StoryEditorOCM
DubrovnikRazgovor s najpoznatijim dubrovačkim prometnim policajcem

DENIS PAVELA Grad je dao suglasnost za kopanje pod cestom, a sad se čude

Piše Dube Marjanović Ladašić
17. veljače 2019. - 16:22
Denis Pavela u Dubrovniku je najpoznatiji kao prometni policajac i predstavnik Udruge Sigurnost u prometu koji progovara o pitanjima važnim za opće dobro bez dlake na jeziku. Sve mu je to priskrbilo nekoliko neprijatelja, ali i puno više prijatelja. Pitali smo ga o gradskom prometu, poslu policajca, najčešćim prekršajima, nasilju među djecom i mladima, progovorili o trenutnoj situaciji i mogućim rješenjima prometnih i drugih problema u budućnosti.
 

Poznati ste kao osoba koja svojim komentarima 'digne živac' političarima jer progovarate o temama važnim za opće dobro, a često zanemarenim od onih koje smo birali da ih riješavaju?

Zakon o policiji priječi me da komentiram i bavim se politikom, pa ću djelomično odgovoriti na ovo pitanje. Stranke su nevažne i svejedno je tko je u kojoj. Udruga Sigurnost u prometu radi dobar posao, postala je jedna vrsta korektiva. Svjedoci smo da se prijašnjih godina svega crtalo po cestama. Danas pratimo, komentiramo i ispravljamo situaciju na terenu u zakonskim okvirima, i u svemu tome želimo biti partneri Gradu i svim ustanovama kojima je cilj smanjenje poginulih na našim cestama. Želimo postići isto – veću protočnost prometa na našim cestama.

Na žalost, s druge strane nismo naišli na sugovornike. Pozivam ih ponovo da sjednemo za stol. Već dvije godine upozoravamo na ovo što se događa. Promet će stati, možda već ovu sezonu. Zadnja prometnica se u Gradu napravila osamdesetih godina prošlog stoljeća. Niču nove zgrade koje ne prati cestovna infrastruktura. Nekad je bila jedna obitelj – jedno vozilo, danas je taj omjer 1 naprema 4, pa i 5 vozila. U Lapadu i na Babinu Kuku se i danas gradi, čeka nas otvaranje Marine u Gružu, a imamo jednu cestu iz osamdesetih i jedan kružni tok koji to sve ne može primiti. Za očekivati je da će promet stati, to svi vidimo. Ne možemo izgraditi nove ceste, ali možemo promišljati cjelovito prometno rješenje kojim ćemo iskoristiti prometnice koje imamo. Kao Udruga smo to i ponudili na jednoj javnoj raspravi prije godinu dana. Većina prometnih stručnjaka, autobusera i taksi prijevoznika nam je dalo podršku. Poslali smo to rješenje prema Gradu Dubrovniku, ali nikad nismo dobili odgovor. Radi se konkretno o platou Pile, gdje se događa najveći zastoj u ljetnim mjesecima, mada mislim da će se poslije sve ove izgradnje problem proširiti i na Gruž i Lapad. Ali evo, što se tiče Pila, predlagali smo okrenuti promet u suprotnom smjeru. Promet teče normalno kroz Zagrebačku i niz Kapelicu, ali se čep stvara na Pilama, zato što zadnji autobus koji ne može stati na plato, ostane čekati na onom famoznom pješačkom prijelazu. Stoga smo predložili da se promet ulicom Branitelja Dubrovnika od Boninova prema Pilama, u obje trake, usmjeri prema Pilama, te da južna traka, ona prema parku Gradac, bude zaustavna sve do Hotela Hilton, pa i dalje. Time bi lijeva traka svo vrijeme nesmetano cirkulirala, sve do Vatrogasaca i prema Zagrebačkoj do Ilijine Glavice, ili bi išla prema Zlatnom potoku. Time bi se rasteretio i pješački prijelaz na Pilama kod parka, koji koriste svi turisti kad izađu iz taksija. Na ovaj način nitko više ne bi prelazio cestu da bi došao do Vrata od Pila. Sve to ubrzalo bi promet, prema našim procjenama, za 30 do 40 posto.
 

Zašto nikad niste dobili odgovor od Grada?

Ne znam. Poštujem instituciju Grada i gradonačelnika.
 

To nisu jedini problemi u prometu. Policija je u slučaju radova ispod ulice Bana Josipa Jelačića i zbog opasnosti od urušavanja odredila privremenu regulaciju prometa u toj ulici.

Ako vidite da se nešto radi što ulazi u cestovni pojas i vidite da postoji opasnost od urušavanja, meni je nevjerojatno da već prije netko nije reagirao. Ne možemo tu kriviti investitora niti izvođača, kao što se govori da će se protiv njih podnijeti prijava. Investitor radi po dozvoli, netko je tu dozvolu izdao. Mene građevina ne zanima, zanima me cesta. Postoji čl. 6 Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji kaže da je vlasnik ceste dužan projektirati, graditi, izvoditi, održavati i štititi cestu od ugroze i urušavanja. Grad je to propustio. Tu je i čl. 109. Zakona o cestama, čl. 45 i 46 koji govori o davanju suglasnosti investitoru za rad u cestovnom pojasu. Netko je dao tu suglasnost. I kako sad podnijeti kaznenu prijavu protiv investitora koji je radio sve po zakonu?

 

Cijeli razgovor pročitajte u tiskanom izadnju Dubrovačkog vjesnika! 

25. travanj 2024 12:56