Gradsko poduzeće Sanitat samo od naplate parkiranja u 2018. godini zaradilo je 19 milijuna i 105 tisuća kuna. Osim ljetnih cijena sata parkiranja, nezgodna je činjenica da je parkirališno mjesto na užem gradskom području veći dio godine teško naći, osobito oko spomeničke jezgre unatoč tome što na većini mjesta parkirati smiju samo domaći.
Od 1. listopada na snazi su nešto niže cijene parkiranja u najskupljoj, nultoj zoni. Sa 75 kuna, koliko se plaćalo mjesto za sat na malim parkiralištima na Pilama, cijena je 'pala' na 40 kuna, a u 2. zoni, u blizini zidina, s 50 na 20 kuna. Da turistička sezona u Dubrovniku sve dulje traje može se cijeniti upravo po cijeni prometa u mirovanju. Zimsko računanje parkiranja počinje tek 1. studenoga, kada na snagu stupaju prihvatljivije cijene u svim zonama. Najskuplja nulta zona stajat će 20 kuna, u drugoj će se sat parkiranja naplaćivati 10, a u prvoj i trećoj zoni cijena će s 10 pasti na pet kuna po satu.
- Cijene parkiranja mijenjaju se sukladno Odluci o organizaciji i načinu naplate i kontrole parkiranja u Gradu Dubrovniku te shodno njima postupamo u poslovanju koje je definirano njime. Odluku donosi Gradsko vijeće – napominje Tomislav Tabak, direktor dubrovačkog poduzeća Sanitat.
Ne čudi kako se većina građana odlučuje kupiti tzv. ‘povlaštenu’ kartu, osobito one koje vrijede u drugoj i u trećoj zoni po cijeni od 60 kuna mjesečno. Isplativo je to ulaganje i za Dubrovčane koji imaju vlastita parkirališna mjesta ili garaže, a iznajmljuju. Svoje vozilo tijekom ljeta parkiraju na gradsko parkiralište, a svoje naplaćuju turistima.
Na povlaštene karte Sanitat daje 10 posto popusta ukoliko se kupuje unaprijed za pola godine, i 15 posto za cjelogodišnju povlaštenu kartu, što djeluje povoljno – no nema zajamčenih mjesta. Trenutačno je čak 3,5 puta više povlaštenih karata od raspoloživih mjesta. Naime, Sanitat u sustavu naplate ima 2.154 parkirališna mjesta, a istodobno su aktivne 7.503 povlaštene parkirališne karte. Dubrovnik, grad s nešto više od 42 tisuće stanovnika, ima preko 20 tisuća registriranih automobila. Tome se ljeti treba dodati ogromna brojka vozila iz čitave Hrvatske čiji vlasnici dolaze u Dubrovnik nastojeći zaraditi taksiranjem.