StoryEditorOCM
DubrovnikU PALAČI RANJINA

MINISTAR BUTKOVIĆ Pelješki most i obilaznice najkasnije do 2022. godine!

Piše Ahmet Kalajdžić
Foto: Ahmet Kalajdžić
3. travnja 2017. - 16:01

U palači Ranjina održan je sastanak međuresornog Povjerenstva za izgradnju Pelješkog mosta kao najvažnijeg infrastrukturnog objekta u Hrvatskoj

- Učinjeni su veliki pomaci u izgradnji Pelješkog mosta i ukupnog projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom. Na kraju smo zaokruženja financiranja Pelješkog mosta i Europska komisija će u roku tri mjeseca odlučiti o financiranju. Vlada RH je donijela odluku po financiranju mosta te poslala poruku EK-u i javnosti da bez obzira na odluku EK-a, most i cijeli projekt idu. Paralelno su Hrvatske ceste kao nositelj projekta raspisale natječaj za izgradnju mosta te u ljeto biramo izvođača a radovi kreću u jesen. Ne smijemo se uspavati: sve faze moraju biti riješene određenom dinamikom a kad se ugovor potpiše rok, izgradnje je tri i pol godine. To je 2,5 kilometara dug most i ozbiljan projekt: javile su se velike svjetske građevinske tvrtke i tko ponudi kraći rok, bit će u prednosti - rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.  

Na sastanku se razgovaralo o pristupnim cestama i obilaznici Stona te rješenju imovinsko-pravnih odnosa. Ministar Butković je pri tome naglasio da se rok od tri i pol godine odnosi samo na Pelješki most,  a ne i na drugi most kod Stona te obilaznice:

- Ako EU odobri financiranje, u što ne sumnjamo, sve mora biti gotovo do 2022. godine. Za ostalo se neće čekati 20 godina jer imamo “plan B”: Ako EU ne odobri financiranje koje priželjkujemo, tada će država sve financirati. U projekcijama proračuna za iduće godine uključeno je financiranje mosta neovisno o odluci EU.

Na upit novinara da će neizgradnjom obilaznica prometni čepovi s Bistrine i Kleka biti premješteni na Ston Butković je rekao da tri faze izgradnje Pelješkog mosta (most, pristupne ceste i obilaznice) moraju ići paralelno a imovinskopravni odnosi će se uz novi Zakon o građenju brže rješavati jer je u ovako ozbiljni projekt uključena EK, št one smijemo podcijeniti.

Novinarima se obratio i župan dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić i rekao:

- Pelješki most je svehrvatski projekt a sastanak je potvrdio ozbiljnost vođenja tog projekta na čemu čestitam cijeloj Vladi RH jer je on infrastrukturno bitan za cijelu županiju koja će nakon mosta biti cjelina s Hrvatskom bez prekida kod Neuma. Ovo je milenijski projekt, a Pelješki most će se sigurno izgraditi i s njime ćemo se sigurno ponositi, kazao je župan. 

Terminal u Gružu 

Odgovarajući na pitanja novinara ministar je glede povezanosti Dubrovnika sa Zračnom lukom naglasio da je ta brza cesta prioritet u programu kojeg Vlada ubrzo usvaja:

- Za sve moramo izraditi određene studije i projekte. Daj Bože da smo već izradili studije i projekte, sada bi nam bilo lakše, rekao je Butković, a o sudbini lučkog terminala Gruž naglasio: 

- Odluku o dodjeli koncesije je donijelo Vijeće Lučke uprave Dubrovnik kad još nisam bio ministar. Krenulo se s usuglašavanjem ugovor kada su javnost i struka izrazili niz primjedbi na definirane sadržaje i arhitektonsko rješenje te smo se našli u situaciji da su krenuli pregovori Lučke uprave i jedinog izvođača koji se javio na natječaj. Pregovori su završili tako da je došlo upitno je li u određenom roku prihvaćen predugovor. 

Vlada RH promijenila sastav Vijeća Lučke uprave Dubrovnik koje je ponovilo da predugovora nema niti je zaključen. Na to se nitko nije žalio te se do listopada 2017. mora zaključiti Ugovor o koncesiji ili će se raskinuti cijeli posao. Vijeće Lučke uprave ima punu potporu Vlade RH a trenutačno analiziraju sve aspekte ugovora te će odlučiti o potpisu ili da se ide na novi natječaj.

25. travanj 2024 08:08