StoryEditorOCM
DubrovnikMARKO DOMIJAN, GLAVNI IZVRŠNI DIREKTOR ATLANTSKE PLOVIDBE

Na Batali gradimo stambeni poslovni centar od preko 100 stambenih jedinica i poslovnih prostora s parkiralištem na tri podzemne etaže

Piše Anton Hauswitschka Foto: DV
17. studenog 2019. - 17:45
Započela je realizacija projekta novog stambeno poslovnog centra na lokaciji stare upravne zgrade Atlantske plovidbe. Javnost očekivala da će se stara zgrada srušiti i ranije. Je li se kasnilo s početkom realizacije i zbog čega?
Projekt novog stambeno poslovnog centra je započeo u skladu s očekivanjima, neposredno nakon izdavanja pravomoćnih građevnih dozvola ovog ljeta. Dakle, kašnjenja nije bilo. Govorimo o velikom projektu od preko 100 stambenih jedinica i poslovnih prostora s parkiralištem na tri podzemne etaže.
Stoga je bilo iznimno važno projekt pomno i pažljivo pripremiti za početak.

Što slijedi u projektu novog stambeno poslovnog centra i kada će on biti gotov te zna li se kakve cijene stambenih i poslovnih prostora možemo očekivati?
Po završetku rušenja stare upravne zgrade slijedi iskop građevinske jame za podzemne parkirališne etaže, te nakon toga betonsko konstrukcijski radovi. Očekivano realno vrijeme završetka bilo bi krajem 2021.godine. Što se tiče cijena one će biti u skladu s trenutnim tržišnim cijenama novogradnji u Dubrovniku. Naime, živimo u gradu u kojem su cijene nekretnina najviše u Hrvatskoj, a sukladno raznim izvorima i analizama prosječna cijena stana u Dubrovniku je u ovoj godini skoro dosegla 3.900 eura po kvadratu. Ovdje govorimo o prosječnoj cijeni, dakle cijeni koja uključuje i novogradnje i stanove nešto starije izgradnje. Na značajan porast cijene utječu mnogi faktori. Turizam i zarada od iznajmljivanja u gradu je već odavno ispričana priča. Prinosi koji se ostvaruju kroz ovu djelatnost višestruko su veći od klasičnih bankarskih kamata na oročenja. Kad smo već kod banaka rekordno niske kamatne stope na kredite, i kunske i valutne, također pridonose većoj potražnji, ulaganju u nekretnine te time i porastu cijene i na kraju, svi smo svjedoci značajnog skoka cijena građevinskih radova što u konačnici dovodi do začaranog kruga i realno visokih trenutnih cijena na tržištu nekretnina.

To je nakon gradnje uspješno realiziranog Atlant centra drugi nekretninski projekt AP-a. Planirate li možda još neki?
Ispravio bih vas u ovoj tvrdnji. Ovo je četvrti nekretninski projekt Atlantske Plovidbe. Ne zaboravimo u kakvom je stanju bio Hotel Imperial u trenutku našeg preuzimanja. Podsjetio bih također i na iznimno veliku obnovu Hotela Lapad nakon kupnje. I kao posljednji u nizu uspješno realiziran projekt Atlant Centra u samom poslovnom središtu Grada. U sva tri slučaja govorimo o zahtjevnim i velikim projektima koje smo s uspjehom dovršili te nemamo sumnje da će tako biti i s predstojećim projektom. Što se tiče daljnjih nekretninskih planova, u ovom trenutku smo fokusirani na Batalu i za sada nemamo u planu ništa drugo.

Uskoro mijenjate sustava upravljanja, kakvi su prvi dojmovi te odjeci sa burze?
Promjena sustava upravljanja nastupa s 1. prosinca 2019. godine. Trenutno obavljamo pripreme unutar kompanije koje su potrebne kako bismo početkom prosinca započeli potpuno spremni. Vjerujemo da će promjena biti pozitivna, da ćemo biti okretnija i učinkovitija kompanija, spremniji odgovoriti izazovima koji nam predstoje. Obzirom da je prelazak sa dualističkog na monistički sustav pažljivo i studiozno pripreman sa analizom svih predvidivih utjecaja na sve aspekte implementacije takve značajne promjene, između ostalog došlo se do zaključka da svi benefiti takvog preustroja mogu, i u konačnici trebaju, imati dodanu vrijednost za dioničare. To znači da će brža i učinkovitija kompanija, u kratkom roku konkretizirati i materijalizirati tu učinkovitost kroz bolju operativnu efikasnost, smanjenje troškova upravljanja, a time u konačnici stvaranje dodane vrijednosti svim dioničarima. Kako je burza odgovorila na namjere kompanije može se najracionalnije promatrati kroz promjenu cijene dionice po objavi sazivanja glavne skupštine 13. lipnja od kada je dionica u slijedećih 30 dana rasla za oko 30 posto, naravno pri tome ne isključujući ni ostale parametre koji utječu na cijenu dionice.

Slijedi li možda dublja reorganizacija u AP kako bi se još više povećala učinkovitost?
Osim same promjene u strukturi upravljanja firme obavili smo i nekoliko manjih izmjena koje su bile logične obzirom na novi sustav upravljanja. Atlantska plovidba ima solidnu i dobro uhodanu organizacijsku strukturu, iskusan tim zaposlenika koji vode poslove. Za sada ne vidimo potrebu za nekim znatnim izmjenama niti reorganizacijom firme. Naravno, obzirom na našu izloženost nemilosrdnom svjetskom tržištu, da je nastavak borbe za veću učinkovitost jedan od primarnih ciljeva kojem težimo. Planiramo pokrenuti ili smo već započeli cijeli niz manjih ili većih promjena koje vode u tom smjeru. Pomorstvo se smatra tradicionalnom granom ekonomije gdje se promjene događaju sporo, ali smo ujedno i svjedoci najava većih promjena koje će se neminovno odraziti na poslovanje AP i mi moramo biti spremni za njih.

Na kojim se projektima vezanim za brodarstvo radi?
Trenutno smo fokusirani na optimizaciju postojeće flote. Pri tome mislim kako na tehničko upravljanje brodovima, tako i na mogućnosti refinanciranja postojeće flote. To su najznačajniji dijelovi rashodovne strane našeg poslovanja. Pri tome ne želimo štedjeti na održavanju brodova, nego preventivnim održavanjem proaktivno pristupiti rješavanju potencijalnih problema. S početkom 2020.godine na snagu stupaju na snagu nova pravila vezano za sumpor u gorivu koji koriste brodovi te trenutno pripremamo našu flotu za prijem i korištenje novog goriva koje je u skladu s novim propisima. Nakon toga krećemo s pripremama za ugradnju uređaja za tretman balastnih voda. Prvi uređaji su već ugrađeni na brodovima AP Dubrava i AP Revelin dok ćemo ostatak flote opremiti tijekom 2021. i 2022. godine. Sukladno tome većinu priprema za ugradnju planiramo obaviti tijekom 2020. godine.

Kakvi su poslovni rezultati Atlantske plovidbe u prva tri kvartala ove godine?
Prva dva kvartala su bila obilježena niskim vozarinama uzrokovanim brojnim događajima u svijetu koji su imali negativan utjecaj na potražnju za brodskim prostorom u našem segmentu poslovanja. Stoga su i naši rezultati za prvo polugodište bili negativni. Međutim, početkom srpnja došlo je do značajnijeg oporavka tržišta pa je treći kvartal obilježilo preokret iz negativnog u pozitivni trend. Kroz treće tromjesečje ostvarili smo dobit pripisanu imateljima kapitala matice od 7,25 milijuna kuna te smo time više nego prepolovili gubitak iz prve polovice godine. Naša operativna efikasnost je u konstantnom porastu kroz posljednje tri godine pa je naša EBITDA marža, kao jedan od glavnih pokazatelja, narasla na 43 posto za razdoblje prvih devet mjeseci 2019. godine. Iako je i ova godina pokazala svu neugodnost ivolatilnost pomorskog tržišta, ne sumnjamo da ćemo i dalje stabilno broditi.
23. travanj 2024 10:03