojem nam je više rekla projektna koordinatorica Silvija Pećanac Bačić, inače nastavnica engleskog jezika i likovne kulture. Jedan je predmet za posao, a drugi za dušu, kaže, no čini nam se i da ovaj prvi obavlja sa srcem i mnoštvom dobrih ideja.

“Treba naglasiti da su ovi projekti opcionalni, kao npr. Škola za život, Nastavničko vijeće je donijelo odluku o prijavi na projekt u kojemu onda svi zajedno sudjelujemo. To znači da mi odabiremo takve neformalne načine prenošenja znanja. Volim putovati, pa sam 2014. godine vodila učenike u sklopu europskog projekta Youth in action s outdoor tematikom u Mađarsku, Englesku i Dansku na kampiranje kako bi učili o snalaženju u prirodi i slično. Tamo sam upoznala kolegu iz Turske koji je predložio da sudjelujemo u projektu The Unifying Power of Arts za čije je provođenje škola dobila više od 27 tisuća eura”.-oktrila nam je Silvija još u prosincu prošle godine.

Projekt je zamišljen kao partnerstvo među školama iz Turske, Makedonije, Rumunjske, Litve i Vele Luke, odnosno Hrvatske. Učenici surađuju na pet različith tema iz područja tradicionalne hrane, igara, plesova, glazbe i likovne umjetnosti. Svaka je država dobila temu, a srednjoškolci putuju u partnerske škole te uz druženje rade na pojedinim temama kako bi razvili svijest o svojoj tradiciji, ali istodobno upoznavajući i poštivajući tradiciju drugih kultura.

Prva faza projekta provodila se u Turskoj gdje je tema bila tradicionalna hrana, a veloluški su učenici pripremali Žrnovske makarune i tradicionalnu lumbliju. U svakoj fazi projekta odabiru se novi učenici za putovanje, oni koji su nadareni za pojedine kategorije poput kulinarstva, slikarstva ili glazbe. U veljači su učenici otputovali u Makedoniju gdje su uživali u temi tradicionalnih igara, a nedavno, krajem svibnja, Vela Luka je bila domaćin s temom tradicionalnog plesa. Naglasak je bio, kako ističe profesorica Silvija, na tradicionalnom plesu mafrini i starinskom lančanom plesu s mačevima kumpaniji, a učenici i nastavnici potrudili su se gostima pripremiti bogat i raznolik program. Gosti iz Turske, Makedonije, Rumunjske i Litve boravili su u Veloj Luci punih pet dana prilikom čega su posjetili razne izložbe, upoznali načelnicu Gugić, lokalnu radijsku postaju kao i arheološki lokalitet Velu Spilu, lokalne proizvođače autohtonih proizvoda poput maslinovog ulja i vina. Uživali su tradicionalnim jelima u brojnim restoranima, izrađivali su veloluški najduži svjetski mozaik, posjetili su Blato i Korčulu, a uz učenje o tradicionalnim plesovima pogledali su nastupe mafrine, kumapnije i korčulanske moreške. U aktivnostima je sudjelovalo preko 20 učenika, a uz kordinatoricu Silviju, sudjelovali su i nastavnici Danijela Lovričević, Josip Cvitan i Ivan Tabain. Bit je to prvi projekt na otoku koji je ugostiti tridesetak učenika i profesora iz pet različitih zemalja.

Veloluški će profesori i učenici u sklopu projekta u studenom posjetiti Rumunjsku gdje će se upoznati s tradicionalnom glazbom,
a u travnju 2020. će u Litvi učiti o slikarstvu.

Dora Lozica
19. travanj 2024 17:58