StoryEditorOCM
DubrovnikODRŽAN SASTANAK S UGOSTITELJIMA UOČI TURISTIČKE SEZONE

"Nismo Sjeverna Koreja, ali tko se ne bude pridržavao pravila biti će sankcioniran", ističe gradonačelnik Franković

Piše DV
15. travnja 2019. - 21:17
Povodom nadolazeće turističke sezone, gradonačelnik Mato Franković organizirao je sastanak s dubrovačkim ugostiteljima u Velikoj vijećnici Grada Dubrovnika. Na početku sastanka pozdravio je nazočne i naglasio kako je važno održati ovakav tip sastanaka, kako bi se što bolje pripremila turistička sezona u Gradu.

vodno je Sandra Ćurak s Instituta za turizam prezentirala TOMAS istraživanje putem kojega je Grad Dubrovnik ispitao stavove i potrošnju turista i jednodnevnih posjetitelja u Dubrovniku u 2018. godini. Istraživanje je provedeno na uzorku od oko 1600 ispitanika na principu osobnog intervjua u periodu od kolovoza do listopada prošle godine. Istražilo se odakle dolaze naši gosti u te koliki je ekonomski učinak i što te koliko troše? Prema rezultatima istraživanja, prosječna starost gosta u Dubrovniku za prošlu godinu bila je 42 godine, a u prosjeku je pretežito starija populacija boravila u hotelima dok su mlađi gosti boravili u privatnim smještajima. Važan i bitan motiv dolazaka turista u Dubrovnik bila je gastronomska ponuda koja spada u top 3 razloga dolazaka turista u Grad. Gastronomska ponuda je najviše privukla goste iz Velike Britanije i Francuske, a veliki broj turista se o Gradu informirao putem interneta, odnosno putem društvenih mreža i on line agencija. Radio, televizija, film i promotivni video su drugi po redu načini na koje se promovirao Grad. 85 % gostiju je došlo zrakoplovom u naš Grad, a najčešće su koristeći niskobudžetne zrakoplovne kompanije.

Većina gostiju razgledala je znamenitosti i posjećivala restorane pa je prema istraživanjima ček 95% hotelskih gostiju odlazilo u restorane, a ponajviše gosti iz Velike Britanije, Njemačke i Španjolske. Istraživanje je pokazalo kako je gastronomska ponuda u Gradu za goste pretežito bila loše kvalitete te je dosta utjecala na njihov boravak. Gužve na javnim površinama također su faktor koje su dale doprinos nezadovoljstvu gostiju. Prosječna dnevna potrošnja  gosta bila je 170 eura, gdje se na smještaj potrošeno 51%, hranu 25%, kupovinu 7% i na ostale aktivnosti 17%.

Posjetitelji s kruzera često su bili gosti koji su već jednom bili u Dubrovniku. Gosti s kruzera u prosjeku su provodili 3 do 6 sati u Gradu te najčešće samostalno razgledali Grad i konzumirali hranu i piće. Ovakav tip gosta bio je zadovoljniji od gostiju koji su bilo smješteni na duže vrijeme jer im gužva nije predstavljala problem pošto je to za njih očekivani faktor prilikom posjete.
Gradonačelnik je u svom izlaganju naveo kako je uveo novi način rada komunalnog redarstva te da je za Grad važno da ima efikasne komunalne redare. Zahvalio se ugostiteljima na poštivanju ugovora te ih pozvao da i dalje poštuju propise. „Reda će biti, nismo Sjeverna Koreja, ali svatko od nas mora se pridržavati pravila“, poručuje Franković. Snimit će se kanalizacijski sustav na početku i kraju iduće sezone kako bi se podigla svijest o štetnosti masti koje se talože u kanalima ispod Grada. Najavio je kako će njegova uprava zaštiti stanovnike stare gradske jezgre te smatra kako bi svatko trebao odstupiti od svojih nekoliko centimetara terase kako bi se građanima mogao omogućiti nesmetan prolaz. „Ekonomska profitabilnost rada zimi se nije isplatila pa smo vas oslobodili od plaćanja naknada Gradu“, kaže Franković i najavljuje kako bi iduće ili već ove zime mogli dolaziti gosti iz Kine zbog dogovaranja direktnih letova iz Kine u Dubrovnik. „Grad želi biti partner ugostiteljima i ne želimo nikoga sankcionirati. Želimo se držati pravila i potpisanih ugovora. Tko bude kršio pravila, taj će biti sankcioniran“, naglašava Franković.

Ugostitelj Ante Vlašić smatra da se u silnoj želji za poštivanjem pravila skrenulo s kursa i da puno se pretjeruje, a naročito sa individualnim reklamama koje su se ukinule. Smatra da svaki subjekt ima svoju vlastitu ponudu i način na kojim se predstavlja potrošačima na što se uložilo dosta vremena i sredstava, a odluka Grada sve to ukida i svodi na jedinstveni način oglašavanja. Nada se da će se postići dogovor između Grada i ugostitelja te predlaže da se organizira okrugli stol po ovom pitanju kako bi se utvrdilo što kome točno smeta. Gradonačelnik je odgovorio kako poštuje svačiju volju i istaknuo kako postoji brend koji je iznad svih i zove se Grad Dubrovnik te da se samo ime Grada i položaj doprinosi promociji i da pretjerana individualna promidžba nije potrebna. Stijepo Šanje požalio se kako reklama ugostiteljskog objekta Karaka nigdje nije istaknuta te da gosti ne prepoznaju njegov objekt. Smatra kako je važno da se vidi ime objekta te da barem na neki način bude prepoznat.

Raspravu je razbuktalo pitanje o uvođenju WC-a za goste na što su se ugostitelji požalili jer smatraju kako će WC na vidljivom mjestu udaljiti goste od ugostiteljskih objekata. Franković se pohvalio kako je Grad Dubrovnik jedan od najčišćih gradova na svijetu i da se također trebaju ugraditi mastolovci kako mast iz restorana ne bi išla u kanalizaciju. Ugostitelji su se bunili jer smatraju da nije moguće da svaki ugostiteljski objekt ugradi mastolovca jer je potrebno minimalno 80 centimetara kopanja ispod zemlje kako bi se isti ugradio. Nadalje smatraju kako je potrebno naći zajedničko rješenje jer sama konfiguracija terena u staroj gradskoj jezgri nije za sve jednaka te da treba sjesti za stol i dogovoriti uvjete.

Gradonačelnik je najavio da će svi zahtjevi ugostitelja zapisani i da će biti uvaženi od strane gradske uprave te da se želi riješiti i problem trgovaca jer oni ne smiju isticati svoje proizvode na zidovima ispred objekta. Važno je da se ugostiteljski objekt dobro promovira putem društvenih mreža i ako je potrebno mijenjati će se odluke iz dana u dan ukoliko je potrebno dok se ne nađe zajednički dogovor. „Grad nema u planu širiti javne površine u budućnosti“, poručuje Franković i navodi kako Grad više infrastrukturno ne trpi cijelo opterećenje koje se na njega stavlja. Istaknuto je kako pravna služba Grada radi sve što je u njihovoj mogućnosti i djelokrugu kako bi zaštitila ugostitelje i obrtnike.

Marin Krstulović naglasio je kako se odluka o skidanju pojačivača na zvučnicima i regulaciji glasnoće glazbe u staroj gradskoj jezgri uopće ne provodi i da je vlasnici objekata ne poštuju. Smatra kako je potrebno uvesti detaljne kontrole i započeti sa provođenjem mjera kako bi se glasnoća glazbe regulirala. Gradonačelnik smatra kako glazbe treba biti i da će Grad naći rješenje da se kvaliteta glazbe prilikom izvođenja koncerata ne umanji iako se maknu pojačala.
 
19. travanj 2024 12:56