StoryEditorOCM
DubrovnikJOŠ DANAS JE OTVOREN SAJAM U HOTELU TIRENA

BILI SMO NA MEDITERANSKOM SAJMU Nema čega nema, pogledajte ponudu na Babinom kuku

Piše Anđelka Kelava
Foto: Božo Radić/Hanza media
17. ožujka 2019. - 17:40
Posljednji je dan Mediteranskog sajma pu su mnogi Dubrovčani već od ranih jutarnjih sati krenuli prema Babinom kuku u hotel Tirena, gdje se po šesnaesti put održava sajam zdrave prehrane, ljekovito bilja i zelenog poduzetništva. Ponuda je iznimno dobra od pršuta, vrhunskih sireva, kulena, pancete, meda do raznih prirodnih kozmetičkih preparata...
Da su Dubrovčani iznimno dobri potrošači potvrđuje nam i Nidiljka Jurin, vlasnica OPG-a na Pelješcu, čiji su kozmetički proizvodi poznati diljem svijeta.
- Dubrovnik je poznat kao grad u kojem se kupuje. Dubrovkanje su žene koje žele sebi najbolje, žele izgledati lijepo i njegovano što pozdravljam. Uz kupnju domaćih i kvalitetnih proizvoda tu je i glazba, folklor, jelo... Rijetko to možete naći na nekom drugom sajmu – priča nam Nediljka.
Na dubrovački sajam tradicionalno dolazi i Francesco Impieri iz južne Italije iz regije Basilicata. Ima tvrtku Calabro Lucani, a hrvatskim se potrošačima predstavio kolekcijom delikatesnih sireva, pršuta, tjestenina i pašteta.
- Već osam godina smo tu i ima dosta ljudi koji dođu samo zbog nas i određenih proizvoda. Nudimo i sušene pomadore i balančane koje ljudi ovdje rado kupuje – kaže ljubazna prodavačica.
Malo dalje od talijanskog štanda brojne ljubitelje meda dočekuju iz OPG-a Toni Guberac iz Slavonskog broda. Već pet generacija obitelj se bavi proizvodnjom meda, sele pčele po cijeloj Hrvatskoj, a ove godine su u Dubrovnik donijeli najbolje što imaju u zadnje dvije godine.
- Svaki naš med ima svoju priču i ne radimo nikakve mješavine. Dubrovčani prepoznaju kvalitetu, a u ovom gradu ne možete prodati bilo što. Gospari traže bolje od najboljeg. Tradicionalno i Dubrovačani i cijela Dalmacija najviše vole tamni med – kažu nam na štandu Guberac, uz napomenu da je u njihovu obitelj prva vrcaljka stigla iz Beča 1916. godine.
Dubrovački ljubitelji domaćih proizvoda najviše se zadržavaju na štandovima gdje se reže domaći pršut. Jedan od njih je i onaj iz Vodica, gdje nas dočekuju u tradicionalnim nošnjama s imanja Roca. Imanje im je smješteno 15-tak kilometara izvan Vodica na poljoprivrednom zemljištu, gdje su krenuli s jednom zanimljivom gastro pričom 'Dalmacija u malome', uzgajajući proizvode na tradicionalan način kako su radili njihovi preci.
- Doći ćemo i iduće godine jer je organzacija sajma vrhunska. Što se tiče prodaje zadovoljni smo jer Dubrovčani prepoznaju kvalitetu, a poosebno im se sviđa naša pašteta od pršuta - zadovljni su u obitelji Roca.
Za jednim od štandova prepoznajemo i poznato lice Mediterankog sajma, gorštaka iz OPG-a Bel Cro, koji je već šesnaesti put u Dubrovniku.
Uvjerili smo se i da je štand sa slavonskim kolačima omiljen našim sugrađanima. Gospođa Emica Ivković iz Nove gradiške već jedanaest godina dolazi na Babin kuk. Svi traže njezine čuvene 'mađarice', ali ih jako brzo nestane.
- Zadovoljni smo dosta su traženi naši slatki proizvodi. Imamo dosta troškova, ali ove nam je godine s prijevozom pomogla naša Županije, pa smo dobro prošli. Kupci su zadovoljni što nam je najvažnije. Dolazimo sigurno i slijedeće godine – kaže Emica.
Dubrovački ljubitelji domaćih proizvoda nisu krili zadovljstvo ponudom:
- Kupio sam kobasice, švargle, pršuta. Pitao sam ih zašto ne dođu i za Božić, a oni kažu dajte adresu sve ćemo vam poslati. Ovo je prava hrana, a ne ono smrzunuto što nam nude u supermarketima – rekao nam Dubrovča kojega smo u nedjelju ujutro zatekli na sajmu.
Voditelj Mediteranskog sajma Vedran Kraljević, iznimno je zadovoljan ovogodišnjom ponudom i interesom Dubrovčana za domaće proizvode.
- Ovaj prostor u kojem se održava Sajam postao je pretijesan. Rekao sam to i čelnicima grada i županije. To nam je sada već postao problem jer je interes za ovu vrstu hrane u uzlaznoj putanji i samim tim moramo biti odgovorniji. Ukoliko budemo imali više proizvođača imati ćemo i više motiva da izlagači dođu, a samim tim će se i orijentacija na ovo gospodrastvo pokrenuti. Svake godine se bilježi porast, poglavito ljudi organiziranih kroz OPG-ove kojih je sada na desetke tisuća, Kada smo pokrenuli ovaj sajam nije ih uopće bilo. Velikim dijelom smo pomogli da se proizvođači orgniziraju na ovaj način. Pomažemo im putem predavanja koje između ostalih održava HABOR. Bavimo se i kongresima i konferencijama radionicama, predavanjima, a za istaći je da je ekoloških proizvođača sve više i više raste. Ove godine nas je ugodno iznenadila dobra ponuda prirodne kozmetike. Razmišljamo o organizaciji Mediteranskog sajma i dva puta godišnje. To ne možemo učiniti bez suradnje s Valamarom i raspoloživosti njihovih kapaciteta. Ukoliko hotel bude slobodan nama bi odgovaralo organizacija krajem studenog pa do sv. Nikole. Na taj bi se način naši sugrađani mogli opskrbiti i za božićne blagdane – kaže Vedran Kraljević.
24. travanj 2024 00:52