StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoKULTURA DONOSI NOVAC

U prve četiri godine od Dubrovačke kartice zaradili 29 milijuna, a u prvih osam mjeseci 2019. dosegli gotovo 18 milijuna

Piše Silvia Rudinović
23. listopada 2019. - 12:18
Samo u prvih osam mjeseci ove godine, Dubrovnik je zaradio 17,9 milijuna kuna od Dubrovačke kartice. Prihodi od DuCarda već sad su bitno premašili lanjske. U čitavoj prošloj godini kartica je donijela 13,3 milijuna kuna neto prihoda. Otkako je kartice, dakle od 2010. godine, vodi se rasprava u što se troši novac kojega donosi kultura.
- Budući su navedeni prihodi sastavni dio ukupnih prihoda Upravnog odjela za kulturu i baštinu, isti su utrošeni tijekom godine za financiranje kulturne djelatnosti na području Grada Dubrovnika – tvrde iz gradske uprave.
 

Gdje je novac?

Kupnjom dnevne Dubrovačke kartice može se ući u šest muzeja, dvije galerije, na zidine i voziti se čitav dan Libertasovim autobusima. Za trodnevnu karticu može se ući još u jedan cavtatski muzej, uz šest gradskih i dvije vožnje do Cavtata. Karticom se dobije i popust za ulaz u Mauzolej obitelji Račić, Rezervat Lokrum i za Dubrovačke ljetne igre. Inače, ulaznica za Mauzolej u Cavtatu je 20 kuna. Tu su i posebni popusti u restoranima, suvenirnicama i turističkim agencijama, koji se uglavnom kreću između 10 i 20 posto.

Svojedobno se uvođenje turističke kartice tumačilo kao nepovjerenje prema ravnateljima javnih ustanova u trošenju novca. Bilo je to u gradonačelničkom mandatu Andra Vlahušića, a tadašnja i današnja pročelnica za kulturu, Ana Hilje govorila je kako za muzejske ustanove ovo oduzimanje prihoda od ulaznica ne znači promjenu iznosa ukupnih prihoda, nego samo promjenu izvora financiranja. Karticom se, kako se govorilo, postiže veća kontrola svih rashoda. No razlog je očit – kultura je izdašan izvor novca, čak i tamo gdje se ulaže ništa ili jako malo.


Poskupljenje

Prihodi su ove godine porasli zbog lanjske odluke o poskupljenju dnevne i trodnevne kartice za 50 kuna. Dnevna karta je 250, trodnevna 300, a tjedna 350 kuna, iako se mogu kupiti na internetu uz popust.
Kad bi turisti plaćali pojedinačno, samo ulaznica na zidine koštala bi ih 200. Iz Dubrovačke baštine, na službenoj stranici DuCarda, ističu kako turisti ovom karticom štede više od 50 posto u odnosu na pojedinačno kupljene ulaznice u kulturne i povijesne znamenitosti i autobusne karte.

Od početka godine do kraja kolovoza, Dubrovačku karticu kupilo je 133.466 posjetitelja. Najviše je prodano dnevnih karata - 91.864, trodnevnih 35.079 i tjednih 6.523 komada. Radi usporedbe, u prvih sedam mjeseci 2016. godine bilo je prodano 39.372 komada Dubrovačkih kartica, uz prihod od 7,2 milijuna kuna.

Od uvođenja Dubrovačke kartice u srpnju 2010. do rujna 2014. godine bilo je prodano 180 tisuća kartica, uz prihod od 29 milijuna kuna u te četiri godine. Dakle, samo u osam mjeseci ove godine Dubrovačka kartica donijela je 62 posto prihoda prve četiri godine njezina postojanja. U međuvremenu su, naravno, cijene porasle od 150 na 250 za dnevnu kartu, a i usluga se proširila, od broja ustanova koje se mogu posjetiti do mjesta na koje se može ući s popustom.

20. travanj 2024 16:02