StoryEditorOCM
DubrovnikPRIOPĆENJE

HNS-OVCI SE UHVATILI MATEMATIKE "Vozač ZET-a koštao kao tri vozača Libertasa - dovoljno za odlazak direktora"

Piše DV
22. studenog 2019. - 11:56
"Dva mjeseca vožnje dvanaestorice ZET-ovih vozača autobusa na dubrovačkim linijama djelatnici Libertasa i građani Dubrovnika platili su više od 870 tisuća kuna" – istaknuli su danas na konferencije za medije HNS-ova predsjednica podružnice Dubrovnik Nataša Gabričević i potpredsjednik podružnice i gradski vijećnik Miho Obradović.

„36.250 kuna koštao je svaki od vozača ZET-a. S druge strane, Libertasov vozač uz sva prava iz kolektivnog ugovora mjesečno tvrtku košta oko 12 tisuća kuna. Jasno je vidljivo da je jedan vozač ZET-a koštao kao čak tri naša vozača. To pokazuju računi koje smo dobili upravo od ZET-a i zato dubrovački HNS očekuje od Uprave Libertasa, odnosno direktora Vojvodića da podnese neopozivu ostavku, ali i podmiri financijsku štetu nanesenu tvrtki u vlasništvu Grada“ – uvodno je istaknula Nataša Gabričević.
„Nakon što smo već upozoravali kako ova gradska uprava za potrebe Grada i gradskih tvrtki uporno i nepotrebno angažira odvjetnike izvan grada te im uz ostalo, kao što smo svi mogli vidjeti u medijima, omogućuje da poboljšaju svoje poslovne rezultate na račun Grada i naših sugrađana, sada se isto ponavlja i s vozačima autobusa, ponovno na štetu svih nas, a ponajviše djelatnika Libertasa“ – rekla je Gabričević dok je Miho Obradović iznio dodatne podatke o troškovima angažmana vozača iz Zagreba.

„Osim računa koji smo zaprimili iz kojih je razvidno da je vozačima uz trošak rada i smještaj plaćena i prehrana, doznali smo i kako su tim vozačima čak plaćali i čišćenje soba, a što nije prikazano u ovim računima. To je skandalozno“ – rekao je Obradović te naglasio kako je ova situacija zapravo posljedica neusklađenja cijena rada vozača s tržišnom situacijom. Rekao je i kako je protekle dvije godine direktor Vojvodić čitavim nizom svojih postupaka pokazao da nije sposoban voditi ovako važnu tvrtku te da su ovi troškovi samo još jedna u nizu spornih odluka.

„Imamo informacije kako tri Cabrio autobusa nisu vozila ove sezone. Stoga se postavlja pitanje zašto se odreklo tog prihoda i je li se tu pogodovalo privatnicima? Tu je i pitanje javne nabave za autobuse financirane putem EU fondova koji još uvijek nisu isporučeni za razliku od ostalih gradova koji su sudjelovali na istom pozivu. Dobili smo i informaciju da su se određene linije ukidale ne zbog manjka vozača, već zbog nedostatka ispravnih autobusa. Sve to pokazuje kako je stanje u Libertasu uistinu katastrofalno“ – rekao je gradski vijećnik HNS-a te dodao kako je nedostatak vozača autobusa mogao biti pravovremeno riješen, pa čak i zapošljavanjem izvan dubrovačkog područja i uz osiguranje smještaja, a da taj trošak bude čitavih pola milijuna kuna manji.

„Prije nepune tri godine Libertas je nakon niza godina preselio u nove prostore opremljene po najvećim standardima, a ljudi su u redovima čekali na mogućnost da se tamo zaposle. Otkako je Ante Vojvodić na njegovom čelu iz te tvrtke otišlo je 25 ljudi. Od nekadašnjeg ponosa grada nesposobna uprava napravila je tvrtku-slučaj“ – dodala je Gabričević te istaknula netransparentnost Grada i javnog prijevoznika pri traženju odgovora na pitanja oko angažmana vozača iz Zagreba.
„Gradska uprava i Libertas na naše traženje nisu dostavili sadržaj ugovora sa zagrebačkim ZET-om, niti ostalim čimbenicima uključenim u ovu farsu. Na naš upit od Libertasa smo zaprimili tek djelomične podatke, a gradska uprava ne samo da je pokušala prešutjeti detalje oko organizacije rada u Libertasu, već smo tijekom proteklog ljeta svjedočili i ciljanim medijskim objavama putem kojih se novcima građana "reklamirao" ovaj potez uprave Libertasa" – naglasila je Gabričević te zahvalila ZET-u na pružanju pravih informacija. Stoga dubrovački HNS traži od gradonačelnika Frankovića da detaljno istraži sve eventualne nezakonitosti u radu Uprave Libertasa, ali i ostale propuste direktora Vojvodića te da u funkciji Skupštine tog trgovačkog društva žurno pokrene usklađenje cijene rada Libertasovih vozača s uvjetima na tržištu.
„Podsjećamo da gradonačelnik u svojim javnim nastupima vrlo često ističe da neće tolerirati nerad ili protuzakonite aktivnosti direktora gradskih tvrtki, ma od koga bili predloženi i postavljeni. Sada ima priliku to i dokazati tako što će staviti interes građana ispred osobnih veza“ – zaključila je Nataša Gabričević.
24. travanj 2024 12:19