StoryEditor
ForumSTANARI 20 GODINA PROLAZE KROZ AGONIJU

Cijelo vrijeme jedan od njih mora ići od vrata do vrata i skupljati novac od susjeda da plate račun za struju

Piše Nikola Patković / JL
17. veljače 2018. - 14:52
kos

Platitelj je Podstanica, a adresa Cara Hadrijana 15 u Osijeku. Tako već gotovo 20 godina izgleda račun za potrošenu električnu energiju koji dolazi na tu adresu, a čiji trošak međusobno moraju podijeliti vlasnici stanova i lokala u zgradama u Ulici cara Hadrijana 13, 15, 17 i 19 te Monspergerovoj 1 i 3. Račune im šalje HEP, piše Jutarnji list.

Podstanica je zapravo pogon koji je HEP instalirao u podrumu zgrade na broju 15, a njezina je funkcija da pogoni dvije pumpe koje šalju toplu vodu kroz sustav toplinskog grijanja prema krajnjim korisnicima u svih šest zgrada koje se griju na toplinsku energiju. Bez nje, dakle, nema grijanja, a struja koju ona potroši ide na račun vlasnika stanova i lokala. I to im nije sporno.

Apsurdna situacija

Ali, jest to što već gotovo 20 godina jedan od njih mora svaki mjesec ići od vrata do vrata i skupljati novac od susjeda kako bi platio račun. Vlasnicima lokala problem je dodatno izražen jer za taj trošak ne mogu dobiti fiskalni račun pa ispada da dio troška struje za poslovni prostor plaćaju kao fizičke osobe. U želji da prekinu ovu prilično apsurdnu, čak i bizarnu situaciju stanari su u rujnu 2017. od HEP-a zatražili da se ta praksa prekine te da se sa svakim od njih sklopi ugovor kojim će za trošak potrošene struje iz podstanice računi dolaziti svakom vlasniku stana ili lokala zasebno.

- Naš entuzijazam i besplatno volontiranje za HEP s vremenom se otopio pa smo tražili pojedinačnu raspodjelu utrošene električne energije i pojedinačno fakturiranje, jednako onome što ispravno radi HEP-Toplana i što moraju prema zakonu činiti svi u sustavu fiskalizacije - kažu nam Krunoslav Sili, predstavnik stanara u zgradi broj 15, i Senad Gradaščević iz zgrade broj 17. Dosad je njihov zahtjev dva puta odbijen, ali je gospodinu Siliju, koji je u ime svih vlasnika slao zahtjeve, predloženo da on osobno sklopi ugovor s HEP-Elektroslavonijom Osijek kako bi računi dolazili na njegovo ime.

Bez odgovora 

- Koliko je tu mutne, neuke i nepotrebne birokracije, potvrđuje činjenica da su mi poslali i dva ugovora s dvije različite adrese unutar HEP sustava, a u kojima je kupac Krunoslav Sili za Podstanicu. Ona, pak, nije ni pravna, ni fizička osoba, nego kupac bez OIB-a i poslovne sposobnosti. Takav ugovor potpisao bi samo netko smotan ili lud jer bi time, umjesto odgovarajuće službe u HEP-u, prihvatio sve nastale obveze svih korisnika, kako tehničke tako i financijske.

Taj bi naivac HEP-u bio odgovoran za sve korisnike, pa i za one koje možda slabo ili čak nikako ne poznaje. S druge strane, iz HEP-a nam svojim famoznim Općim pravilima poručuju da ako sami ne natjeramo nekoga na prikupljanje novca za utrošak podstanice i ako taj ne bude redovito plaćao, zna se da će ona prvo dobiti opomenu, a u sljedećem koraku slijede joj kliješta, što znači da više neće biti ni grijanja. Uputili smo prigovor Povjerenstvu za reklamacije potrošača, ali od listopada nema odgovora - istaknuo je Sili.

Ogorčeni stanari traže hitno rješavanje problema na način koji su naveli u zahtjevu.

Očaj stanara

- Ne možemo prihvatiti poruku iz HEP-a koja kaže da možemo ili odustati od svojih opravdanih zahtjeva i međusobno izabrati žrtvu pa potpisati neki od ugovora koji nam poturaju ili, pak, ne potpisati! A ako ne potpišemo, onda ćemo valjda ubrzo uvidjeti kako su HEP i njihova birokracija znatno snažniji i važniji od svih zakona i pravila na koja se korisnici uporno, ali čini se uzalud, pozivaju - istaknuli su stanari, piše Jutarnji list.

HEP nije nositelj naplate od 2017.
U odgovoru na naš upit o ovom problemu iz HEP-a su poručili kako su do donošenja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu električne energije, prema kojima je od 1. siječnja 2017. uveden jedinstveni račun, a HEP-ODS prestao biti nositelj naplate za korištenje mreže te je i propisana obveza izdvajanja opskrbne djelatnosti iz ODS-a, mogli uz potpisanu suglasnost svih suvlasnika zgrade dijeliti račune po suvlasnicima, no sada to više ne mogu jer korištenje mreže više ne naplaćuje operator, nego opskrbljivači.
“Za obračunsko mjerno mjesto zajedničke potrošnje mora se urediti odnos kupac-opskrbljivač. Suvlasnici te odnose moraju urediti međuvlasničkim ugovorom”, odgovorili su iz HEP-a.

Izdvojeno

18. listopad 2020 19:43