StoryEditorOCM
ForumSVE JE PRESKUPO

Veliko istraživanje među građanima: evo čega će se Hrvati najprije odreći u kriznoj godini. S ‘rezanjem‘ su mnogi počeli već ovog ljeta...

Piše PSD
28. srpnja 2022. - 20:39

Veliko istraživanje o tekućoj inflaciji i krizi koja nas čeka ove zime, kao i o tome što nosi narednih godinu dana otkrilo je čega se trenutno odriču građani kao i što misle kakva će im biti plaća, ali i općenito kvaliteta života. Istraživanje je provela za Novu TV agencija Ipsos Puls na uzorku od 600 građana od 25. do 26. srpnja 2022. godine.

Koliko smo zabrinuti - puno

Na pitanje u kojoj mjeri ste zabrinuti za gospodarstvo sljedeće godine, većina građana je dosta ili jako zabrinuta, njih više od 59 posto, osrednje je zabrinuto 21 posto ispitanika, a njih 19 posto uopće nije zabrinuto. Ne zna 1 posto ispitanika.

Muškarci su manje zabrinuti, kod mlađih prevladava osrednja zabrinutost, a žene su zabrinutije od muške populacije. Svi su jako zabrinuti - od ljevice, desnice pa do 45 posto birača HDZ-a.

Kakva će nam biti kupovna moć i kvaliteta života u idućih godinu dana?

Za 79 posto ispitanika bit će lošija nego sada, jednaka će biti za njih 12 posto, a 8 posto ispitanika misli da će im biti bolja. Ne zna 1 posto ispitanika.

Žene su zabrinutije i kod njih je veća zastupljenost lošeg raspoloženja, baš kao i na selu te u Istri i na Kvarneru. Dalmatinci pak misle da će biti isto. A da će biti bolje, misli starija populacija te umirovljenici. Birači svih opcija misle da će biti jako loše pa čak i 65 posto birača HDZ-a.

Što nas čeka u godinu dana?

A i moja kvaliteta života kao i moje obitelji bit će lošija nego sada. To misli 65 posto ispitanika, da će biti kao i sada misli 24 posto ispitanika, a ima i 10 posto onih koji misle da će biti bolje. Ne zna 1 posto.

I tu da će biti loše misli više žena, onih s osnovnom školom te na sjeveru zemlje. Da će biti isto, misle birači do 30 godina te u Zagrebu i okolici. A boljem se nadaju malo više mlađi birači, oni koji žive u gradu te u Slavoniji.

Kakva će mi biti plaća?

A što će biti s vašom plaćom? Najveći dio ispitanika misli da će im plaća rasti, ali ne kao inflacija. Njih je 37 posto. Da će pak rast plaće pratiti inflaciju, misli 14 posto ispitanika. Dva posto ispitanika misli kako će se plaća smanjiti, a 2 posto očekuje otkaz. I na kraju, 44 posto ispitanika je nezaposleno. Bez odgovora je 1 posto ispitanika.

Mlađi birači misle kako će im rast plaće pratiti inflaciju, takvo raspoloženje je kod zaposlenih te na sjeveru Hrvatske.

Generacija od 30 do 44 godine života misli da će im sve ostati isto, baš kao i oni u Dalmaciji.

Da će imati manju plaću pak misle birači od 45 do 59 godina te u Istri i na Kvarneru.

Od otkaza strahuju birači od 30 do 44 godine života te na sjeveru Hrvatske.

Zanimljivo, birači HDZ-a misle da će im plaće pratiti inflaciju, a ljevice da će im plaće zapravo ostati iste.

Misle li nezaposleni tražiti posao?

Oni koji su nezaposleni posao ne misle tražiti. To je odgovorilo 89 posto ispitanika, a da će posao tražiti, reklo je 10 posto građana. Ne zna 1 posto.

Posao bi mogla tražiti populacija od 30 do 44 godine, malo ih je više među studentima te u Slavoniji. A posao ne misli tražiti starija populacija te u Istri i na Kvarneru.

Najveći dio planira tražiti bolje plaćen posao, točnije njih 18 posto. Povišicu planira tražiti 16 posto zaposlenih, dodatni posao tražit će 14 posto građana. A ništa neće raditi 51 posto ispitanika. Ne zna 1 posto.

Plaćeniji posao tražit će mlađi birači, s osnovnom školom te na sjeveru Hrvatske.

Povišicu planiraju tražiti opet mlađi birači, sa sela i u Istri i na Kvarneru.

Dodatni posao tražit će birači sjevera Hrvatske.

A ništa neće raditi uglavnom stariji birači i umirovljenici, tu su i učenici i studenti te Dalmatinci.

Jeste li zbog inflacije smanjili shopping?

Da, ali malo, kaže gotovo 45 posto ispitanika, no 24 posto njih puno je smanjilo kupovanje, a ništa nije napravilo 31 posto ispitanika.

Već sada se manje troši na odjeću i obuću. Na to manje troši gotovo 59 posto ispitanika. Turistička putovanja i odmore će smanjiti gotovo 51 posto ispitanika, na izlaske će manje trošiti 50 posto ispitanika, energiju će smanjiti 46 posto ispitanika, kozmetičke tretmane manje će koristiti 45 posto ispitanika, na transport će manje trošiti 40 posto ispitanika, a njih 39 posto trošiti će manje na hranu.

Kakvi će nam biti obiteljski proračuni?

Od jeseni nam slijedi dodatno smanjivanje obiteljskih proračuna. Da će se malo smanjiti obiteljski proračuni, misli 51 posto birača, da će im se puno smanjiti proračun, misli pak 21 posto birača, a da se neće ništa dogoditi, misli 23 posto birača. Ne zna 5 posto birača.

Na što ćemo manje trošiti od jeseni?

A na što će se na jesen manje trošiti? Prva na udaru su turistička putovanja, toga će se odreći gotovo 54 posto ispitanika. Tu je i manje izlazaka, što će reducirati 53 posto birača. Energiju će štedjeti 53 posto ispitanika. Na odjeći i obući počet će štedjeti 52 posto ispitanika. Svaki drugi birač će reducirati potrošnju na kozmetiku i usluge uljepšavanja. I tu je manje kupovanje IT i video usluga te gadgeta, toga će se odreći gotovo 47 posto ispitanika.

Na more nije otišlo 61 posto građana, a njih 38 posto je otišlo na ljetovanje. Jedan posto birača nije dalo odgovor. Oni koji idu na more jednako će trošiti kao i prije. Tako barem tvrdi 51 posto ispitanika. Više će trošiti 24 posto ispitanika, a manje 21 posto. Ne zna 4 posto ispitanika.

Zbog nedostatka novca na more ne ide 36 posto ispitanih. Zato što žive na moru pa im ne treba odmor kaže 24 posto ispitanika. Druge obveze ima njih 13 posto.

Zbog visokih cijena koje ne žele plaćati na more ne ide 12 posto ispitanika. Na more ne voli ići 6 posto ispitanika, a 9 posto njih izjasnilo se da štede za druge stvari ili da je razlog neki drugi.

23. travanj 2024 15:33